Ronald en Ruben

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: Ronald en Ruben

Bericht door Sjack013 » zo 13 sep 2015, 15:05

O jee, Fred heeft biseksuele gevoelens. Ik verwachtte al zoiets, dat het die kant op zou kunnen gaan. Ik hoop maar één ding, dat dit wel in goede harmonie zal ontwikkelen. Hoewel dit zeker een schok voor Marty zal zijn. Ruben is duidelijk degene met de meeste initiatief. Hij zal dan ook de vrijpostige zijn geweest naar Fred, maar hij kent Ronald, die nogal onzeker is in al zijn doen en laten. Voeding voor conflicten vrees ik.
Eerst die toestanden met Klaus en nu Ruben die Fred "persoonlijke" aandacht geeft. Kortom, ik heb huiver voor de komende ontwikkelingen. Torenvalk, je hebt me weer versteld laten staan met deze ontwikkelingen. Ben benieuwd naar het vervolg. Gelukkig is nu de vakantieperiode voorbij en hoeven we niet langer op een vervolg te wachten.

Bedankt voor het plaatsen,

Sjack

Torenvalk
Berichten: 57
Lid geworden op: za 20 jun 2009, 01:22

Re: Ronald en Ruben

Bericht door Torenvalk » vr 25 sep 2015, 10:29

Lezers,

Een verhaal met magische elementen leest soms wat moeilijk. Werkelijkheid en fantasie wisselen elkaar af.
Maar de vraag is ook wat is nu waar en wat speelt zich af in een wereld die wij niet kennen. Ik ben heel lang bezig geweest
met het schrijven van het gedeelte dat zich afspeelt in het restaurant. Het is niet de bedoeling dat ik in de volgende delen, als
die er komen, nog meer magisch realistische situaties ga beschrijven. Ik zal wel proberen ze nog wat nader te duiden om ze logisch
te laten zijn in dit verhaal. Verder blijft het een leuk verhaal over Ronald en Ruben met hun avonturen.
Ik ben best wel nieuwsgierig naar jullie meningen. Laat eens wat horen.

Torenvalk.

morning
Berichten: 20
Lid geworden op: vr 27 jan 2012, 01:30
Vul het getal in: 123

Re: Ronald en Ruben

Bericht door morning » za 26 sep 2015, 09:02

Torenvalk,

Het moest er toch een keer van komen Fred die open kaart speelt en Ruben die ingaat op het flirten en de spanningen die daardoor ontstaan.

De mix tussen het magische en het realistiche heb ik in het begin wel even aan moeten wennen omdat ik dat in andere verhalen nog niet tegen gekomen ben. De manier waarop je het doet vind ik persoonlijk goed je brengt nu iets meer de scheiding tussen het magische en de realiteit. Nu vraag ik me alleen af waarom het laatste avondmaal magisch is/was. Op basis van de naam verwachte ik dat er wat zou gebeuren en dat was ook zo.

Ik ben benieuwd wat de jongens nog meer gaan meemaken en hoe hun relatie zich verder zal gaan ontwikkelen. Dank voor dit deel en ik ben benieuwd naar het volgende.

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: Ronald en Ruben

Bericht door Sjack013 » za 26 sep 2015, 16:23

Dit verhaal is inderdaad een vreemde eend in het geheel. Apart en vooral het Magisch Realisme springt eruit in dit deel. Nummer 17 blijft centraal staan in dit verhaal. Toch geeft dit verhaal stof om erover na te denken. Dat is ook wat de schrijver beoogd, denk ik.

Wat me verder opvalt is dat alle spanningen met een sisser aflopen. Eerst die toestanden met Klaus en daarna het geflirt tussen Fred en Ruben. Ik mis eigenlijk de reactie van Marty op het feit dat Fred bi is, of wist zij dit al. Mijn inziens is dit deel te vlug afgedaan.

Wel mijn bewondering voor Torenvalk, hoe hij telkens weer mij weet te verrassen met zijn delen.
Bedankt voor het plaatsen,

Sjack

Torenvalk
Berichten: 57
Lid geworden op: za 20 jun 2009, 01:22

Re: Ronald en Ruben

Bericht door Torenvalk » di 29 sep 2015, 06:44

Het lijkt erop Sjack, dat in dit deel van het verhaal, bepaalde gebeurtenissen worden afgesloten en ik de lezer laat zitten met een paar onaffe opgebouwde spannings elementen. Heb echter geduld en je zult in het volgende deel opnieuw geconfronteerd worden met dat waar je benieuwd naar bent.
Of alle intrigerende gebeurtenissen je helemaal duidelijk zullen worden is nog de vraag. Sommige magische verschijnselen op de grens tussen magie en werkelijkheid zijn onverklaarbaar. Neem bijvoorbeeld het getal 17. Dat kan niet verklaard worden evenmin als het geloof in 13 als ongeluksgetal.
Een ding is zeker. Sommige afgebroken verhaallijnen komen terug. Dus geen sprake van te vlug afgedaan maar in jouw geval te gauw die conclusie getrokken.

Torenvalk.

Torenvalk
Berichten: 57
Lid geworden op: za 20 jun 2009, 01:22

Re: Ronald en Ruben

Bericht door Torenvalk » di 29 sep 2015, 06:55

Morning bedankt voor je reactie. Leuk dat je zo reageert op het stukje magie in mijn verhaal.
Bij het restaurantbezoek zit de magie in het feit dat er zaken plaatsvinden die de grens van de werkelijkheid overschrijden, die in het echt niet zullen plaatsvinden. Maar die "rare" dingen moeten de fantasie prikkelen.
Dat geeft het verhaal een extra dimensie, wat extra spanning. Althans dat is mijn bedoeling. Probeer dat ook niet teveel te willen verklaren.
Er gebeuren nu eenmaal dingen die onverklaarbaar zijn.

Torenvalk

Torenvalk
Berichten: 57
Lid geworden op: za 20 jun 2009, 01:22

Re: Ronald en Ruben

Bericht door Torenvalk » wo 07 okt 2015, 07:26

Ik bedank Hans Bernard voor het lenen van zijn pen. Het was leuk om eens een verhaal te schrijven.
Ik vlieg weer terug het wijde zwerk in maar volg wel de verhalen die me boeien.
Een extra woord van dank aan Sjack013 voor zijn onmisbare begeleiding.
Allen gegroet.

Torenvalk

Thomas
Berichten: 59
Lid geworden op: di 21 okt 2014, 13:20
Vul het getal in: 123

Re: Ronald en Ruben

Bericht door Thomas » wo 07 okt 2015, 08:41

Torenvalk,
Bedankt voor je mooie verhaal.
Ik heb het met plezier gelezen en hoop dat je nog eens ergens een pen kunt lenen.
Thomas.

Oliver
Beheerder
Berichten: 821
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: Ronald en Ruben

Bericht door Oliver » wo 07 okt 2015, 21:07

Dit vraagt wel heel erg om een vervolg....
Het prikkelt wel om dat zelf in te vullen.
We laten onze fantasie stromen over hoe het afloopt met Fred, Ro en Ru.
;)

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: Ronald en Ruben

Bericht door Sjack013 » ma 12 okt 2015, 16:20

Ik sluit me volledig bij Oliver aan. En mijn opmerking bij het vorige deel past ook nu weer bij dit deel. Ik krijg toch een gevoel dat dit verhaal te gehaast is afgerond. Ronald zit nog steeds onzeker in zijn vel en twijfelt aan alles en iedereen. Ruben is duidelijk wat speelser en gemakkelijk in omgang met anderen. Dat moet toch tot wrevel blijven leiden.
De verstandhouding met thuis is ineens verbeterd en Ronald komt weet regelmatig thuis. Als lezer ben ik dan benieuwd hoe het een en ander tot stand is gekomen. Wellicht tips voor jongeren die ook in een dergelijke situatie zitten en voor ouderen die dit ook herkenbaar vinden.
Misschien is het verstandig om alvorens je aan een verhaal begint, goed na te denken in welke richting je op wil gaan, dat de hoofdlijnen vastzitten en welke thematiek je wilt aansnijden of wilt verduidelijken. Het voorkomt dat je gaat zwalken in een verhaal. Dit zijn maar een paar losse ideeën van een simpele lezer.

Toch heeft dit verhaal mij aan het denken gezet over het Magisch Realisme. Daar wil ik Torenvalk hartelijk voor bedanken.

Sjack

Plaats reactie