Aan de andere kant...

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
DomiNiC
Berichten: 163
Lid geworden op: zo 30 mar 2014, 02:41
Vul het getal in: 123
Locatie: Somewhere under the rainbow

Re: Aan de andere kant...

Bericht door DomiNiC » zo 04 okt 2015, 14:49

Michael!


Uit de kast, op de kast en uit de kast, haha, heeeeeerlijk streepje humor!

En...
Wat een contrast met Vic... Het muntje is gevallen: Het kan niet meer.

Vluchten? Dat zie ik hem niet doen. Dat deed hij vroeger thuis toch ook niet? Overigens wel merkwaardig: aan de handen ruiken... Jeetje zeg...
*zucht eens diep :?

Aan de andere kant... De confrontatie met zichzelf en z'n omgeving aangaan... Niet makkelijk. Zwaar. Hard. Zeer hard. Het vraagt volhouding, het vraagt iets waar je kunt naar toe werken, iets waarvan je weet: dat punt bereiken, dat zal mij een beter mens maken.
Je kunt dat niet in je eentje. Wie zal Vic de hand reiken?
Of zal Vic toch dichtklappen en vluchten?

En dat stemmetje... Goed dat het stemmetje nog eens wat fluistert. Er is hoop. Er is nog hoop.

Het proeft naar meer. Naar het vervolg. Hoe gaat het verder? En welke rol speelt het verleden in het heden?

Thomas
Berichten: 59
Lid geworden op: di 21 okt 2014, 13:20
Vul het getal in: 123

Re: Aan de andere kant...

Bericht door Thomas » di 06 okt 2015, 19:45

Michael,
Als ik de reacties van Sjack en Dominic lees, zie ik dat ook zij alleen maar vragen hebben. Dat bewijst hoe knap je dit deel geschreven hebt.
En dan heb ik nog een vraag: wie bracht je op het idee om te schrijven dat zijn vader aan zijn handen wilde ruiken. Eigen ervaring? Of vind jij je handen ook zo opwindend ruiken na een flinke rukpartij?
Het blijft een super mooi verhaal.
Thomas.

Oliver
Beheerder
Berichten: 821
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: Aan de andere kant...

Bericht door Oliver » wo 07 okt 2015, 21:04

Zoals we gewend zijn, een prachtige opbouw, waarbij steeds nieuwe nieuwsgierigheid wordt aangesproken.
Je ziet 'm afglijden, maar standvastig volhouden.
Het is ook niet niks, je dumpt niet zomaar je gezin waar je ook trots op bent.

Erg benieuwd hoe hij een evenwicht gaat vinden....

Michael87
Berichten: 458
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 08:22
Vul het getal in: 123
Contacteer:

Re: Aan de andere kant...

Bericht door Michael87 » zo 18 okt 2015, 10:19

Dag allemaal,

Aan de andere kant, deel 14. Victor schrikt zich rot als hij zich realiseert dat Manuel vermoedt dat hij homo is. Ineens weet hij zeker dat de jongen met hem flirt en dringt tot hem door dat hij daar niet tegen opgewassen is. Neemt hij Ruben en Sjoerd in vertrouwen of rijdt hij terug naar huis?

Veel leesplezier!

Groet,
Michael
[i]**Als je alles loslaat, heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen**[/i]

Oliver
Beheerder
Berichten: 821
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: Aan de andere kant...

Bericht door Oliver » zo 18 okt 2015, 12:32

Diepgaand.
Zonder nou een spoiler weg te geven hier, ik was verbaasd over Ciska's punt in dit gebeuren.
Dat maakt het wel extra moeilijk om te wachten op het volgende deel!

Amexic
Berichten: 142
Lid geworden op: wo 10 jun 2015, 20:14
Vul het getal in: 123
Locatie: Antwerpen

Re: Aan de andere kant...

Bericht door Amexic » zo 18 okt 2015, 13:08

Ciska weet veel meer dan ik dacht. Dat werpt een ander licht op de situatie.
Ik mag niet oordelen over Vic of hem zeker niet veroordelen... afwachten wat er gebeurt.
Een geweldig spanningsveld: een mooi gezinnetje...Vic in het midden... en Manuel.
Zal iedereen ongeschonden uit de brand komen? Kan dat kiezen voor je vrouw en tegelijk voor een tweede relatie (man!)?
Kan dat in een pure hetero relatie: een man die verliefd wordt op een andere vrouw en daar aan toegeeft?
Hoe breeddenkend moet Ciska wel zijn om dit aan te kunnen?
Amexic

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: Aan de andere kant...

Bericht door Sjack013 » ma 19 okt 2015, 12:50

Tjeetje Michael, jij maakt het wel complexer, zeg. Ciska weet van Victor's verleden en vraagt alleen of er nog mannen zijn in zijn leven. Dat is een momentopname van toen. Nu is er inderdaad een man in het leven van Victor gekomen. Moet Victor dit wel vertellen? Rationeel zeg ik: Ja. Relatie is openheid en eerlijkheid naar elkaar. Emotioneel zeg ik: Wacht nog even. Er is nog niets gebeurd tussen Manuel en Victor. Misschien is Manuel echt aan het dollen. Veronderstellingen zijn vaak gebaseerd op verlangens. Maar is dit wel de realiteit? Pas als het duidelijk is hoe de vork in de steel zit, zal Victor openheid in zaken MOETEN geven. Dus wat doet Victor: Rationeel zijn of rekening houden met zijn emoties? Daar zal ik weer 2 weken op moeten wachten.

Ruben is echt een steun voor hem, omdat hij precies aanvoelt welke strijd Victor aan het voeren is. Heel herkenbaar voor hem, gelet zijn verleden. Hopelijk kan hij Victor nog meer van dienst zijn in zijn worsteling naar de waarheid. Toch zal Victor zelf de knopen moeten doorhakken en beslissingen nemen. Hoe moeilijk die ook zullen zijn. Tenslotte gaat het niet alleen om zijn relatie met Ciska, maar ook om zijn kinderen, sociale omgeving én zijn werk, hoewel een goede organist overal wel terecht kan komen. Maar toch, het is breken met al zijn houvasten die hij momenteel heeft. Wat een dilemma!!!

Michael, bedankt voor het plaatsen; ik heb weer genoeg stof om de komende weken over na te denken.

Sjack

Michael87
Berichten: 458
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 08:22
Vul het getal in: 123
Contacteer:

Re: Aan de andere kant...

Bericht door Michael87 » zo 01 nov 2015, 10:36

Dag allemaal,

Heel erg bedankt voor jullie reacties, vooral ook voor die in PM's. Waar ik blij om ben, zijn de positieve recaties van mannen die zelf in een Orpheus relatie zitten. Wat ik wel een beetje jammer vind, is dat de meesten van hen deze reacties niet op het forum willen/durven/kunnen posten. Ik begrijp het wel, maar zou het aan de andere kan geweldig vinden als er meer open over dit onderwerp zou worden gesproken. Dus, als iemand het aandurft... Be my guest!

Dan 'Aan de andere kant, deel 15'. Het is zover, Ciska en Vic gaan samen weg voor hun trouwdag. Ciska is onder de indruk van Vic’s verrassing maar heeft zelf ook nog wat in petto. Weet Vic dat te waarderen of is al haar moeite voor niks geweest?

Veel leesplezier!

Groet,
Michael
[i]**Als je alles loslaat, heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen**[/i]

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: Aan de andere kant...

Bericht door Sjack013 » zo 01 nov 2015, 17:16

Wouw Michael, wat heb je dit intens geschreven. Ik voel me eigenlijk een voyeur bij hun intiemste genot. Maar het wordt zo wel voor Victor steeds moeilijker om open kaart te spelen. Hij zakt steeds diepen in dit wespennest. Mocht er de bom barsten, dan zijn er alleen maar verliezers. Over drie dagen naar Duitsland. Wat wordt het? Volgens mij moet dan Victor door de zure appel heen. En wat zijn dan de consequenties? Kortom nog volop vragen, die ik de komende 2 weken mezelf moet afvragen.

Michael bedankt voor dit hoofdstuk en succes met het vervolg,

Sjack

morning
Berichten: 20
Lid geworden op: vr 27 jan 2012, 01:30
Vul het getal in: 123

Re: Aan de andere kant...

Bericht door morning » ma 02 nov 2015, 01:04

Beste Michael,

Wederom heb je weer een deel geplaatst waar ik in meegezogen werd dit geld voor het hele verhaal wel trouwens. Je weet in jouw verhalen het gevoel en de strijd goed te belichten en zoals ik eerder al eens aangegeven heb is die strijd heel erg herkenbaar. Want waar kies je voor?

Als je getrouwd bent en kinderen hebt lijkt mij het al super lastig maar als dan ook nog eens de factor geloof zwaar mee gaat wegen word het wel extra zwaar. De factor geloof is sowieso een lastige of er nu wel of niet sprake is van een huwelijk/kinderen. Het is vaak een eenzame strijd die niet eenzaam hoeft te zijn. De dialoog hierover aan gaan zonder veroordeeld te worden is heel belangrijk dit geeft jezelf namelijk de ruimte en de kans om alles goed op een rij te zetten en knopen door te hakken. Het moment dat Victor keuzes zal gaan maken komt gevoelsmatig steeds dichterbij. Echter wanneer en hoe dit zal zijn/gaan weet alleen jij.

Bedankt voor dit deel ik wacht met smart op het volgende deel.

Grtz,

Plaats reactie