Van de hel naar de hemel

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
morning
Berichten: 20
Lid geworden op: vr 27 jan 2012, 01:30
Vul het getal in: 123

Van de hel naar de hemel

Bericht door morning » ma 28 sep 2015, 23:53

Aangezien er nog geen topic was gemaakt over dit nieuwe verhaal heb ik maar de vrijheid genomen om dat te doen.

Ik heb zojuist het verhaal gelezen en ik vind het een goed begin en ik ben benieuwd hoe het verhaal verder gaat. Waar ik mij echter aan stoor zijn de taalfouten. Er zijn namelijk een aantal woorden die consequent fout geschreven worden een voorbeeld hiervan is verluisteren wat volgens mij fluisteren moet zijn, jouw wat in veel gevallen jou moet zijn en zo zijn er nog een paar. Ik weet niet of je de tekst laat nalezen door iemand maar mocht dat niet zo zijn raad ik je aan dat wel te laten doen op die manier haal je namelijk net die paar fouten eruit. Afgezien daarvan prima ;-)

Michael87
Berichten: 458
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 08:22
Vul het getal in: 123
Contacteer:

Re: Van de hel naar de hemel

Bericht door Michael87 » di 29 sep 2015, 20:34

Dag Alex Thunder,

Ook ik vind het een leuk begin. Je brengt er al meteen spanning in met zo'n opmerking dat iemand Alex en Evert in de gaten houdt, je schets de achtergrond waartegen het speelt kort en bondig en de gebeurtenissen rondom Alex en Evert zijn tot nu toe boeiend. Kortom, je eerste deel maakt mij nieuwsgierig naar het vervolg.

Heel veel succes met het tweede deel, ik kijk ernaar uit!

Groet,
Michael
[i]**Als je alles loslaat, heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen**[/i]

Alex Thunder
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 28 sep 2015, 21:19
Vul het getal in: 123

Re: Van de hel naar de hemel

Bericht door Alex Thunder » di 29 sep 2015, 21:30

Bedankt voor jullie reactie. Morning, bedankt voor het maken van dit topic.
Ik laat het inderdaad niet nalezen, alhoewel ik weet hoe slecht ik in Nederlands ben, voornamelijk werkwoorden.
Mijn doel is gewoon om romantische homo-verhalen te maken. Sex hoeft er niet in voor te komen.
Ik hoop dat mijn andere delen net zoveel effect op jullie hebben.
Fijne avond nog allemaal.

Oliver
Beheerder
Berichten: 821
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: Van de hel naar de hemel

Bericht door Oliver » do 01 okt 2015, 22:06

Ik ben benieuwd hoe het verder gaat.

Noot van de beheerder: door een klein misverstandje waren drie delen in één topic terecht gekomen. Ik heb ze gesplitst, dus voor wie het nog niet gezien had, hoofdstuk 2 en 3 zijn er ook al!

Thomas
Berichten: 59
Lid geworden op: di 21 okt 2014, 13:20
Vul het getal in: 123

Re: Van de hel naar de hemel

Bericht door Thomas » vr 02 okt 2015, 15:11

Hoi Alex,

Wat een bijzonder verhaal ben jij gaan schrijven. De manier waarop Alex bij Evert terechtgekomen is, is misschien niet helemaal realistisch en roept zeker wel allerlei vragen op over hoe zijn ouders daar dan op reageren, hoe het kan dat er verder geen consequenties zijn aan zijn verblijf bij Evert, en meer van dat soort dingen, maar dat vind ik allemaal niet zo erg. Het is tenslotte een verhaal, waar je zelf het nodige bij kunt verzinnen. En dat maakt het aan de ene kant een boeiend verhaal en aan de andere kant kreeg ik daardoor ook het gevoel dat er wel meer aan de hand kon zijn. Zeker door die derde persoon die hen om onverklaarbare redenen in de gaten hield. Die onzekerheid heb je er wat mij betreft tot in het derde hoofdstuk goed ingelegd en ik was al voorbereid op een verhaal waarin later wel duidelijk zou worden waarom Evert ineens zo verliefd zijn geworden en hoe ze het samen verder zouden brengen. Maar dat het derde hoofdstuk zo'n wending zou krijgen was wel een verrassing. Dat maakt het wel heel spannend en ik ben dan ook benieuwd naar de fantasierijke ontwikkelingen die je vast nog voor ons in petto hebt.

Bedankt voor jou komst op dit forum.
Thomas.

morning
Berichten: 20
Lid geworden op: vr 27 jan 2012, 01:30
Vul het getal in: 123

Re: Van de hel naar de hemel

Bericht door morning » za 03 okt 2015, 00:19

Ik had inderdaad niet in de gaten dat hoofdstuk 2 & 3 al geplaatst waren maar mijn complimenten ;-) ik ben reuze benieuwd naar hoofdstuk 4 waarin we meer over Evert zullen gaan lezen/leren althans dat hoop ik.

Ik ben benieuwd naar de volgende delen. Ga zo door!

DomiNiC
Berichten: 163
Lid geworden op: zo 30 mar 2014, 02:41
Vul het getal in: 123
Locatie: Somewhere under the rainbow

Re: Van de hel naar de hemel

Bericht door DomiNiC » zo 04 okt 2015, 15:06

Alex!

Welkom hier :-)

Boeiend hoe je er in slaagt om sfeer te scheppen. Het leest lekker en vlot, toppie!

Ik heb nu 1 en 2 en 3 in één keer gelezen. Wat een plotse ommezwaai, en wat een duistere figuren spelen er mee... Fel contrast met de leefstijl of huisinrichting bij Evert. Of is dat slechts schijn... Benieuwd naar het vervolg, schrijf ze!

Alex Thunder
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 28 sep 2015, 21:19
Vul het getal in: 123

Re: Van de hel naar de hemel

Bericht door Alex Thunder » di 06 okt 2015, 07:48

Jongens, hartelijk bedankt voor jullie opmerkingen, lovende woorden en tips.
Ik heb wel jullie julp nodig. Ik kan, op zich, heel veel goede dingen in een verhaal verzinnen. Maar, zo zullen sommige schrijvers ook gemerkt hebben, ga je op een bepaald moment details vergeten, namen, plaatsen. Kleine dingen, maar het kan wel storen.
Wat ik wilde vragen, willen jullie, na elk geplaatst hoofdstuk, de vragen die voor jullie open staan, hier plaatsen. Op die manier krijg ik overzicht in welke ik nog moet oplossen en kan ik het verhaal ook afsluiten.

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: Van de hel naar de hemel

Bericht door Sjack013 » ma 12 okt 2015, 15:53

Intussen deel 5 en 6 gelezen. Even niet opletten en er staan weer 2 delen. Enerzijds wordt het een beetje duidelijk en anderzijds roept het weer nieuwe vragen op. Joost, de broer van Evert, werkt bij een geheime dienst of zoiets en moet o.a. zijn broer in de gaten houden. Blijkbaar heeft hij ook homoseksuele gevoelens voor zijn collega. Terwijl hij eerder tegen Evert gezegd had, dat hij hetero is. Tja, het kan verkeren.

Tjeerd en Roy zijn waarschijnlijk ook een vriendenstel, die nauwe contacten hebben met Evert. Maar ook met een duister verleden. Maar daar gaat het volgend verhaal over, heb ik begrepen.

Alex is ontvoerd. Volgens mij door zijn vader, vermoed ik. Een losgeld van een half miljoen binnen 24 uur op te hoesten. Dat lijkt me een behoorlijke klus voor Evert. Lukt het hem dat en krijgt hij hulp? Tja, dat wordt afwachten op deel 6 van dit verhaal.

Er gebeurt vrij veel in een kort tijdsbestek. Dat vergt veel van de schrijver. Er lopen diverse lijntjes door het verhaal en je je vergissen ligt zeker op de loer. Goed dat je dat zelf ook onderkent, Alex. Misschien is het toch verstandig om wat rust in het verhaal te brengen, zodat het ook voor jou overzichtelijk blijft.
Veel dank voor het plaatsen en succes met deel 6.

Sjack

Oliver
Beheerder
Berichten: 821
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: Van de hel naar de hemel

Bericht door Oliver » ma 12 okt 2015, 23:38

Die vele verhaallijnen kunnen wel. Ik gebruik in dat soort gevallen ouderwets pen en papier. Gebeurtenissen, personen, tijdslijnen, lijntjes trekken tussen dingen... In één oogopslag overzicht.

Het is een mysterieus verhaal. Veel dingen, los van elkaar. Het overdondert. Dat maakt het speciaal.
Ik heb het gevoel dat je dat goed in de hand hebt, waardoor het mooi gaat ontvouwen voor de lezer, dingen samen gaan komen, verderop in het verhaal.
Goed bezig!

Plaats reactie