Aan de andere kant...

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Thomas
Berichten: 59
Lid geworden op: di 21 okt 2014, 13:20
Vul het getal in: 123

Re: Aan de andere kant...

Bericht door Thomas » ma 07 sep 2015, 11:15

Ja Oliver. Ik heb echtl met Victor te doen. Maar het ís net wat je zegt: hij praat wel snel zijn mond voorbij. Dat maakt natuurlijk ook dat Manuel hem zo gruwelijk door heeft en zich in die paskamer ook ook niet meer geneert en zich letterlijk bloot durfde te geven. Ik vraag me met jou af waar Manuel heen wil...

Michael, wat heb je dit deel mooi geschreven. Boeiend omdat er veel gebeurd en spannend door soms onverwachte wendingen. Ook hier wil ik graag een keer zeggen dat je het verhaal ook heel herkenbaar opgeschreven hebt. De manier waarop de persoon Victor in je verhaal het leven komt met de gevoelens die je daarin neerzet, laat zien dat je je terdege hebt voorbereid en dat je dat heel mooi weet te verwoorden.

Onverwacht is zeker het laatste deel; dat Manuel daar zo zou staan zag ik niet aankomen. Ik het de eerste regels twee keer moeten lezen, voordat ik kon geloven wat er staat. Wat heb je dat mooi en zo ontzettend opwindend geil geschreven. Zo had ik dat ook wel met Manuel willen doen. Dat met deze woorden uitbeelden; ook daarin ben je een talent!

Bedankt voor je mooie verhaal
Thomas.

Amexic
Berichten: 142
Lid geworden op: wo 10 jun 2015, 20:14
Vul het getal in: 123
Locatie: Antwerpen

Re: Aan de andere kant...

Bericht door Amexic » di 08 sep 2015, 21:20

Ik zat te wachten op initiatief van Manuel... en dat kwam, boem, in het pashokje. Een onbeschreven blad lijkt Manuel me niet als hij door de knieën gaat voor Victor.
Het mooie van je verhaal is dat je het zo traag op gang durft te laten komen. Ik voel tot in m'n tenen wat er gaat gebeuren en ook weer niet.
Roei ik tegen de stroom op als ik het voor Siska opneem? Als ik persoonlijk partij moet kiezen dan is het voor Siska en de kinderen.
Ik ben in staat de verscheurdheid in Victor te voelen. En ja Michael er is zoiets als de geaardheid van Victor die hij niet kan (mag?) ontkennen. Zet daar de rechtlijnigheid van zijn geloof tegenover dan kies ik onmiddellijk voor Victor.
Maar als ik begrippen als liefde en verantwoordelijkheid in overweging neem, dan kies ik voor Siska. Of kent Victor het ware geloof niet?

DomiNiC
Berichten: 163
Lid geworden op: zo 30 mar 2014, 02:41
Vul het getal in: 123
Locatie: Somewhere under the rainbow

Re: Aan de andere kant...

Bericht door DomiNiC » wo 09 sep 2015, 14:31

Michael,


Waauw! 10 delen, 2-wekelijks. 20 weken, dat is 5 maand. Of 4-en-een-beetje maand, niet elke maand is exact 4 weken.
Vijf maand... Klopt dat? Mmm... Oliver heeft gelijk: Homo zijn is meer dan sex alleen.

Homo zijn... Sex... Weet je het zeker? Heel zeker...
Vic heeft het niet gemakkelijk. Dat is dan zeker wel hét understatement van de afgelopen 5 maand?
Benieuwd hoe hij er verder mee om gaat en hoe hij er zal achter komen...

De geschiedenis met Eelco vind ik... aangrijpend. Het doet me wat. Herkenbaar. Triest.

Ruben... Wat is zijn visie? Hier eentje die ook erg benieuwd is!

En Manuel...
Ghoh... Wat goed dat een pashokje nog een muur heeft waar je even kunt tegen leunen :-)
Komt er nog zo'n hulpmiddel-stukje? :-)

Schrijf ze!

Michael87
Berichten: 458
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 08:22
Vul het getal in: 123
Contacteer:

Re: Aan de andere kant...

Bericht door Michael87 » zo 20 sep 2015, 08:44

Dag allemaal,

Aan de andere kant, deel 12. Nu Victor weet hoe de vork in de steel zit bij Manuel, zoekt hij overal iets achter. Is de wens de vader van de gedachte of heeft Vic het toch bij het rechte eind en daagt Manuel hem uit?

Veel leesplezier!

Groet,
Michael
[i]**Als je alles loslaat, heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen**[/i]

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: Aan de andere kant...

Bericht door Sjack013 » ma 21 sep 2015, 13:21

Nou, volgens mij is Manuel, echt op de versiertoer. Zijn dubbelzinnige opmerkingen zijn niet van de lucht. Hij geeft meer dan genoeg signalen, maar of Victor daar iets mee doet? Victor blijft zich maar verontschuldigen en zoekt verklaringen die passen in zijn straatje. Toch beseft hij dat zijn hart niet aan Ciska toe behoor. Durft hij de knoop door te hakken of blijft het aanmodderen in zijn twijfel?

Harro wordt dubieus. Ik kan het een en ander niet goed plaatsen. Betrapt op het station met een andere vrouw? Nu bij een juwelier betalend met briefjes van 10 en 20 Euro? Allemaal verdacht. Heeft die opmerking van Victor over een andere vrouw toch een kern van waarheid? Heeft hij echt gespaard of komt het geld uit de collectes in de kerk, dat hij wekelijks zit te tellen? Ik word haast paranoia van dit alles.

En nu moet ik ook weer 2 weken wachten op het vervolg. Dat is sadistisch, Michael! Toch weer reuze bedankt voor het plaatsen,

Sjack

morning
Berichten: 20
Lid geworden op: vr 27 jan 2012, 01:30
Vul het getal in: 123

Re: Aan de andere kant...

Bericht door morning » ma 21 sep 2015, 23:25

Na een tijd niet gereageerd en gelezen te hebben ben ik inmiddels weer bij en wat een verwennerij.

In deel 12 is Manuel zoals Sjack ook al zegt volgens mij echt op de versiertour. Tegelijkertijd wil Victor daar wel en niet op ingaan wat ontzettend lastig is. Het verstand zegt niet op ingaan, gevoel de baas blijven en trouw zijn aan Ciska en het gevoel zegt op de hints van Manuel ingaan en schijt hebben aan Ciska. En dan heb je nog Harro zijn vreemde gedrag daarover heb ik toch nog veel vraagtekens. Ik ben benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen alhoewel ik al wel een idee heb.

Even off-topic:
Een tijd geleden heeft Thomas mij gevraagd wat voor consequenties de keuze die ik heb gemaakt om het te accepteren en uit de kast te komen voor mij gehad heeft. In hooflijnen heb ik dan ook even de situatie/consequenties geschetst.

Doordat ik toen nog thuis woonde en er onduidelijkheid was waar ik af en toe verbleef (was ik toen bewust vaag in) + dat ik uit de kast kwam en hierdoor een aantal leugens boven tafel kwamen had mijn moeder mij bijna op straat gezet. De situatie was in ieder geval onhoudbaar en ik moest wel z.s.m. uit huis. Verder mocht ik van de kerk zolang ik een relatie had niet meer meedoen aan o.a. het avondmaal en moest ik bepaalde taken die ik in de kerk deed laten vallen. Ik heb toen alle taken maar laten vallen en heb me een aantal jaren afgezonderd van de kerk en ging nog maar sporadisch. Het contact met moeders was er ook bijna niet en wat er was qua contact was slecht. Dat is inmiddels wel weer goed maar ze heeft nog wel steeds de hoop dat ik ooit weer op het 'rechte pad' kom en ze ziet het wel als een aanval van Satan op ons gezin aangezien mijn broertje sindskort als bi uit de kast is gekomen.

Inmiddels ga ik wel weer naar de kerk en ben ik vanuit de evangelische hoek meer in de gereformeerd/vrijgemaakte hoek terecht gekomen en ik moet zeggen dat ze daar meer op zoek zijn naar de dialoog en acceptatie dan wat ik tot nu toe bij de evangelische hoek heb gezien. Wat mij in het begin dan ook ontzettend heeft verbaast want ik zag hun altijd als conservatief.

Thomas
Berichten: 59
Lid geworden op: di 21 okt 2014, 13:20
Vul het getal in: 123

Re: Aan de andere kant...

Bericht door Thomas » vr 02 okt 2015, 14:55

Hoi Michael,
Die zag ik echt niet aankomen; dat Victor slechts in een droom zo'n helse plaag moest ondergaan. Want zeg nou eerlijk, zoals we Victor hebben leren kennen, was dit voor hem toch niet te weerstaan? Bovenop zo'n bijna naakt lijf belanden, dat je met kleren aan al de hormonen door je lijf laat gieren. Je hebt de persoon Victor en deze situatie zo levensecht beschreven, dat ik er niet aan twijfelde dat het zo gebeuren kon. Misschien was ik wat naïef, maar ik ben benieuwd hoeveel van de andere lezers het wel doorhadden.
Bedankt voor dit deel en ik wacht nu al weer met spanning op het volgende.

Aan Morning, ik was benieuwd naar de consequenties voor jou, omdat ik terugkijkend op mijn jeugd daar ook niet vlekkeloos doorheen gekomen ben. Ik was even bang dat ook jij je eigen persoonlijkheid verborgen hebt moeten houden, om aan de verwachtingen van anderen te voldoen. Ik begrijp nu dat jij wel op tijd voor jezelf hebt kunnen kiezen. Wel met een aantal nare consequenties, maar ook met het (hopelijk blije) gevoel dat je kunt zijn wie je bent.
Ik zeg dat zo, omdat ik destijds niet de mogelijkheden heb gehad om eerlijk naar mezelf te kunnen zijn en dus ook niet naar anderen. Wetend hoe moeilijk dat is, schrok ik even van wat jij schreef. Maar gelukkig ben je niet in de situatie terecht gekomen waarin je jarenlang een geheim met je mee moest dragen en daar ben ik echt blij om.

Groeten, Thomas.

morning
Berichten: 20
Lid geworden op: vr 27 jan 2012, 01:30
Vul het getal in: 123

Re: Aan de andere kant...

Bericht door morning » za 03 okt 2015, 00:16

Hoi Thomas,

Door jouw reactie dacht ik even wat in deel 12 over het hoofd gezien te hebben maar je doelt op de droom in deel 11 denk ik.

Wat betreft je schrik/zorgen valt dat dus gelukkig mee. Het is idd niet altijd even makkelijk maar het gedoe begon op mijn 16/17e en ben nu 23 ;-)

Michael87
Berichten: 458
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 08:22
Vul het getal in: 123
Contacteer:

Re: Aan de andere kant...

Bericht door Michael87 » zo 04 okt 2015, 09:41

Dag allemaal,

Aan de andere kant deel 13. Victor ontdekt waarom Manuel zo met hem flirt en schrikt zich kapot! Grijpt hij zijn kans of slaat hij op de vlucht?

Veel leesplezier!

Groet,
Michael
[i]**Als je alles loslaat, heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen**[/i]

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: Aan de andere kant...

Bericht door Sjack013 » zo 04 okt 2015, 12:27

Een antwoord op jouw vraag, zal toch echt van jou af moeten komen, Michael. Beide opties zijn mogelijk.

Zo, de eerste coming out is een feit. Ik kan me voorstellen dat jij je coming out eerst "oefent" bij diegene die positief hier tegenover staat, maar of Ruben dat is? Ja, dat is de vraag. Hij is toch de stille liefde geweest van Victor. Dat zal Sjoerd ook wel beseffen. Hoewel het duidelijk is dat Victor niet tussen Ruben en Sjoerd zal gaan staan. Zijn oog valt immers op Manuel.

En Manuel...? Kan hij tussen de regels doorlezen? Door de suggestieve vragen van Ruben kan Manuel nu een beeld van Victor hebben, dat akelig dicht bij de waarheid ligt. Daar is Victor het meest beducht voor. Dat vraagt om de volgende stap en zover is Victor nog niet. De vraag is: Wil Victor wel de volgende stap zetten of zijn het toch de anderen die hem daartoe zullen verplichten? Victor zal Manuel toch onder ogen moeten komen. Hij moet immers zijn pak, dat achter in de auto ligt, nog thuis bezorgen en de sleutels van de kerk ophalen voor de zondagsdienst. Hoe zal hij zich op moeten stellen?

En dan nog dat romantisch weekendje in dat kasteeltje? Het wordt steeds meer een toneelspel. Kan Victor dat nog wel opbrengen? Ruben heeft met zijn verweer duidelijk Victor aan het wankelen gebracht. Herpakt hij zich of..........
Tja, allemaal vragen die ik overhoud, na dit hoofdstuk. Kortom, ik kijk weer uit naar het vervolg.
Michael bedankt voor dit hoofdstuk en veel succes met Hoofdstuk 14,

Sjack

Plaats reactie