Sjoerd deel 3

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
bas
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 02:17

Re: Sjoerd deel 3

Bericht door bas » vr 28 aug 2009, 23:30

cor,cor cor driewerf cor. drie slapeloze nachten, alle verhalen weer drie keer herlezen, drie keer alle namen er weer eens uitgehaald, drie rondjes om het huis gevlogen...maar ik kan peter niet vinden!!!!!!!! en er staat toch echt Hans :

Met Theo, een gezellige prater en een echte wijnkenner. En de man met de baard
en de vrolijke oogjes, die hem graag tot een discussie uitlokte. En Hans, die
ook verhalen schreef.


en Cor je bent een ziener met een hoofdletter Z...want wat staat in deel 4 (dat nog niet uit was toen jij je wijze woorden opschreef) :
Peter een van de zes knullen. Ik zou bijna drie buigingen voor je maken zeg!

en de fouten (jaja zo schrijf je het, geloof ik).. hans is nog jong en onbedorven, die kan je nog kneden en vormen (goh lijkt de zandbak wel) dus vandaar dat we/ik/allemaal daar misschien wel zo goed op letten....

En Hans, beginnersfouten maken we allemaal (alleen ik niet want ik schrijf niet) en die worden op dit forum heel hard afgestraft, alhoewel de ergste betweters zich wel een beetje koest houden. maar mocht je in gewetensnood komen dan kan je altijd beroep op mij doen en ik weet wel zeker ook op onze roofvogel. met ze tweeen zullen we je wel beschermen tegen de kwade geesten en betweters van dit forum

cor van dongen
Berichten: 322
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 23:39

Re: Sjoerd deel 3

Bericht door cor van dongen » za 29 aug 2009, 01:38

Tjeeminee Bas,

Je hebt niet helemaal gelijk, je hebt driemaal gelijk, maar dat komt natuurlijk omdat je de hoofdstukken allemaal drie keer gelezen hebt, samen met de roofvogel!!!
Ja, sommige figuren hebben voorzienige gaven, maar jammer genoeg behoor ik niet tot die populatie. Ik heb gewoon 4 en 3 door elkaar gehaald, en dat is onvergeeflijk, zeker voor iemand die denkt, dat hij soms moet helpen om fouten te corrigeren.

Een driewerf hoera voor degene, die de vier mannen aan de tafel in de Glazen Koepel ook als belangrijke figuren in het verhaal introduceert. Dat hoofdstuk 4 voor sommigen wat gemakkelijker te lezen lijkt te zijn, doet mij - en de schrijver waarschijnlijk - deugt.

Ik hoop alleen dat er niet al teveel passanten zijn, die ik heb gemist en die in het vervolg een hoofdrol gaan spelen, anders moet ik de hoofdstukken weer opnieuw driemaal gaan lezen.

Lieve groet.
ook aan het gevogelte,
Cor

Hans Bernard
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 01:13
Vul het getal in: 0
Locatie: Heemskerk

Re: Sjoerd deel 3

Bericht door Hans Bernard » za 29 aug 2009, 12:06

Ziener Cor, speurder Bas,

Tjonge tjonge Cor, dat is wel heel knap van Bas om jou te betrappen op die uitschuiver.
Het is echter niet zo vreemd. Ik herken de situatie: had deze week ook al een commentaar geschreven met gegevens uit een van de delen, die nog moet komen. Gelukkig had ik het op tijd door. Tja, en door jouw onmisbare hulp heb jij soms inderdaad ook een vooruitziende blik. Dan haal je wel eens wat door elkaar. Het is dus allemaal minder mysterieus dan het lijkt, Bas. Overigens bedankt voor je aanbod om mij te helpen als ik vast zit. Maar volgens mij heb je dat al eens gedaan. Hé, dat is een nieuw mysterie......of ik moet me sterk vergissen.

Hartelijke groet en weer dank aan allen die gereageerd hebben, Hans

bas
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 02:17

Re: Sjoerd deel 3

Bericht door bas » za 29 aug 2009, 23:18

Cor het antwoord van jouw ga ik drie maal uitvergroten en boven mijn bed hangen! de grote cor steekt zomaar drie veren in me....ehhh hoe was dat spreekwoord ook al weer....

en hans. een mysterie...wat doe je me nu aan? moet ik straks al je verhalen en al de forumberichten misschien wel 6 keer gaan lezen....

ik roep hierbij ook iedereen op om mij te helpen dit grote mysterie te helpen oplossen. wie heeft er een alziende blik (cor?) en gaat mij helpen....

u aller speurder bas (wat staat dat mooi)

Plaats reactie