Weekendje Wadden

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
pieterpaul
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 21 dec 2008, 11:23
Vul het getal in: 0
Locatie: bilthoven

Re: Weekendje Wadden

Bericht door pieterpaul » ma 12 mei 2014, 11:57

een heerlijk spannend verhaal met vele paadjes, langzaam gaat het duidelijk worden. bedankt

DomiNiC
Berichten: 163
Lid geworden op: zo 30 mar 2014, 02:41
Vul het getal in: 123
Locatie: Somewhere under the rainbow

Re: Weekendje Wadden

Bericht door DomiNiC » ma 12 mei 2014, 13:16

Michael,


Dank je voor het nieuwe deel.

'k Ben opgelucht dat de 2 nieuwsgierige jongens elkaar nog konden treffen. Leuk die papiertjes :-)
Geniaal, die steward! Lijkt wel een vliegje die overal meevliegt en alles ziet en alles weet. ;-)

In het schuingedrukte deel geef je veel weg. En tegelijk zeg je weinig. Het zal vast en zeker langzaamaan wel duidelijk worden.

De opluchting rond de 2 jongens en hun prille geluk, doet me hun verhaal en bezigheden even minder belangrijk vinden.
Ik ben angstig om wat er in het gezin en met de ouders gaat gebeuren. Wat is er gebeurd, en hoe gaat het verder? Het voelt helemaal niet goed aan.

Benieuwd naar het vervolg... En hou m'n hart vast...

Schrijf ze!

DomiNiC

Michael87
Berichten: 458
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 08:22
Vul het getal in: 123
Contacteer:

Re: Weekendje Wadden

Bericht door Michael87 » zo 18 mei 2014, 09:33

Dag allemaal,

Het weekend op Terschelling zit erop, maar het verhaal nog lang niet. Vertelt Eddy zijn vrienden over Remco of houdt hij zijn mond?
Je leest het in deel 9.

Groet,
Michael
Laatst gewijzigd door Michael87 op di 27 mei 2014, 01:34, 1 keer totaal gewijzigd.
[i]**Als je alles loslaat, heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen**[/i]

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: Weekendje Wadden

Bericht door Sjack013 » zo 18 mei 2014, 11:37

Hoi Michael,
Ik vind het echt een overgangshoofdstuk. Diede begint nu pas echt te beseffen, wat Eddy gedaan heeft. In de ene arm zijn pezen doorgesneden en in zijn andere arm een flinke snee met 4 hechtingen. In mijn optiek is dit een serieuze poging geweest van Eddy. Maar ja, wat is de aanleiding? Angst voor zijn ouders? Ruzie met Remco? Dit deel blijft vaag en spannend.
Hannah blijft vissen. Feitelijk weet ze het al, maar gevoelsmatig wil ze het niet geloven. Of Eddy gebruik maakt van haar opening, dat ze te vertrouwen is, blijft de vraag. Eddy blijft behoedzaam. Het lijkt wel een aangeboren afweermechanisme. Maar.... één pluspunt heb ik. Het weekendje Wadden is voorbij, maar dit verhaal gaat gelukkig gewoon door.
Bedankt Michael en succes!!!

Sjack

Hans Bernard
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 01:13
Vul het getal in: 0
Locatie: Heemskerk

Re: Weekendje Wadden

Bericht door Hans Bernard » zo 18 mei 2014, 23:00

Je hebt ons veel verteld en toch weten we nog maar weinig.
Volgens mij valt er nog heel veel te verhalen voor onze nieuwsgierigheid bevredigd is.
Het wordt een lange hete zomer, denk ik, voor we alles weten.
Kunnen we nog heel lang van je verhaal genieten.

groet, Hans

Jablan
Berichten: 203
Lid geworden op: vr 04 feb 2011, 19:54
Vul het getal in: 0
Contacteer:

Re: Weekendje Wadden

Bericht door Jablan » di 20 mei 2014, 21:45

Ook hier bijgelezen. Vanaf deel twee kreeg ik het idee, dat je hier sommige dingen uit je eigen leven in hebt verwerkt. Niets mis mee.

Het meeste is al gezegd. Deel zes is inderdaad een kleine uitglijder - je kunt het elastiek ook teveel rekken en hier had ik moeite mijn aandacht erbij te houden. Vanaf deel zeven rolt het weer prettig door. Niet te snel, niet te langzaam. Net een veerboot :)
De twee groepen vrienden rond beide jongens geven kleur, toch heb ik het gevoel dat ze de jongens afremmen. Eddy en Remco zullen het zelf moeten doen. Ben benieuwd hoeveel stenen en broodkruimels jij op hun weg legt.

Groet,

;)

Michael87
Berichten: 458
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 08:22
Vul het getal in: 123
Contacteer:

Re: Weekendje Wadden

Bericht door Michael87 » wo 21 mei 2014, 08:47

Dag Sjack, dag Hans, dag Jablan,

Allereerst wederom dank voor jullie reacties.

@ Sjack en Hans: Overgangsdeel... Ja dat klopt natuurlijk wel. Er wordt inderdaad veel aangestipt, maar nog niet veel verteld. Ik moet natuurlijk nog wel wat te schrijven hebben, de komende maanden... ;) Gelukkig voor jullie wordt vanaf het volgende deel langzamerhand steeds duidelijker wat er speelt. Even geduld nog...

@ Jablan: Leuk dat je ook weer meeleest!

Groet,
Michael
[i]**Als je alles loslaat, heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen**[/i]

Oliver
Beheerder
Berichten: 823
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: Weekendje Wadden

Bericht door Oliver » wo 21 mei 2014, 23:24

Ik heb er weinig aan toe te voegen.
Prima deel, waarin we inderdaad een soort overgang hebben van de aanloop naar een concreet iets. Ze hebben de basis gelegd na een hoop twijfel of het wel zou lukken.
Ik blijf het zeggen: goed van opbouw, zowel cursief als rechtop.
;)

Michael87
Berichten: 458
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 08:22
Vul het getal in: 123
Contacteer:

Re: Weekendje Wadden

Bericht door Michael87 » zo 25 mei 2014, 07:28

Dag allemaal,

Merel is niet thuis, Diede heeft zich ziek gemeld. Eddy en Diede kunnen eindelijk vrijuit praten. Maar doen ze dat ook?
Het weekendje op Terschelling is voorbij voor Eddy en zijn vrienden. Wat vertelt Eddy er thuis over? En neemt hij Hannah in vertrouwen?

Lees het in deel 10.

Groet,
Michael
Laatst gewijzigd door Michael87 op di 27 mei 2014, 01:35, 1 keer totaal gewijzigd.
[i]**Als je alles loslaat, heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen**[/i]

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: Weekendje Wadden

Bericht door Sjack013 » zo 25 mei 2014, 13:41

Heel frappant. De vragen die ik in het eerste verhaal heb, wordt beantwoord in het tweede verhaal. Nu weet ik iets meer over de relatie tussen Diede en zijn vader. Iets dergelijks had ik eigenlijk al verwacht, maar nu weet ik het. De hamvraag in het eerste verhaal blijft het waarom van de zelfmoord poging van Eddy. Maar daar hebben we nog een hete zomer de tijd voor, vrees ik!!
Duidelijk een Calvinistische vader en een schipperende moeder. De kriebels van Eddy en Remco zijn niet afgenomen, na dit weekend. En meteen al een eerste afspraakje en een kennismaking met de ouders van Eddy. Heel slim van Eddy om Remco vooraf al te waarschuwen voor zijn ouders. Wat me wel opviel was, dat Eddy voor het eerst aan Remco toegaf, dat hij homo is en dus veel meer dan "echt leuk". Hardop zeggen dat je homo bent, kost meer energie, dan zeggen dat je iemand "echt leuk" vindt. En Eddy geeft aan zichzelf toe, dat hij een homo is. Dat is een hele stap.
En nu Hannah nog! Wellicht kan Eddy haar gebruiken als excuus-Truus of iets dergelijks. Wel net zo veilig dus. Kortom..... weer een week wachten op de volgende antwoorden.
Michael, bedankt voor het posten van dit deel en succes!!!

Sjack

Plaats reactie