Geheim deel 12 - Laatste deel!!

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Oliver
Beheerder
Berichten: 823
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Geheim deel 12 - Laatste deel!!

Bericht door Oliver » vr 17 jul 2009, 15:14

Daar is ie dan, deel 12!

Het laatste deel, mét de ontknoping....

Iedereen heel veel bedankt voor alle reacties hier. Het was leuk om te zien hoe het leven van Ruben en Friso jullie hebben bezig gehouden, tot en met de kleur van het gips toe. ;) Bedankt, en tot het volgende verhaal!!

Lees ze!
Oliver

cor van dongen
Berichten: 322
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 23:39

Re: Geheim deel 12 - Laatste deel!!

Bericht door cor van dongen » vr 17 jul 2009, 17:48

Hoi Oliver,
Een beetje een bitter einde, maar met gevoel geschreven, en ook zeker wel passend bij het verhaal. Een begripvolle ontvangst in de familieschoot zou het geheel volstrekt ongeloofwaardig hebben gemaakt en tot een keukenmeidenroman hebben gereduceerd Daarom is deze keuze echt wel goed.
Wel is het hoogt merkwaardig, realiseer ik me, dat je door een halfjaar mee te leven met het wel en wee van de hoofdpersonen je een hechte band met hen krijgt. Je wilt ze alleen maar alle goeds toe wensen en dat levert de lezer nu een gevoel van teleurstelling op, tenminste mij. Maar misschien blijft dit verhaal daarom wel langer in onze herinnering dan sommige andere, welke meer in de sprookjessfeer eindigen.
Bedankt voor alle uren leesgenot. Ik weet zeker dat ik uit naam van velen spreek als ik zeg nu reeds uit te kijken naar het volgende verhaal.
Lieve groet,
Cor

PS. Ik wist niet dat die rechtenstudie meer dan 10 jaar duurde, maar ze zijn niet allemaal even snel ;)

Oldie
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 10:26

Re: Geheim deel 12 - Laatste deel!!

Bericht door Oldie » vr 17 jul 2009, 17:58

Misschien kan je tien jaar later een vervolg maken. Net als bij Luc.

Raymonm
Berichten: 94
Lid geworden op: za 11 apr 2009, 13:09

Re: Geheim deel 12 - Laatste deel!!

Bericht door Raymonm » vr 17 jul 2009, 22:39

Dag Oliver,

Wat een einde zeg, ik had het niet geheel op deze manier verwacht, echter ben ik van mening dat je het wel tot een mooi einde hebt gebracht. Ik had er misschien meer van verwacht, dat het beter zou eindigen met een wat positievere noot.

Cor, we hebben wederom een verschil van mening, als het op een goede manier geeindigd zou zijn, spreek jij bijna van waardeloos verpleegsterrommannetje, daar ben ik het geheel niet mee eens.
Ik ben overtuigd van de kwaliteiten van oliver, dat als hij nog 2 of 3 delen zou schijven(helaas gebeurd dit niet) dat het verhaal een dieptepunt bereikt heeft, maar dat het een veel beter en knallender einde zou krijgen, met de juiste happy ending die we vaak kennen uit zijn verhalen.
Het ligt niet aan wat je schrijft, maar hoe en afgestemd op de interactie tussen de personen uit het verhaal. Je kunt daar in 1 deel al zo veel draaing in geven, in 1 zin kan de mening of gedachte, danwel uitstraling of uiting van een persoon compleet veranderen. 1 zin.. Laat dat eens doorwerken op je. Kijk naar de delen die onze schrijver heeft geschreven. En goed, neem het in verhouding, een aantal zinnen, voor mijn part een alinea, een gesprek...Wat kun je daar al niet mee bereiken.

Jouw mening van een of ander rommanetje kan ik niet delen op de manier waarop je het beschrijft.

Wat overigens niet wegneemt dat het een goed einde is, het is zoals het is, de woorden zijn geschreven, ze staan er. We hebben het gelezen, met plezier en passie.. Wat gaat onze schrijver nu weer klaarmaken. De trouwe lezers kijken er altijd naar uit.

Ol, ik heb genoten van dit verhaal. Op naar een volgend station!

Gr's,

Ray

Hans Bernard
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 01:13
Vul het getal in: 0
Locatie: Heemskerk

Re: Geheim deel 12 - Laatste deel!!

Bericht door Hans Bernard » vr 17 jul 2009, 23:31

Oliver,

Twaalf is een bijzonder getal. Twaalf delen leverden een bijzonder verhaal op. Een verhaal dat uit zéér verschillend gekleurde delen bestond.
Delen, die mijn aversie opwekten. Delen, die mijn emoties losmaakten. Delen, die prachtig verwoord waren en dus mooi van taal.
Én ieder deel eindigde zodanig dat ik haast niet kon wachten tot het volgende verscheen. Alle delen echter maakten gevoelens los.
Dat is een kunst, die alleen de betere schrijver bereikt.
Bedankt voor weer een staalje vakmanschap..........Zo en nu een Bavaria.

Proost, Hans Bernard

bas
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 02:17

Re: Geheim deel 12 - Laatste deel!!

Bericht door bas » za 18 jul 2009, 01:26

net als Oldie zegt : Friso, 10 jaar later. jaja en dan zeker met een verpleegstertje achter zich aan (volgens Cor)
en zoals Raymon zeg : positievere noot. maar het eindigt met : Ooit. niet met een vraagteken of met een uitroepteken. maar met een punt. en een punt is open. 10 jaar later Jim, Friso of het verpleegstertje?
we (ik) houden het op de worden van Hans. zo mooi kan ik het niet zeggen. alleen die Bavaria??? nee die niet

Lookatme
Berichten: 25
Lid geworden op: wo 28 jan 2009, 18:31

Re: Geheim deel 12 - Laatste deel!!

Bericht door Lookatme » za 18 jul 2009, 21:39

Hmm, 10 jaar.. is dat niet wat veel? Friso is 19, toch? XD Dan moet hij binnen afzienbare tijd toch wel op kamers kunnen, zoals de meeste mensen :P Daarbij, 10 jaar... dan is Ruben al zo wat 40 joh XD Nou ja...

cor van dongen
Berichten: 322
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 23:39

Re: Geheim deel 12 - Laatste deel!!

Bericht door cor van dongen » za 18 jul 2009, 23:16

Hallo Ray,

We zijn het oneens, maar waarover?
Je zegt het een mooi einde te vinden, maar alles wat je daarna zegt, is alleen maar een groot betoog voor een happy end in de trant van een Margriet-verhaaltje of een ander zoetgevoised geheel waarover de keukenmeiden zich zo graag verlustigen. Dat is dus eigenlijk wat je diep van binnen wilt. Maar zo zit de wereld niet altijd in elkaar, en onze schrijver heeft dat goed begrepen....; chapeau!
Maar jij wilt dit hoofdstuk zo snel mogelijk afsluiten en aan een mooit nieuw verhaal beginnen met een al even mooi einde.
Groetjes ;)
Cor

bas
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 02:17

Re: Geheim deel 12 - Laatste deel!!

Bericht door bas » zo 19 jul 2009, 00:44

heje ray en cor. niet zo kiften op elkaar hoor. het lijkt wel een verhaal op zich zeg.

maar ik ben het met ray eens. je hebt een bepaalde verwachting van de afloop. en ja dat is natuurlijk altijd goed zoal in de margriet-verhaaltjes (alhoewel ik liever het verpleegsterromannetje van ray prefereer).
en dan komt het inderdaad hard aan als het verhaal ineens zo maar in het laatste deel is afgelopen. nu is een verhaal altijd in het laaste hoofdstuk afgelopen, maar dat wisten wij niet!!!!! we dachten nog een hoofdstuk of 3 te krijgen en dan kon het verhaal verlopen zoals wij dat wilden, met verpleegstertjes en margrietlezers.. en happy ending.
ik moest ook effe schrikken toen er opeens een hele grote PUNT stond.

maar meteen ging er ergens heel erg ver diep in die grijze massa een piepklein lichtje branden. ehh moet dat nu echt zo? kan dat wel? gebeurt dat echt zo soms wel eens? is de wereld dan echt zo 'slecht'. waar is die verpleger gebleven??? gelukkig, waarschijnlijk ligt die bij oliver in zijn mandje. nou dan komt het zeker allemaal nog wel goed. of niet??

Oliver
Beheerder
Berichten: 823
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: Geheim deel 12 - Laatste deel!!

Bericht door Oliver » zo 19 jul 2009, 15:52

Ik keek zelf ook wel op van de classificatie 'keukenmeidenroman' als het wél goed was afgelopen.
Dan heb ik al heel wat van die romannetje geschreven de laatste jaren.....

Om even aan te geven dat er ook andere geluiden zijn, er is een reactie in mijn gastenboek gekomen van Daan;

Wat jammer dat dit prachtige verhaal zo slap eindigt.
Wordt het nou wel wat met de relatie of toch niet of toch weer wel.
Erg open einde geen kuit en geen vis. Ik ben beter van je gewend, moest het soms snel af voor de vakantie?


Ik kan me die reactie goed voorstellen.
Nou had het niets met tijd te maken, mijn vakantie zit er weer op (vandaar dat het een dag later was dan gebruikelijk) en dit laatste deel is geschreven tijdens die vakantie. De opzet voor dit einde had ik al in mijn hoofd voordat het hele verhaal op papier stond.

Wat vinden jullie van deze reactie?
Is het echt te open?
Hoe beleven jullie dit?
(Oliver is blij met de reactie van Daan, dit kan een mooie gedachtenwisseling worden.... ;) )

Plaats reactie