Voorbeeld deel 17 (slot)

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Oliver
Beheerder
Berichten: 821
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Voorbeeld deel 17 (slot)

Bericht door Oliver » wo 22 feb 2012, 23:39

Het laatste deel alweer van Voorbeeld.
Lees hoe... Nee, lees zelf maar. ;)

Is dit dan het laatste van Jarno? Nee, hierna gaat een nieuw verhaal verder: "Uit beeld", waarin we verder kunnen lezen hoe Jarno zijn leven op de rit zet.

Lees ze!

Oliver

cor van dongen
Berichten: 322
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 23:39

Re: Voorbeeld deel 17 (slot)

Bericht door cor van dongen » do 23 feb 2012, 00:49

Goh Oliver, wat een verrassing in tweeërlei opzicht: op woensdagavond verrast én met een slot van het verhaal! Misschien had ik moeten zeggen : in drie opzichten, want je gaat nog verder met de avonturen van Jarno.
Op zich wel een mooie aflevering, maar de echte climax, die ik eigenlijk had verwacht, heb ik toch wel een beetje gemist (hoewel Jarno en Stijn niet ;) ), want de acceptatie van vader (of beide ouders) blijft beperkt tot "als ik er maar niks van zie", klinkt toch wel een beetje gezapig. En ook het tegenovergestelde (afwijzing of keuze in een of ander opzicht) heb ik niet echt gezien.
Ik ben wel benieuwd of het een voortgaande ontwikkeling van een relatie wordt...........of voortzetting van de seksavonturen van "onze Jarno".........?
Benieuwd wat de andere lezers hiervan vinden.
Lieve groetjes :D
Cor

Ernie070
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 27 jan 2012, 01:25
Vul het getal in: 123
Locatie: Den Haag

Re: Voorbeeld deel 17 (slot)

Bericht door Ernie070 » do 23 feb 2012, 01:45

Ik vond het gewoon een goed en lekker leesbaar verhaal. En ook herkenbaar vanuit mijn eigen ervaring. Daarom ben ik erg benieuwd hoe het Jarno verder vergaat in zijn leven.
Dank in ieder geval voor dit verhaal en ik wens je succes met het volgend verhaal waar ik nu al weer naar uitkijk.

Raymonm
Berichten: 94
Lid geworden op: za 11 apr 2009, 13:09

Re: Voorbeeld deel 17 (slot)

Bericht door Raymonm » do 23 feb 2012, 21:21

Oliver,

Wat een op zich mooi, open geschreven einde op dit moment zeg.
Ook leuk dat er een vervolg komt, het doet me denken aan iets.... ;)

Ik begrijp niet waarom een verhaal een climax moet hebben als er vooraf al gemeld is, dat er een vervolg is. Delen zullen elkaar dus opvolgen en zodoende zal er nog zeker een climax komen op een ander tijdstip, een ander moment.

Kortom, chapeau voor onze schrijver, ik ben benieuwd naar vervolgdelen :)

Groeten,
RAy

Lookatme
Berichten: 25
Lid geworden op: wo 28 jan 2009, 18:31

Re: Voorbeeld deel 17 (slot)

Bericht door Lookatme » vr 24 feb 2012, 01:46

Ik vond de stijn figuur wat lastig, ik begreep de relatie die ze hadden, maar Stijn is wel een aparte. Ik moet zeggen dat ik Wijnand persoonlijk interessanter vond :P Maar, een mooi verhaal :)

RobK
Berichten: 3
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 15:47
Vul het getal in: 123
Locatie: Drechterland

Re: Voorbeeld deel 17 (slot)

Bericht door RobK » vr 24 feb 2012, 11:11

Wat een verhaal! Heftig!
Ik kan niet wachten (maar zal dus wel moeten....) op het vervolg.

Succes, maak er weer wat moois van enne....alvast bedankt!

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: Voorbeeld deel 17 (slot)

Bericht door Sjack013 » vr 24 feb 2012, 17:26

Ik ben volledig met Ernie eens. Niet alle ouders staan te juichen, als blijkt dat één van hun kinderen homo blijkt te zijn. Ook ouders hebben tijd nodig om alles te accepteren, dat kun je echt niet afdwingen of bespoedigen. Raymond had over een open eind. Daar ben ik niet mee eens. Het is een afgerond verhaal, waar gelukkig een vervolg opkomt. Aanknopingspunten genoeg: De houding van Jarno's ouders, de vader van Stijn, Wijnand en ga zo maar door.
Oliver, ontzettend bedankt voor je verhaal. Succes met het vervolg!

Sjack

Raymonm
Berichten: 94
Lid geworden op: za 11 apr 2009, 13:09

Re: Voorbeeld deel 17 (slot)

Bericht door Raymonm » vr 24 feb 2012, 21:01

Goedenavond,

Ik ben van mening dat het wel degelijk een open einde betreft. Als je andere verhalen van onze schrijver leest, dan zie je in de verhalen een bepaald reportoire terug. Over het algemeen wordt een verhaal afgewerkt. Dat wil zeggen, comming out, ouders, vrienden, bekenden of andere zaken zijn compleet bekend en het betreft een slot.
Hier is dat niet het geval, er komt een vervolgverhaal. Dit verhaal is afgerond zonder dat zaken compleet zijn (aanknopingspunten zijn toch echt iets anders!)

Cor & schrijver, jullie eerlijke, open mening?

G,r
Ray

cor van dongen
Berichten: 322
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 23:39

Re: Voorbeeld deel 17 (slot)

Bericht door cor van dongen » za 25 feb 2012, 01:42

Hoi Ray,
Jij benoemd het einde van het verhaal als een open einde. In een bepaald opzicht heb je wel gelijk, al moet ik voor mezelf bekennen dat ik het eigenlijk nog geen echt einde vond. En dan blijkt onze schrijver, die het benoemd als een slot van het verhaal (en hij heeft altijd gelijk, want hij is de schrijver), het bij nader inzien toch niet als een echt einde te beschouwen, want hij gaat ons verrassen met een vervolg......... Dus een open einde met een vervolg zullen we maar zeggen, dus...... ;)
Een min of meer academische kwestie, waar we maar moeilijk uitkomen, maar is dat wel zo belangrijk? Want we kijken nu al uit naar dat vervolg, toch? Dus volgens mij is het eigenlijk nog niet afgelopen :lol:
Groetjes
Cor

Jablan
Berichten: 201
Lid geworden op: vr 04 feb 2011, 19:54
Vul het getal in: 0
Contacteer:

Re: Voorbeeld deel 17 (slot)

Bericht door Jablan » ma 27 feb 2012, 15:07

Dit verhaal vormt naar mijn idee wel een afgerond geheel: Coming Out, een vriend en een 'Status Quo'. Een rustpunt, altijd een mooi moment om een streep te trekken.

Cor hoopt op een climax, duidelijke keuzes. Ik denk dat je daarvoor een ander type verhaal nodig hebt met een hoger tempo en minder uitgewerkte personages.
Gezapig vind ik de acceptatie van de vader niet. Er zit een wereld van verschil tussen: (meerkeuze :mrgreen: )
  • Hoera, onze ... is homo!
  • Fijn, eindelijk iemand om mee te shoppen!
  • Als je maar gelukkig wordt!
  • Wel gezond blijven!
  • Als ik er maar niets van zie!
  • Ons huis uit!
  • Suicide.
Ergens is het jammer dat dit verhaal in de eerste persoon enkelvoud (ik) is geschreven. Er zit zoveel kleur in de omgeving van Jarno, dat ik nieuwsgierig ben wat deze personages beweegt. In elk geval is wel duidelijk dat de vader van de hoofdfiguur knarsetandend zijn verlies moet nemen - hij heeft nu geen zonen meer waar hij trots op is. De een kan en de ander wil niet aan zijn (te? hoge?) verwachtingen voldoen.

De titel van het vervolg 'Uit Beeld' geeft al aan in welke richting het verder gaat. Wanneer begint dat verhaal?

Plaats reactie