Voorbeeld deel 15

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
cor van dongen
Berichten: 322
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 23:39

Re: Voorbeeld deel 15

Bericht door cor van dongen » di 31 jan 2012, 12:03

Valkje, Valkje,
Enerzijds schrijf je dat een verhaal het beste is als alle neuzen dezelfde kant op staan (en dat is dus kennelijk niet zo), en anderzijds dat je de noodzaak van commentaar niet inzag omdat het in alle opzichten zo'n geweldig verhaal is. Een heel klein beetje met elkaar in tegenspraak lijkt me.
Als ik jou was, trok ik gewoon de stoute schoenen aan (of scherpte ik mijn klauwen en sloeg mijn vleugels uit) om de schrijver himself eens te gaan ontmoeten. Misschien staat hij daar wel voor open. Ik weet zeker dat hij je tot heldere inzichten zou brengen en je van je valkenkapje ontdoen
groetjes :lol:
Cor

Raymonm
Berichten: 94
Lid geworden op: za 11 apr 2009, 13:09

Re: Voorbeeld deel 15

Bericht door Raymonm » wo 01 feb 2012, 20:21

Heren, heren, toch.

Laten we 't beschaafd houden hoor :D

Torenvalk, wat Cor in zijn laatste bericht schrijft, daar heeft hij een punt. Eerst wil je de neuzen dezelfde richting ophebben, en later geef je aan geen commentaar te hebben. Wellicht ligt het aan mij dat ik het niet begrijp :)

Dat de schrijver ontzettend in zijn knuistjes lacht, dat is iets dat ik onmiddelijk geloof. Toch hoop ik dat de schrijver een tipje wil oplichten van wat er gaat komen :)

Een ontmoeting... mmmmm torenvalk, je brengt me op ideeen hoor!

@ Cor, mail me ffe, ik krijg wel wat leuke ideetjes, maar het wordt lastig uitvoerbaar.

Heeft de schrijver wellicht nog andere op of aanmerkingen?

Torenvalk
Berichten: 57
Lid geworden op: za 20 jun 2009, 01:22

Re: Voorbeeld deel 15

Bericht door Torenvalk » vr 03 feb 2012, 00:43

Raymonm, Cor wil mij tot commentaar uitlokken en omdat ik dat niet heb, geef ik ook geen op-of aanmerkingen over het bijzonder goed geschreven verhaal van Oliver; dat is mijn persoonlijke mening, niet gerelateerd aan andere lezers.
Dat 'neuzen één kant uitstaan' is een reactie op Peter V. die over zichzelf zegt: gelijk te krijgen dat dit Oliver's beste verhaal ooit zal worden omdat er zoveel commentaar is op het verhaal. Ik ageer en zeg als er zoveel andere meningen zijn kan het nooit een zeer goed verhaal zijn, want dan moeten alle neuzen een kant op staan. En nu maken enkelen een denkfout door te zeggen dat ik dan niet mag zeggen het een goed verhaal te vinden. Natuurlijk wel want dat is mijn privé mening, nergens anders op gebaseerd dan op mijn eigen zijn.
Wil je nu weten of het een goed verhaal is dan loop je tegen de controverse tussen 'alle neuzen één kant uit' en 'mijn persoonlijke mening'. Conclusie: Je kunt geen appels met peren vergelijken.

Cor, lezen , goed lezen, is nog altijd een kunst, die jij goed verstaat. Zorg dan dat je bij commentaar eerst goed kijkt wat er staat.
Eén opmerking over die veertien dagen is géén gezeur, dat zeg ik ook. Twee keer, drie, vier gaat nog allemaal. Maar iedere keer door een flink aantal dezelfde verzuchting wordt uiteindelijk gezeur, gezeur en nog eens gezeur. En of Oliver daar nou zo op zit te wachten, betwijfel ik. En als dat wel is dan vind ik het zielig. En jou moet ik tot slot een compliment geven dat je zoveel lezers in de pen krijgt om commentaar te geven. Dat zal Oliver denk ik, terecht erg gaaf vinden maar dan moet het volgens mij wel over essentiële zaken gaan en niet over twee weken moet wachten.

Ik raak vleugellam van al dat typen dus stop ik voor nu. Tot een volgende duikvlucht.

cor van dongen
Berichten: 322
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 23:39

Re: Voorbeeld deel 15

Bericht door cor van dongen » vr 03 feb 2012, 14:57

Hallo Vogel en Ray,
Ik waag er nog maar een reactie aan, want als je zo'n lang verhaal nodig hebt om duidelijk te maken dat je een onderscheid maakt tussen je eigen mening over het verhaal (goed) en je eigen mening over de door jezelf ingenomen stelling dat bij een goed verhaal alle neuzen dezelfde richting op moeten staan, dan vraag ik me af waar je het over hebt. Natuurlijk ben je het met jezelf eens. Ik voel veel meer voor de stelling van Peter.
De essentie van de discussie op dit punt is, dat jij wil dat iedereen hetzelfde denkt over het verhaal. Volgens mij is een verhaal pas boeiend en interessant, wanneer we er met zijn allen juist die dingen uit kunnen (proberen) te halen, die vanuit en voor onszelf belangrijk zijn. En omdat wij allemaal zo verschillend zijn en de schrijver al die mogelijkheden in zijn verhaal stopt, is het juist een heel goed verhaal, dat de mogelijkeid bied voor een grote groep van verschillende lezers zich te herkennen in en te vereenzelvigen met de diverse hoofdpersonen. Het tegenovergestelde van je stelling is dus waar.

Benieuwd of de schrijver jou nog wat wijzer kan maken (haha) als je contact met hem opneemt. Maar dat hij in zijn vuistje lacht weet ik wel zeker.
Groetjes, en zorg dat je niet uitglijdt met dit weer, want met een lamme vleugel en gebroken poot kom je niet ver. ;)
Cor

PS:Ray op je verzoek heb ik je een mailtje gestuurd, maar nog geen reactie gehoord.

Torenvalk
Berichten: 57
Lid geworden op: za 20 jun 2009, 01:22

Re: Voorbeeld deel 15

Bericht door Torenvalk » vr 03 feb 2012, 23:55

Cor ik kan je geruststellen:je zult van mij geen last meer hebben.
Jouw oneigenlijke manier van discussie voeren maakt een ander compleet vleugellam.
En dat is blijkbaar het enige waar je op uit bent.

Oliver
Beheerder
Berichten: 823
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: Voorbeeld deel 15

Bericht door Oliver » za 04 feb 2012, 12:16

Wat een heerlijke spraakverwarringen toch weer.

Plaats reactie