Voorbeeld deel 8

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Plaats reactie
Oliver
Beheerder
Berichten: 823
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Voorbeeld deel 8

Bericht door Oliver » wo 19 okt 2011, 23:14

Deel 8 staat online.

Gaat Jarno het nou wel of niet doen?

Lees ze!

Oliver

**SPOILER-ALERT** Mensen die deel 8 nog niet gelezen hebben raad ik aan hieronder de reacties nog niet te lezen. Er staan wat zaken die verraden wat er gaat gebeuren.
Deel 8 gelezen? Praat er gezellig over mee...
;)

Peter Veltkamp
Berichten: 17
Lid geworden op: vr 06 nov 2009, 05:09
Vul het getal in: 0
Locatie: Wellington New Zealand
Contacteer:

Re: Voorbeeld deel 8

Bericht door Peter Veltkamp » do 20 okt 2011, 02:09

Wow Oliver, wat een deel zeg! Echt ingrijpend - wat je allemaal zo maar beschrijft. Allereerst dat Jarno er toch mee door gaat - en wat een consquentie (of valt dat mischien wel weer mee), en dan met Ruben - wat knap beschreven, en ook hoe subtiel je Jarno's gevoelens beschrijft - echt ongelovelijk hoe je dat doet. Ik kan me heel goed indenken - liefde en seksuele gevoelens liggen nou eenmaal dict bij elkaar. Bijzonder, Oliver... dit verhaal word volgens mij echt jouw meester werk! Je laat ons echt jouw schrijf talent zien - en wat ben ik daar dankbaar voor. I can't wait for the next chapter!!!!

Peet :D

Kevin
Berichten: 115
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 23:58
Vul het getal in: 0
Locatie: Aalter (België)
Contacteer:

Re: Voorbeeld deel 8

Bericht door Kevin » do 20 okt 2011, 13:32

mooi deeltje weeral , en lkkr vroeg :D , al moet ik zeggen dat ik persoonlijk niet verwacht had dat Jarno het ging doen ;)

en vond ik de reactie van de tot nu toe rustige Stijn verrassend hevig moet ik zeggen .... Maar ja , jij bent dan ook meester in ons op het verkeerde been te zetten en ons te verrassen met het verloop van de verhaallijnen :)
Wij zijn ook maar gewone jongens, die dan toevallig op andere jongens verliefd worden

Oldie60
Berichten: 42
Lid geworden op: vr 02 apr 2010, 17:53

Re: Voorbeeld deel 8

Bericht door Oldie60 » do 20 okt 2011, 18:50

Ik vond de reactie van Stijn heel begrijpelijk en verstandig.
Zijn samenzijn met broer Ruben is weer zeer aangrijpend.
Hulde voor dit mooie deel.

Dijkje078
Berichten: 27
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 21:11

Re: Voorbeeld deel 8

Bericht door Dijkje078 » do 20 okt 2011, 21:26

Hi Oliver,

Dus toch! het is ontroerend hoe hij met Ruben omgaat, Lisanne is een kei die Jarno begrijpt. Stijn voelt meer voor Jarno dan hij wil toegeven. Ben benieuwd naar het volgende hoofdstuk.

HG
Henk

Raymonm
Berichten: 94
Lid geworden op: za 11 apr 2009, 13:09

Re: Voorbeeld deel 8

Bericht door Raymonm » do 20 okt 2011, 21:48

Oliver,

Wat een klasse geschreven deel.

Allereerst omdat je een heel goed een deel beschrijft hoe mensen kunnen reageren in nood. Of dit financiele nood is maakt niet uit, uiteindelijk volgt er een reactie waarop (we) niet hadden gehoopt. Zo jong, en dan toch al in zulke praktijken terecht komen...uit nood. Omdat je pa zonodig je bankrekening moet blokkeren. Dat laat ook zien hoe pa is, en wat hij werkelijk voelt in mijn idee.
Daarnaast beschrijf je een band tussen broers die zo onwijs mooi is, echt geweldig. En dan nog de verpleegkundige die zo ontzettend lief is om Jarno niet te verraden.

En dan ook nog vriendschap, Stijn, hij wil het beste voor Jarno en wil echt niet dat er dingen gebeuren die hem niet zouden moeten overkomen. Stijn is gehard, en wil echt dat het hem goed gaat. Ik vraag me wel af waarom Stijn niks zegt, hoewel ik daar mijn ideen over heb, en hoe dit natuurlijk tussen hen verder gaat lopen.

Ik zeg: Doorgaan met dit klasse schrijfwerk, over 2 weken ben ik hier weer te vinden! Reken daar maar op!

Groet,
Ray

cor van dongen
Berichten: 322
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 23:39

Re: Voorbeeld deel 8

Bericht door cor van dongen » do 20 okt 2011, 22:05

Goh Oliver "praat er gezellig over mee"......Nou echt gezellig is je verhaal niet.

Fascinerend en ontroerend wel.Je weet de personages weer heel mooi neer te zetten. Met name de persoon van Stijn als de te vroeg volwassen geworden jongen die de zelfkant van de maatschappij al helemaal kent en vanuit compassie probeert die andere knaap, die hij eigenlijk toch wel aardig vindt, te beschermen op zijn manier.

De tegenstelling van de harde buitenwereld tegenover die van de gehandicapte broer en de gevoelvolle manier waarop Jarno (met begeleiding van de groepsleidster) leert met Ruben om te gaan, is buitengewoon groot en mede daardoor ontzettend boeiend.

Peter zou wel eens gelijk kunnen krijgen, dat je met dit verhaal jezelf gaat overtreffen.
:D
Lieve groetjes
Cor

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: Voorbeeld deel 8

Bericht door Lucky Eye » ma 24 okt 2011, 08:02

Hoi Oliver!

De keuze voor wel of niet (iedereen begrijpt wel waar ik op doel) ligt natuurlijk geheel en al bij de schrijver. Of wij dit als lezers hoopten of verwachtten, is bijkomende zaak.

Niet altijd alles wat een schrijver schrijft, hoeft leuk of gezellig te zijn. Zo is de wereld nou eenmaal ook niet!

Toen ik nog een vaste editor (EP) had, verweet hij me wel eens dat ik het leven veel te vriendelijk voorstelde. Alles liep in mijn verhalen meestal van een leien dakje. Reacties van ouders op een coming out waren altijd positief, enzovoorts, enzovoorts. Mijn reactie daarop was altijd, dat ik graag dat positieve erin wilde houden. Als tegenwicht tegen de werkelijkheid van alle dag. Een keuze die ik maakte.

Het kan ook anders. En Oliver laat in dit verhaal zien dat het anders kan. De hoofdpersoon zit flink in het nauw. Weet zich geen raad. Weet niet wat te moeten doen. En dan, kiest hij voor zoiets. Heel mooi beschreven allemaal, Oliver. Petje af!

Groeten,
Lucky Eye

Plaats reactie