Voorbeeld deel 4

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Oliver
Beheerder
Berichten: 823
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Voorbeeld deel 4

Bericht door Oliver » wo 24 aug 2011, 23:36

Deel 4 van Voorbeeld staat online.

Zijn vader kan dan wel van alles verbieden, Jarno weet in zijn vakantie toch genoeg momenten te vinden om te doen wat hij wil doen. Hij blijft contact zoeken met Ralf. Maar of dat zo verstandig is?

Lees ze!

Oliver

Raymonm
Berichten: 94
Lid geworden op: za 11 apr 2009, 13:09

Re: Voorbeeld deel 4

Bericht door Raymonm » do 25 aug 2011, 13:58

Oliver,

Wat maak je er een spannend verhaal van... ai, ai, ai. Of dit nu een verstandige beslissing van Jarno was dat weet ik ook niet. Ik zou zeggen: Dit was te verwachten, achterochtige ouders en dan vakantie. ai, ai.

Wel zeer bijzonder hoe je de band beschijft met ruben en het familiebezoek. Pa heeft duidelijk afstand en speelt bij het personeel de grote meneer. Enerzijds kan ik persoonlijk begrijpen dat hij er moeite mee heeft, maar het is net zo normaal als homo zijn ben ik van mening.

Ik ben beneiuwd naar de volgende delen.

lGegroet,
Ray

cor van dongen
Berichten: 322
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 23:39

Re: Voorbeeld deel 4

Bericht door cor van dongen » do 25 aug 2011, 21:20

Hoi Oliver,

Wouw, ja hoewel ik het ergens had verwacht, schrok ik me toch een ongeluk, toen ik met Jarno de ogen open deed........ Dat heeft niks meer te maken met "zich uit een situatie redden"; Dat noemen ze een heterdaadje. Je weet ons steeds weer mee te slepen tot een hoogtepunt (haha) en laat ons (pardon Hans, ik bedoel de lezer) dan weer 14 dagen met Jarno en de gebakken peren zitten.
Ray heeft gelijk dat je de relatie tussen de broers heel mooi en gevoelig weet te beschrijven, vooral ook afgezet tegen de kille vaderfiguur en zijn echtgenote.
Heel mooi hoofdstuk. Ik zie uit naar het volgende en hoop niet dat de vakantie zo snel voorbij is als in werkelijkheid de onze.
Lieve groet,

Cor

Hans Bernard
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 01:13
Vul het getal in: 0
Locatie: Heemskerk

Re: Voorbeeld deel 4

Bericht door Hans Bernard » do 25 aug 2011, 23:30

We moeten de zaak nu weer niet gaan overtrekken. We krijgen op ons forum
lijkt het wel meisjescommentaren, die ach en wee en wouw uitroepen. Als ik vroeger met
mijn vader naar een enge film ging meende hij ook te moeten zeggen: het is maar een film.
En bij de film met brontosauriers had hij het over die kleine plastic diertjes die je bij de Gruyter ktreeg.
Kom mannen ( Ray en Cor) wees eens echte kerels en roep geen ai ai ai of wouw. En Cor je weet dat Oliverr
realistisch schrijft, dan schrik jij je toch geen ongeluk?
En is de vader zo'n kille figuur of juist een vurig verdediger van de goede zeden?

Sorry voor mijn kritische kanttekeningen, maar de waarheid mag gezegd. En wilden jullie niet wat leven in de brouwerij van het forum?

Hans

cor van dongen
Berichten: 322
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 23:39

Re: Voorbeeld deel 4

Bericht door cor van dongen » vr 26 aug 2011, 01:08

Dag Hans,
Ik ga me niet verdedigen tegen jonge meisjes aantijgingen hoor. Maar ik wil wel even uitleggen, dat mijn reactie was ingegeven door enig meeleven, hetgeen deze auteur juist door zijn schrijverscapaciteiten weet op te roepen, en waaraan nog menig andere schrijver een puntje aan kan zuigen (om in het vakjargon en de stijl van de verhalen op de site te blijven). :lol:
Ik weet niet of Ray het met me eens is, want dat was in het verleden vaak niet het geval, maar dat zie ik dan wel op de site. In elk geval waren we het eens over de integere ontroerende beschrijving van de verhouding Ruben-Jarno. En met emoties daar is volgens mij niks mis mee, zeker niet als die boven het niveau van de keukenmeidenroman worden uitgetild! ;)
Groet
Cor

Oldie60
Berichten: 42
Lid geworden op: vr 02 apr 2010, 17:53

Re: Voorbeeld deel 4

Bericht door Oldie60 » vr 26 aug 2011, 10:29

Ik ben het weer geheel eens met Cor. Je leeft je gewoon in het verhaal, en dat is de verdienste van de schrijver.
De verhouding Jarno- Ruben is super te noemen. Duidelijk laat het zien de kille houding van zijn pa.

Raymonm
Berichten: 94
Lid geworden op: za 11 apr 2009, 13:09

Re: Voorbeeld deel 4

Bericht door Raymonm » vr 26 aug 2011, 15:27

Hoi Hans, Cor, Ol en oldie,

Ik wil toch nog reacgeren, ik ben het dit keer volkomen met cor eens moet ik zeggen.

Hans, wat bedoel je met meisjes commentaren? ai, ai, of oei is niet meisjesachtig. Het is een uitdrukking die iederen in het dagelijkse leven misschien wel meerdere keren gebruikt. Ik zelf in ieder geval wel. ai, ai. Dan bedoel ik dat het net kiele kiele is, of iesssss, je snapt wat ik bedoel...
Het wordt door mij, ik denk door oldie en cor ook gewoon bedoeld als blijk van medeleven met de personages, en onze eigen meningen die tentoon gespreid worden.

Voor mijn gevoel wordt er op geen enkele manier getwijfeld, acht geslagen, gereageerd ten opzichte van de schrijver. Daarvan weten we wat hij kan, en doet.

Verpleegstersrommanetjes zijn dan ook niet aan de orde, waar de dokter de zuster neukt op de ok tafel of in het magazijn. Die opmerking hoef ik zelf niet te horen of te zien, daar gaat het niet om.
Laten we elkaar allemaal met onze goede bedoelingen in ons waarde laten nietwaar?

GEgroet,
Ray

jord
Berichten: 4
Lid geworden op: do 25 aug 2011, 17:50
Vul het getal in: 123

Re: Voorbeeld deel 4

Bericht door jord » vr 26 aug 2011, 17:09

ik ben 15 en lees graag deze verhalen ik vind ze echt heel erg super spannend geil en leuk ! en ik hoop dat ik de rest van mijn leven deze verhalen kan lezen want ik kijk elke dag of er al weer een nieuw deel is echt bedankt dat ik dit kan lezen! :ugeek: :D groetjes jord

cor van dongen
Berichten: 322
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 23:39

Re: Voorbeeld deel 4

Bericht door cor van dongen » vr 26 aug 2011, 18:32

Hoi Jord,
Ontzettend leuk om jouw reactie te lezen. Ik weet zeker dat Oliver er ook blij mee is, want hij schrijft heel graag voor een nieuw en dus ook een jong publiek. Hij weet zich ontzettend goed in te leven in de gedachtenwereld van jonge mensen vind ik. Vind jij dat ook? Leuk als je af en toe ook commentaar geeft en vertelt wat je ervan vindt.
Groetjes :D
Cor

PS. De andere commentaren spreken voor zich en ik ben benieuwd of er nog meer lezers zijn die hun mening willen geven......

Oliver
Beheerder
Berichten: 823
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: Voorbeeld deel 4

Bericht door Oliver » za 27 aug 2011, 16:50

Hoi Jord, welkom!
Fijn dat alles leeftijden aanwezig zijn op mijn site. Ik ben, net als Cor ook wel benieuwd hoe jij de verhalen beleeft. Iedere dag kijken heeft weinig zin, helaas. Er komt iedere twee weken een nieuw deel tevoorschijn hier. Maar ondertussen zijn er nog genoeg andere verhalen te lezen. ;)

Bedankt voor de complimenten allemaal. Mooi om te zien dat mensen zich inleven in de personages. En of dat dan meisjesachtig is... :D

Plaats reactie