Een diep verlangen van Ex-brugger

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Oliver
Beheerder
Berichten: 823
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Een diep verlangen van Ex-brugger

Bericht door Oliver » ma 25 okt 2010, 21:43

Aangezien hij bij 'verhalen van bezoekers' zijn eerste verhaal gepost heeft en benieuwd is wat jullie er van vinden, heb ik dit topic geopend.

Mooi dat je het gepost hebt en het nu door iedereen laat lezen. Ik weet hoe spannend dat is.
Ik heb maar één kleine opmerking: je begint met 'hem' en daarna schakel je over op 'ik'. Daar moet je op lettten, veel gemaakte 'fout'. Bepaal vooraf in welke persoon je het gaat vertellen.
Verder? Ga door!

Succes met schrijven,
;)
Oliver

Ex-brugger
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 25 okt 2010, 21:32

Re: Een diep verlangen van Ex-brugger

Bericht door Ex-brugger » ma 25 okt 2010, 21:50

Hmm, ja, ik was even vergeten hier een topic aan te maken, haha, bedankt Oliver!
't Is inderdaad even spannend, vooral als het je eerste verhaal is en je totaal geen ervaring hebt...
Bedankt voor je tip! Inderdaad even om denken... Maar zoals je al zei in je handleiding, niemand is perfect :)
Verder wil ik je nog even een complimentje meegeven over jouw verhalen, ze zijn zeer mooi geschreven en ik lees ze dan ook graag. Ik zit al helemaal boven op je nieuwe verhaal en kan niet wachten tot de volgende delen er zijn!
Keep up the good work!
[i]"Wiskunde is een benadering van de werkelijkheid."[/i]

Oliver
Beheerder
Berichten: 823
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: Een diep verlangen van Ex-brugger

Bericht door Oliver » ma 25 okt 2010, 21:54

Ex-brugger schreef:Keep up the good work!
Dank je!

Jij ook! :D

jefkke2
Berichten: 57
Lid geworden op: ma 27 jul 2009, 16:58
Vul het getal in: 0
Locatie: Gelderland

Re: Een diep verlangen van Ex-brugger

Bericht door jefkke2 » ma 25 okt 2010, 23:27

Kort - maar - krachtig! Belooft een leuk verhaal te worden!! #Wachtopeenvervolg : - )
Groetjes,

Jefkke2 (Jeffrey)

retah
Berichten: 28
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 01:17
Vul het getal in: 0
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Een diep verlangen van Ex-brugger

Bericht door retah » ma 25 okt 2010, 23:59

Ga door, dit lijkt een goed verhaal te worden. Groetjes, Henk H

Ex-brugger
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 25 okt 2010, 21:32

Re: Een diep verlangen van Ex-brugger

Bericht door Ex-brugger » di 26 okt 2010, 01:05

Ik ben inmiddels al druk bezig met deel 2, wat al een aardig stuk langer is dan deel 1.
Alleen heb ik één vraag; zoals jullie weten komt Astrid uit Zweden. Moet ik de gesprekken tussen haar en Danny in het Engels laten plaats vinden, of moet ik ze in het Nederlands beschrijven? De meesten van jullie spreken wel aardig Engels neem ik aan, maar toch wel handig om te weten....
Ik ben benieuwd wat jullie zeggen!
[i]"Wiskunde is een benadering van de werkelijkheid."[/i]

chippie34
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 06 mei 2009, 22:13
Vul het getal in: 0
Locatie: Steenbergen

Re: Een diep verlangen van Ex-brugger

Bericht door chippie34 » di 26 okt 2010, 08:52

Heyyy.

lijkt me een heel erg leuk verhaal.
tenminste, het begin is heel leuk, wel kort, maar dat zei je zelf al, maar hoop er heel wat meer van te gaan lezen! ;)
en denk dat je het engels er van tussen moet laten en gewoon op nederlands houden, en paar engelse woorden gaat wel of een begrijpende zin, maar geen hele teksten.
Niet iedereen kan goed engels, en dan zouden ze er moeite mee hebben om het te kunnen volgen

Groet, Chippie

Ex-brugger
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 25 okt 2010, 21:32

Re: Een diep verlangen van Ex-brugger

Bericht door Ex-brugger » di 26 okt 2010, 09:15

@chippie34 De tekst gaat verder niet in het Engels, alleen de chatberichtjes en de telefoongesprekken... Nouja, ik kijk wel even, ook naar wat andere mensen nog zeggen!
[i]"Wiskunde is een benadering van de werkelijkheid."[/i]

cor van dongen
Berichten: 322
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 23:39

Re: Een diep verlangen van Ex-brugger

Bericht door cor van dongen » di 26 okt 2010, 17:11

Hallo Ex-brugger,

Helemaal geen gekke entree met een eerste verhaal, maar - zoals je zelf al schreef - wel een beetje kort. Dat is jammer om meer dan een reden:
Je mist een heleboel kansen door het zo kort te houden. In een paar zinnetjes geef je aan dat de jongen bi is en dat hij een gemakkelijke keuze maakt voor zijn Zweedse vriendin. Maar volgens mij ligt daaraan een hele wereld van innerlijke strijd ten grondslag. Het maakt het voor ons lezers heel erg interessant, denk ik, om daar juist op in te gaan.
Je kunt lekker stilstaan bij de fantasieën, die je hebt naar aanleiding van de contacten op internet, en ook bij dat andere (nog wel erg jonge) joch en de invulling van de al veel langer bestaande realtie met het meisje.
Ik vind het een heel interessant onderwerp, waarover niet zoveel geschreven wordt. En zeker de moeite waard om door te gaan.
Als je sommige commentaren van mij misschien gelezen hebt, dan weet je dat ik ook nogal critisch ben, en ik zag dus ook wel wat taalfoutjes. Misschien zou het goed zijn om je verhaal door een ander te laten lezen om er eventuele fouten uit te laten halen voor je publiceert.
Succes!
:D Cor

PS. Ik zou de alleen korte teksten in het Engels houden en langere in het Nederlands vertalen. Per slot van rekening is het toch een Nederlands verhaal voor Nederlandse lezers.

Ex-brugger
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 25 okt 2010, 21:32

Re: Een diep verlangen van Ex-brugger

Bericht door Ex-brugger » di 26 okt 2010, 17:40

Hoi Cor,

Bedankt voor je commentaar! Ik zeg altijd maar "Met commentaar kun je verbeteren"!
Het is inderdaad vrij kort, maar het volgende deel is inmiddels bijna klaar en al een stuk langer. Het volgende deel zal ook wat dieper ingaan op de hoofdpersoon... Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden!
Ik ga lekker door en die Engelse gesprekken, daar kijk ik nog wel even naar... Ik vind ze zelf niet erg moeilijk om te begrijpen... Maar ja... Ik spreek dan ook vrij goed Engels.... En het zijn echt geen diepgaande gesprekken over de celdeling ofzo hoor... :P

Groetjes,
Ex-brugger
[i]"Wiskunde is een benadering van de werkelijkheid."[/i]

Plaats reactie