Mysterie deel 17

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Plaats reactie
Oliver
Beheerder
Berichten: 823
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Mysterie deel 17

Bericht door Oliver » do 20 mei 2010, 18:43

Deel 17 van Mysterie staat online.
Het bijna-laatste deel.
Joshua en Loïc komen weer thuis, nog vol van alle indrukken. Loïc is veranderd.

Lees ze!

Oliver

cor van dongen
Berichten: 322
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 23:39

Re: Mysterie deel 17

Bericht door cor van dongen » vr 21 mei 2010, 12:19

Hoi Oliver,

Opnieuw een mooie aflevering en je weet erg goed een vriendschapsrelatie te karakteriseren van twee jongens die om elkaar geven en zich niet meteen verliezen in seksuele handelingen, ook al blijft Loïc het proberen af en toe.

Wat ik me wel al een paar delen heb afgevraagd is: Hoe staat het met Albert? Waarom geen mailtjes van hem toen ze in Frankrijk zaten? En is het weer die harde kant van Loïc dat hij hem zonder veel moeite heeft laten vallen, omdat hij vooral naar zichzelf kijkt?
Is Loïc wat dat betreft wel veranderd?

Het blijft boeiend om te lezen ondanks of misschien wel dankzij de vragen.
Lieve groet,
Cor

PS. Is het nou de bedoeling van Ray, dat je iets met deze vragen gaat doen.....als ideetjes zal ik maar zeggen, of niet?
Laatst gewijzigd door cor van dongen op ma 24 mei 2010, 18:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Hans Bernard
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 01:13
Vul het getal in: 0
Locatie: Heemskerk

Re: Mysterie deel 17

Bericht door Hans Bernard » vr 21 mei 2010, 23:37

Oliver,

Ik had het niet treffender kunnen zeggen dan Cor in zijn eerste zin. Ik sluit me daar graag bij aan.

Hartelijke groet, Hans.

Simple Mind
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 16:38

Re: Mysterie deel 17

Bericht door Simple Mind » zo 23 mei 2010, 13:12

Cor noemde het ook al, dat er weer geen seksuele handelingen gebeuren.
Misschien wordt het tijd voor een nieuwe slogan, 'Verhalen die over meer gaan dan sex alleen' past totaal niet bij je laatste verhalen want zeker bij het laatste verhaal komt er eigen geen seks in voor.

Als je dat vergelijkt met bijvoorbeeld het eerste verhaal over Luc, in het eerste deel zit al meer seks dan in alle 17 delen van mysterie bij elkaar.

Peter Veltkamp
Berichten: 17
Lid geworden op: vr 06 nov 2009, 05:09
Vul het getal in: 0
Locatie: Wellington New Zealand
Contacteer:

Re: Mysterie deel 17

Bericht door Peter Veltkamp » zo 23 mei 2010, 23:47

Hoi Oliver...

Kijk m'n eerste reactie. Wat een geweldig verhaal Oliver, en nu wetende dat het bijna af is, ben ik wel heel benieuwd wat er allemaal nog moet gaan gebeuren.

Ik ben het met "Simple Mind" eens, maar ja, sex moet natuurlijk niet, alhoewel ik moet zeggen dat ik er stiekem wel steeds op hoop :P Zeker met de laatse 5 deelen ofzo, waar ik stiekem (voor dat ik het 'echt' lees) snel doorheen kijk om te zien of 'het' einedlijk zal gebeuren. En steeds weer een teleurgestelde 'nee".

Er moet toch gewoon iets gebeuren met Joshua en Loic... je kan me niet wijs maken dat een 'echte' hetero jongen al die homo-erotische dingen doet samen met Loic. Er moet dus toch wel iets meer achter zitten (Mysterie?)? Je geeft soms een hint dat er wat meer in Joshua's hoofd omgaat dan alleen vriendschap met Loic? En als ik nu toch zo eerlijk ben, moet ik zeggen dat ik (en ik hoop dat ik niet de eenigste ben) het erg jammer zal vinden als er niet een "homo-happy-ending" komt, want dat kunnen we toch eigenlijk wel verwachten van je? Of niet?

Bedankt Oliver, het blijft allemaal een verassing, en ik geniet steeds weer van je schrijf talent.

Groetjes van Peet (in mischien wat gebrekkig Nederlands - uit Nieuw Zealand)

Raymonm
Berichten: 94
Lid geworden op: za 11 apr 2009, 13:09

Re: Mysterie deel 17

Bericht door Raymonm » ma 24 mei 2010, 09:55

Goedemorg en,

Wellicht een verlate reactie maar toch :)

Geweldig omschreven Cor, toch blijft er bij mij iets knagen.....Josh en loic..... ikweet het echt niet.

Daarnaast, nee het is niet de bedoeling dat Oliver iets met mijn ideeen gaat doen, in het allerminst. Alhoewel het natuurlijk wel leuk zou zijn dat als er echt een goed idee tussenzit dat dit uitgeschreven kan worden.
Ik ben geen schrijver (dat ben jij toch ook van mening ol ;) ) maar een uitgewerkt idee zou leuk zijn. Zoals iok naar ik meen al vermeld heb is het ook maar een idee, een manier om te kijken hoe andere lezers ertegen overstaan.

We kunnen van onze schrijver niet verwachten dat hij nog aparte verhalen gaat schrijven ten behoeve van ons. We moeten hem lekker zn gang laten gaan en genieten van hetgeen hij ons voorschoteld.

Groeten,
Ray

Oliver
Beheerder
Berichten: 823
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: Mysterie deel 17

Bericht door Oliver » di 25 mei 2010, 22:54

Dank jullie wel allemaal, voor de reacties!

Nou kan ik wel ingaan op het gehalte aan seks... Maar dan loop ik de kans het einde te verraden.
Ik ga er dus nog even niet op reageren. Na deel 18 (het laatste), over iets meer dan een week. Extra lang deel trouwens.... ;)

Groet!

Oliver

Peter Veltkamp
Berichten: 17
Lid geworden op: vr 06 nov 2009, 05:09
Vul het getal in: 0
Locatie: Wellington New Zealand
Contacteer:

Re: Mysterie deel 17

Bericht door Peter Veltkamp » di 25 mei 2010, 23:32

Hey Oliver...

Nog een weekje wachten dus, en dank maak je ons allemaal blij?

Ik kan haast niet wachten!

Groetjes... Peet :D
Oliver schreef:Dank jullie wel allemaal, voor de reacties!

Nou kan ik wel ingaan op het gehalte aan seks... Maar dan loop ik de kans het einde te verraden.
Ik ga er dus nog even niet op reageren. Na deel 18 (het laatste), over iets meer dan een week. Extra lang deel trouwens.... ;)

Groet!

Oliver

Johan Levi
Berichten: 22
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 13:09

Re: Mysterie deel 17

Bericht door Johan Levi » wo 26 mei 2010, 11:10

Hey Oliver!
Ja, ik ben ook wat laat, maar heb ook nog wat andere dingen aan mijn kop. En dan is het lezen van jouw verhaal weer even een verademing. Dus niet alleen een compliment naar je schrijfkunst, dat maak ik niet meer, want dan val ik in herhalingen en dat is saai. Nee, het geeft mij ook wat rust in een kop die met zoveel zaken bezig is, waardoor ik het een verademing vind om je verhaal te lezen, eens even niet uitgebreid de seks te lezen, maar juist de gevoelens die jouw mooie personages naar elkaar hebben. En dat is bij de een meer en sterker dan bij de ander en soms laat je het lekker aan ons over om maar te gissen, te hopen of te verwachten wat er gaat komen. Juist het feit dat je er geen seksverhaal van maakt, geeft zo'n mooie dimensie aan het geheel. Maar goed, dan denk ik ook wel weer: als ik Josh was, nou dan wist ik het wel :lol: .
En dus: jammer als het straks over is! Maak dus maar van deel 18 niet één lang verhaal maar maak er maar twee van!
Groet van
Johan

Plaats reactie