REACTIES OP: ZWEDEN

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: REACTIES OP: ZWEDEN

Bericht door Lucky Eye » vr 28 jun 2013, 05:59

Lieve Sjack!

Kan voorkomen hè, dat je even van je vaste patroon moet afwijken. Helemaal niets mis mee. Ben gewoon heel blij dat er een reactie van jou is!

En dan Johan. Soms kun je - door je eigen gedachten - zo verblind zijn dat je geen uitweg meer ziet. Krijg je het idee dat je overal helemaal alleen voor staat. Wat anderen ook doen, of zeggen, niets lijkt de persoon in kwestie uit zijn eigen wereld van gedachten te kunnen halen. Er is maar 1 wereld voor hen: het web dat ze zelf gesponnen hebben en hen steeds meer beperkt. De buitenwereld - zelfs de meest betrokkenen - doen van alles om de persoon in kwestie te helpen. Bieden zich aan als luisterend oor. Stellen voor dat er externen geraadpleegd worden, proberen de persoon in kwestie af te leiden. Halen alle trucs uit de doos om voor afleiding te zorgen maar... het helpt allemaal niets. Op dat punt is Johan aangekomen. Wat nou precies de oorzaak is, daar komen we nog wel achter.

Ik weet dat je een zwak voor hem hebt, Sjack, en daar is niets mis mee. Wat denk je van de schrijver van dit verhaal zelf? Ik identificeer me heel snel met mijn hoofdpersoon.

Als ik je vakantieplannen zo lees, ga je op 1 juli weg en kom je op de 10e van die maand weer terug. Volgende week donderdag is het 4 juli en dan publiceer ik hoofdstuk 10. De week erop is het 11 juli. En... komt er geen hoofdstuk 11. Dan ben ik namelijk zelf een weekje op vakantie. Niet zover weg als jij maar wel van huis. Op de 18e juli komt dan hoofdstuk 11.

Helaas kan het niet anders. Op zich jammer dat een reeks onderbroken wordt maar... ook weer niet zo heel erg. Heb het verhaal namelijk nog niet helemaal af. Dacht dat ik het sneller zou kunnen dan ik kan. Zo zie je maar weer dat gedachten, rare dingen zijn. Heb nu wel het idee dat ik het goed af maak. En dat is ook heel erg belangrijk.

Groeten en een goed weekend!
Lucky Eye

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: REACTIES OP: ZWEDEN

Bericht door Sjack013 » do 11 jul 2013, 12:46

Hoi Lucky Eye,
Ik weet dat je nu met vakantie bent, maar toch wil ik reageren op hoofdstuk 10. Hoewel het maar een kort hoofdstuk is, voor jouw doen, voelde ik duidelijk de verwantschap tussen Johan en Anna (de buuf). Wat een heerlijk mens is die buurvrouw toch. Iedereen zou zo'n buurvrouw willen wensen. En Johan doet het enige, wat hij moet doen: Kees bellen en samen alles uitpraten. Hopelijk is het niet te laat!
Ik hoop dat jouw vakantie net zo ontspannend is geweest als mijn vakantie en dat je veel inspiratie hebt opgedaan. Daarnaast is rust ook een goede medicijn voor alle ongemakken. Veel plezier en tot de volgende week.

Sjack

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: REACTIES OP: ZWEDEN

Bericht door Lucky Eye » wo 17 jul 2013, 16:11

Hoi Sjack!

Ben inmiddels weer een paar dagen thuis. De vakantie was goed. Prachtig weer. Prachtige omgeving.

En hard nodig ook! Er waren genoeg problemen in de privesfeer en die blijven er waarschijnlijk ook nog wel even. Die week eruit was dus nodig om even flink op te laden.

Je hebt het goed gemerkt: er is een bijzondere band tussen Anna en Johan. Dat blijkt nu heel duidelijk. Ik ga nu het volgene hoofdstuk plaatsen en dan kun je zien of het te laat of nog niet te laat is.

Bedankt voor je reactie en tot laters!

Groeten,
Lucky Eye

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: REACTIES OP: ZWEDEN

Bericht door Sjack013 » wo 17 jul 2013, 17:32

Goh, Lucky Eye, ik weet echt niet, waar ik mee moet beginnen. Dus maar een logische volgorde.
Eerst de vakantie. Ik ben blij te lezen, dat je een ontspannende vakantie gehad heb. Ik ben op de hoogte van jouw medische situatie en alleen daarom al hoopte ik op een rustige vakantie voor jou. Daarnaast ben ik verslaafd aan jouw verhalen: Zweden en Blanco, daarom ik jou dus ook voldoende inspiratie toewenste. Een beetje eigen belang speelt dus ook een rol.
Nu Hoofdstuk 11. En ja hoor, ik had mijn tissue's weer nodig. Toen jij schreef over het lied: 'In the Bleak Midwinter’, moest ik hem even opzoeken en meteen afdraaien. Tegelijk las ik het hoofdstuk verder. Nou ja, je begrijpt het wel. Mijn ogen werden weer waterig.
De vorige keer had ik al geschreven, dat buuf Anna een geweldig mens is en dat blijkt ook nu weer in dit hoofdstuk. Een prima opzet van die twee, om het zo te spelen. Daar kunnen psychologen en anderen nog van leren!
Ik hoop echt dat de jongens beiden, de tijd én de rust vinden, om gezamenlijk te gaan werken aan de oplossingen. Want je weet het: "Haastige spoed is zelden goed".
O ja....., dat geldt niet alleen voor Kees en Johan, maar ook voor ene Lucky Eye :)

Sjack

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: REACTIES OP: ZWEDEN

Bericht door Lucky Eye » vr 19 jul 2013, 08:20

Hoi Sjack!

Jij met de mond vol tanden? Niet wetend waar te moeten beginnen? Leuk om ook die kant van jou te zien.

Nogmaals gezegd, mijn vakantie was goed. Voor mij was het goed. Vergelijken met anderen doe ik niet. Als ik hier neer zou pennen wat ik gedaan heb, dan zouden heel veel lezers wellicht denken 'noem je dat goed?' maar dat is een mening. Mijn bestempeling van 'goed' is dat natuurlijk ook. Euhh... wordt een lastige discussie dus die laat ik verder voor wat het is.

Die verslaving van jou, dat is een bijzonder onderwerp natuurlijk. Natuurlijk ben ik blij met trouwe volgers maar na het beëindigen van deze verhalen komt er vast en zeker weer een groot gat. Een tijd waarin ik wellicht bezig ben met schrijven. Ben wel weer bezig met een nieuw project. Lijkt voor het eerst een verhaal te worden waarin de hoofdpersonen niet Nederlands zijn. Maar, je weet het met mij, alles kalmpjes an!

Dat wat de buuf en Kees voor ogen hadden, heeft een goed resultaat opgeleverd. Of het psychologisch verantwoord is, weet ik niet. Heb ik te weinig verstand van. Maar het werkte in dit geval goed.

Het geciteerde spreekwoord is goed toepasbaar. Ook hier. Er moet natuurlijk nog wel het nodige uitgepraat worden en daar heb ik nog wat hoofdstukken voor, zo denk ik. En dat dat spreekwoord ook op mij van toepassing is, weet ik maar al te goed.

Goed dat je destijds bij BLANCO-3 al tissues had ingeslagen, Sjack, want nu kon je ze weer mooi gebruiken.

Heel erg bedankt voor je reactie, Sjack. Het doet me steeds weer goed!
Groeten,
Lucky Eye

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: REACTIES OP: ZWEDEN

Bericht door Sjack013 » do 25 jul 2013, 12:14

Hoi Lucky Eye,

Eerst dacht ik dat er een tussen-deel geplaatst was, als overgang, maar de flashback gaf duidelijk aan, dat dit niet het geval is. Het plaatje wordt steeds duidelijker.
Grappig is het wel, dat zowel Kees als Johan alsnog aan het puberen zijn, met hun gedrag. "Wie heeft de grootste". Het lijkt wel, dat ze nu pas de liefde bij elkaar ontdekken. Geweldig en gedetailleerd omschreven.
Het verleden blijft achtervolgen. Langzaam wordt het duidelijk wat er feitelijk echt heeft afgespeeld en hoe de emoties grip kregen op Johan. Ben benieuwd naar de toelichting van Timothy. Maar ja, dat lees ik, hopelijk, volgende week.
Bedankt Lucky Eye!!!

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: REACTIES OP: ZWEDEN

Bericht door Lucky Eye » vr 26 jul 2013, 09:12

Hoi Sjack!

Heel fijn dat je wekelijkse reactie er weer is, Sjack! En natuurlijk heb ik ook dit hoofdstuk weer heel graag geschreven.

Bij die flash back heb ik het er maar - voor alle duidelijkheid - bewust bijgezet. Verwarring zou vervelend zijn.

Ja, nog duidelijk puberelementen bij beiden en... daar is niets mis mee, zo lijkt me. Ooit eens een heel mooie Duitse tekst gelezen: "Du fragst mich, wann wirst du endlich mal erwachsen werden. Ich bitte dich gib mir nog etwas zeit, deinetwegen!" Vrije vertaling: "Je vraagt me, wanneer word je nou eindelijk eens volwassen. Ik vraag je me nog wat tijd te geven, ter wille van jou."

In deze hoofdstukken komt alles bijelkaar. Blijkt hoe het allemaal zo ver heeft kunnen komen. Het verhaal van Tim komt de volgende week.

De hoofdstukken 11 en 12 lagen nog niet klaar. Mijn 'vaste werkwijze' heb ik achter me moeten laten omdat de tijd me aan het inhalen was. Geeft wel wat extra druk maar het lukt me nog steeds, gelukkig. Steeds schrijven, herschrijven, weghalen, tussenvoegen, toelichten. Geen probleem. Het lukt me zo op dit moment. Zelfs met de enorme hitte op mijn zolderkamer (daar staat mijn computer) is het me gelukt om te blijven schrijven. Ook het volgende hoofdstuk dat donderdag aanstaande moet verschijnen, is nog niet klaar. Duidelijk is het wel dat het verhaal op z'n eind loopt. Het einde is in zicht.

Al met al is dit derde deel van 'Zweden' een bijzonder verhaal geworden. Een verhaal waarvan het eerste gedeelte al jarenlang klaar lag en waarvan ik de laatste hoofdstukken nog moet schrijven. Zo heel anders dan anders.

Groeten en tot de volgende week!
Lucky Eye

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: REACTIES OP: ZWEDEN

Bericht door Sjack013 » vr 26 jul 2013, 19:56

Hoi Lucky Eye,

Nou, je hoeft voor mij de Duitse tekst echt niet vertalen. Duitsland is jarenlang mijn tweede vaderland geweest, dus ik heb daar geen problemen mee.
Daarom heb ik ook heel veel genoten van het verhalen van Jablan "Over de grens" en "Familie". Heel herkenbaar voor mensen die tweetalig zijn opgevoed.
Ik moest wel gnuiven om die uitspraak.
Daarnaast wil ik jou toch op het hart drukken, je echt niet te forceren om elke donderdag een hoofdstuk klaar te hebben. Echte liefhebbers, zoals o.a. ik, kunnen wel langer wachten op een hoofdstuk. Liever een verantwoord hoofdstuk op termijn, dan wekelijks een geforceerde flut-hoofdstuk.
NEEM GEWOON DE TIJD DIE JE NODIG HEBT. Niemand verplicht je om wekelijks te MOETEN publiceren!!!!!!

Liefs,
Sjack

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: REACTIES OP: ZWEDEN

Bericht door Lucky Eye » za 27 jul 2013, 07:11

Hoi Sjack!

Bemerk in jouw reactie een stukje bezorgdheid. Heel lief van je.

Maar ik heb mezelf goed in de hand op dit moment. Weet wat ik kan en niet kan en het is dus geen forceren op dit moment.

Groeten,
Lucky Eye

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: REACTIES OP: ZWEDEN

Bericht door Sjack013 » do 01 aug 2013, 10:58

Hoi Lucky Eye,

Heb zojuist hoofdstuk 13 gelezen. Je werkt echt naar het slot toe. Alle puzzels vallen op hun plaats. En zoals gebruikelijk, vol met emotie's en gevoel beschreven.
Als ook een ouwe lul kan ik de gevoelswereld van Edward zeer goed begrijpen. Als je op oudere leeftijd verliefd wordt op een zeer knappe jonge jongen beklemt de angst voor verliezen enorm. Logisch, dat gebeurt ook vaak. Een ontdekkende jongere zoekt vaak de ervaring van een oudere op. Met alle valkuilen erbij. Gebruik en misbruik ligt dan heel dicht bij elkaar. Van beide kanten!
Timothy is in mijn waarde gestegen, door de confrontatie met Edward aan te gaan en toch zijn onvoorwaardelijke liefde uit te spreken.
Kees is een echte romanticus, die ik heel goed herken! :)
Moraal: Praten, praten en nog eens praten, is uit mijn hart gegrepen. Aan mijn beide pleegzonen heb ik dat ook altijd gezegd: Niet met deuren slaan, kwaad weglopen of tegen muren bonken, maar altijd praten. Dat lost op!
Bedankt voor dit hoofdstuk, Lucky Eye.
Groetjes,

Sjack

Plaats reactie