REACTIES OP: ZWEDEN

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: REACTIES OP: ZWEDEN

Bericht door Lucky Eye » za 01 jun 2013, 16:53

Hoi Sjack!

De buurvrouw van Johan speelt in dit hoofdstuk een behoorlijke rol. En ja, natuurlijk blijven er nog wel vragen want anders zou het verhaal ten einde zijn, lijkt me. Meestal brei ik het zo dat er aan het eind geen vragen meer zijn. Alles opgehelderd.

De komst van Kees is ook zo'n antwoord dat nog zal moeten komen.

De volgende week verschijnt het te plaatsen hoofdstuk ietsjes eerder. Geen compensatie maar gewoon omdat het mij beter uitkomt.

Bedankt voor je reactie, Sjack!

Groeten,
Lucky Eye

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: REACTIES OP: ZWEDEN

Bericht door Sjack013 » di 04 jun 2013, 20:18

Hoofdstuk 6 was weer, zoals oudsher, een slik-hoofdstuk. Hoewel ik al in het begin rekening hield met een dubieuze rol van Kees' moeder, was het toch een confronterend verhaal. Een deel van de komst van Kees is duidelijk geworden en net als Johan blijf er nog genoeg vragen over voor de komende week (weken).
Daarnaast heb ik het gevoel dat we in dit verhaal in een tussen-fase zitten. Wellicht krijgen we binnenkort weer onverwachte en emotionele ontwikkelingen, die ik zo gewend ben in jouw verhalen, Lucky Eye!
Bedankt voor dit hoofdstuk en tot volgend week.

Sjack

Jablan
Berichten: 203
Lid geworden op: vr 04 feb 2011, 19:54
Vul het getal in: 0
Contacteer:

Re: REACTIES OP: ZWEDEN

Bericht door Jablan » di 04 jun 2013, 22:33

Lucky Eye schreef:Ben blij dat ik ook deze reeks nu aan het beëindigen ben. Het was nog steeds de bedoeling maar het kwam er maar niet van. Het eerste hoofdstuk lag al jaren klaar en een aantal andere ook al. De eerste hoofdstukken ook al tijden gecorrigeerd door Jablan maar het afschrijven lukte me niet. Nu dus wel!
Dat correctielezen was inderdaad heel lang geleden. Het hoofdstuk van vandaag komt mij half bekend voor, ik denk dat het voor mij vanaf hier nieuw is. Eigenlijk is dit hoofdstuk geschikt om uit te bouwen tot apart, kort verhaal rond Kees.

Johan is weer terug in Nederland en je roept veel vragen op. Oude liefde roest niet, zoveel is al duidelijk.

Oom Frederik? Adel? Darkroombezoeker Antoine, die bij daglicht de eer hooghoudt. Ik verwacht nog een verbinding tussen de vrienden van Johans vader en de familie van Kees' vader. Dan zou de cirkel rond zijn.

Jaja, de boze moeder ... altijd een dankbaar personage in een verhaal. De wraak heb je al ingebouwd in de vorm van de aanstaande schoonzoon. Daarmee is het voor mij wel een afgesloten hoofdstuk.
Laatst gewijzigd door Jablan op za 08 jun 2013, 08:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: REACTIES OP: ZWEDEN

Bericht door Lucky Eye » vr 07 jun 2013, 18:36

Hoi Sjack!

Bedankt voor je vaste wekelijkse reactie.

Ben wat laat met reageren omdat ik pas weer terug ben van een paar dagen Zeeland. Het was daar heel erg mooi. Heb met volle teugen genoten van het mooie weer en het wandelen. Merk nu wel dat ik bij één wandeling iets te snel wilde maar ja... eigen schuld.

Er blijven ook na dit hoofdstuk gelukkig nog voldoende vragen over want anders had ik niets meer te vertellen. En dus komen er nog wat hoofdstukken hierna.

Groeten,
Lucky Eye

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: REACTIES OP: ZWEDEN

Bericht door Lucky Eye » vr 07 jun 2013, 18:40

Hoi Jablan!

Volgens mij was dit hoofdstuk en ook de vorige al nieuw voor jou.

En ja, het was een tijdje geleden dat je voor mij corrigeerde.

Een apart kort verhaal rond Kees zit er niet in. Naar mijn mening past het prima zo in dit verhaal. Kees heeft een band met Johan en dit is eigenlijk het verhaal van Johan dus...

Je schets maar cirkels zoveel je wilt, Jablan!

Groeten en bedankt voor je reactie!
Lucky Eye

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: REACTIES OP: ZWEDEN

Bericht door Sjack013 » do 13 jun 2013, 11:22

Het verhaal gaat zich duidelijk verbreden. Ging het in het begin voornamelijk over Tim en Johan, de laatste delen komen steeds nieuwe personage erbij. Eerst de buurvrouw en Kees, toen het gezin van Kees en nu Oom Frederik en Jim. Het is duidelijk dat Kees meer verwacht, dan Johan op dit moment kan geven.
Ik ben bang dat, doordat het verhaal zich verbreed, de emotionele verbondenheid, die ik als lezer heb met Tim en Johan, gaat verslappen. Ik hoop, dat je begrijpt wat ik bedoel.
In het begin werd ik, als lezer, meegezogen met de belevenissen van die twee jongens in Zweden. Ik leefde en beleefde mee met het verhaal. Nu er meer personage's verschijnen, weet ik niet meer, naar wie mijn verbondenheid moet gaan. Als lezer wil ik graag mezelf identificeren met een personage uit het verhaal en nu ga ik zweven.
Maar ja, dat is mijn probleem. Hopelijk krijg ik in de komende delen weer een klik met een personage.
Bedankt voor dit deel, Lucky Eye en tot de volgende week.

Sjack

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: REACTIES OP: ZWEDEN

Bericht door Lucky Eye » do 13 jun 2013, 16:00

Hoi Sjack!

Voor mij was het nodig om de achtergrond van Kees goed neer te zetten. Goed uit te leggen hoe hij uiteindelijk in het Groningse terecht is gekomen. Daarbij was de figuur van Jim heel duidelijk nodig, vond ik. Jim zet Kees met beide benen op de grond.

Het uitdiepen is nu voorbij en zo langzamerhand kun jij je straks weer identificeren met één of hooguit twee personen uit mijn verhaal, Sjack! Dus... het komt goed.

Bedankt voor je reactie hier op het Forum.

Groeten,
Lucky Eye

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: REACTIES OP: ZWEDEN

Bericht door Sjack013 » do 20 jun 2013, 11:26

Hoi Lucky Eye,

Uiteraard moest ik vandaag eerst de nieuwe aflevering van Zweden lezen! Een niet te verwachte ontwikkeling. Kees vertrekt. Ik begrijp dat niet? Ik zou eerder een huisarts erbij halen en een verwijsbrief voor psychologische hulp, dan dat hij zou vertrekken. Johan's houding inschattend, zou dat echter ook niet geholpen hebben. Maar ik zou dan wel het gevoel gehad hebben, dat ik ten minste iets gedaan had.
Ook had ik meer interactie tussen Johan en Tim verwacht tijdens de kerstdagen, maar ja, er is geen contact mogelijk met iemand, die zo in zichzelf gekeerd is. Ben nieuwsgierig, hoe het verder gaat met Johan en/of de buurvrouw nog initiatieven neemt? Maar ja, dat lezen we hopelijk de komende weken.
Bedankt voor dit deel, Lucky Eye,

Sjack

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: REACTIES OP: ZWEDEN

Bericht door Lucky Eye » vr 21 jun 2013, 07:29

Hoi Sjack!

Ik weet dat je heel snel de hoofdstukken leest.

Dit hoofdstuk is een soort van intermezzo. Het bestrijkt een redelijke tijdsperiode. Er gebeurt veel en... de gevolgen zijn ook groot.

Heb het idee dat je Johan heel erg goed begrijpt.

De interactie tussen Johan en Tim is er inderdaad niet gekomen omdat Johan gewoon niet beschikbaar was.

Begrijp heel goed dat je nieuwsgierig bent naar het vervolg.

En dat vervolg komt er volgende week.

Bedankt voor je reactie, Sjack!

Groeten,
Lucky Eye


Uiteraard moest ik vandaag eerst de nieuwe aflevering van Zweden lezen! Een niet te verwachte ontwikkeling. Kees vertrekt. Ik begrijp dat niet? Ik zou eerder een huisarts erbij halen en een verwijsbrief voor psychologische hulp, dan dat hij zou vertrekken. Johan's houding inschattend, zou dat echter ook niet geholpen hebben. Maar ik zou dan wel het gevoel gehad hebben, dat ik ten minste iets gedaan had.
Ook had ik meer interactie tussen Johan en Tim verwacht tijdens de kerstdagen, maar ja, er is geen contact mogelijk met iemand, die zo in zichzelf gekeerd is. Ben nieuwsgierig, hoe het verder gaat met Johan en/of de buurvrouw nog initiatieven neemt? Maar ja, dat lezen we hopelijk de komende weken.
Bedankt voor dit deel, Lucky Eye,

Sjack

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: REACTIES OP: ZWEDEN

Bericht door Sjack013 » do 27 jun 2013, 20:59

Hoi Lucky Eye,

Helaas moest ik vandaag overdag werken, dus ik kon nu pas hoofdstuk 9 lezen.
Al lezend werd ik behoorlijk pissig op Johan. Wat een zelfmedelijden en faalangst kwam er bij hem naar boven. Ik begrijp heel goed, dat je problemen in eerste instantie zelf wilt oplossen, maar stoot dan niet je naasten van je af. Zelfreflectie is goed, maar het moet niet eindigen in vluchtgedrag. Dat deed en doet Johan te vaak. Praten en jezelf kwetsbaar opstellen is moeilijk, maar (helaas) wel noodzakelijk.
Johan moet in feite een (figuurlijke) trap onder zijn kont hebben! Maar wie moet dat doen? Buurvrouw, Erik of Olaf? In dit hoofdstuk gaf in de laatste alinea's Johan in feite zichzelf een trap, en begon mijn vertrouwen in Johan weer terugkomen. En je weet, ik heb een zwak voor die jongen!
Lucky Eye, bedankt voor dit hoofdstuk!!

p.s. Aanstaande maandag ga ik voor 10 dagen naar Hongarije (Balatonmeer). Dus je zult volgende week mijn commentaar moeten missen. Toch zie ik een voordeel: Als ik terugkom, kan ik 2 hoofdstukken achter elkaar lezen (positief denken, dus) :D

Plaats reactie