REACTIES OP: ZWEDEN

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

REACTIES OP: ZWEDEN

Bericht door Lucky Eye » zo 05 mei 2013, 09:10

Zojuist het eerste deel uit de serie ZWEDEN geplaatst.

Reacties zijn welkom.

Groeten,
Lucky Eye

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: REACTIES OP: ZWEDEN

Bericht door Sjack013 » do 09 mei 2013, 17:05

Hoi Lucky Eye,
Ik heb zojuist het tweede hoofdstuk van Zweden gelezen. Vooral het laatste stuk sprak mij aan. Ik kan goed Johan begrijpen. Ik ben zelf ook monogaam ingesteld en een vaste vriend delen, zou ik ook niet kunnen. Daar ben ik te romantisch voor ( :oops: )
Ik ben het met Edward eens, de vriendschap heeft misschien een knauw gekregen, maar gevoelens blijven sudderen, als je elkaar niet (meer) ziet.
Lucky Eye, bedankt voor het plaatsen en ik kijk alweer uit naar het vervolg van het einde ;)

Sjack

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: REACTIES OP: ZWEDEN

Bericht door Lucky Eye » vr 10 mei 2013, 07:16

Hoi Sjack!

Ondanks de verwarring die ik zelf gezaaid heb, heb je toch een reactie achtergelaten. Bedankt!

Onder 'Discussie over verhalen van bezoekers' opende ik na het plaatsen van het eerste hoofdstuk van 'ZWEDEN... EEN EINDE' een topic maar... niet met de titel van het verhaal maar met de titel van het vorige deel. Lekker handig!

Je typeert Johan heel erg goed, vind ik. Zo heb ik hem, al schrijvende, ook leren kennen ;) Iemand die zoekt naar liefde maar... wel één-op-één. Hij heeft dan ook grote moeite met het voorstel van Tim ondanks dat hij vreselijk verliefd is op hem.

In dit hoofdstuk is trouwens een flinke fout geslopen. Het staat in het stuk als Erik aanschuift aan tafel bij Edward. De butler vraagt dan of hij Erik zal bedienen of dat Erik zelf wil opscheppen. Ik schrijf dan dat Erik kiest voor het eerste en laat hem vervolgens toch zelf opscheppen. En dat terwijl ik het stuk zelf wel 10 keer heb gelezen! Nou ja... bewijst maar weer eens dat ik gewoon menselijk ben ;)

Groeten,
Lucky Eye

Hoi Lucky Eye,
Ik heb zojuist het tweede hoofdstuk van Zweden gelezen. Vooral het laatste stuk sprak mij aan. Ik kan goed Johan begrijpen. Ik ben zelf ook monogaam ingesteld en een vaste vriend delen, zou ik ook niet kunnen. Daar ben ik te romantisch voor ( :oops: )
Ik ben het met Edward eens, de vriendschap heeft misschien een knauw gekregen, maar gevoelens blijven sudderen, als je elkaar niet (meer) ziet.
Lucky Eye, bedankt voor het plaatsen en ik kijk alweer uit naar het vervolg van het einde ;)

Sjack

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: REACTIES OP: ZWEDEN

Bericht door Sjack013 » vr 10 mei 2013, 11:20

Hoi Lucky Eye,

Die verschrijving had ik ook gezien, maar op basis van de volgende zin, begreep ik de bedoeling. Ik leg niet op elke slak zout, vandaar ik het niet gemeld heb. Als er een storende verschrijving staat, reageer ik meestal wel. Dus zo'n grote fout vond ik het niet ;)

Sjack

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: REACTIES OP: ZWEDEN

Bericht door Lucky Eye » vr 10 mei 2013, 16:33

Hoi Sjack!

Groot is de verschrijving inderdaad niet.

Blijft wel een fout. Eentje die ik mezelf niet aanreken hoor. Ik kan erom lachen.

Groeten,
Lucky Eye

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: REACTIES OP: ZWEDEN

Bericht door Sjack013 » do 16 mei 2013, 21:50

Hoi Lucky Eye,
Ik heb zojuist deel 3 gelezen en ik heb er gemengde gevoelens over, Op zich prima, dat Timothy bij Edward zijn hart kan luchten, alleen, hij krijgt een bevestiging van zijn gedrag. Beiden zijn ruimdenkend en vergeten de gevoelens van Johan te erkennen. En daar wringt mijn schoen. Gevoelsmatig sta ik dichter bij Johan, dan bij Tim en/of Edward. Liefde bieden, houdt ook: begrip en aandacht in, lijkt mij en dat mis ik bij de houding van Tim en Edward.
Zie je, ik leef me helemaal in, in jouw verhaal. Het is jouw gave, dat ik zo reageer. Normaal ben ik vrij relativerend, maar dit verhaal grijpt me gewoon aan.
Bedankt Lucky Eye. :D

Sjack

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: REACTIES OP: ZWEDEN

Bericht door Lucky Eye » vr 17 mei 2013, 07:41

Hoi Sjack!

Reuze dat je weer iets van je laat horen.

Die gemengde gevoelens kan ik me heel goed voorstellen. Heb in dit verhaal ook heel bewust verschillende personen - met verschillende denkbeelden - geschetst. Of Edward het helemaal eens is met zijn vriend, is nog maar de vraag natuurlijk. Laat hij er zich wel zo duidelijk over uit? Geeft hij een eigen mening? Tim is een beetje een ongeleid projectiel ;) Iemand die nog heel duidelijk bezig is zich zelf te ontdekken. Te ontdekken ook waar de grenzen liggen. Had al veel moeite met die zekerheid die hij overal meende te voelen. Dus... misschien komt er nog wel wat ;)

Mooi dat ik jouw normaal relativerende ik toch aan kan zetten tot het nemen van een stelling.

Groeten en bedankt!
Lucky Eye


Hoi Lucky Eye,
Ik heb zojuist deel 3 gelezen en ik heb er gemengde gevoelens over, Op zich prima, dat Timothy bij Edward zijn hart kan luchten, alleen, hij krijgt een bevestiging van zijn gedrag. Beiden zijn ruimdenkend en vergeten de gevoelens van Johan te erkennen. En daar wringt mijn schoen. Gevoelsmatig sta ik dichter bij Johan, dan bij Tim en/of Edward. Liefde bieden, houdt ook: begrip en aandacht in, lijkt mij en dat mis ik bij de houding van Tim en Edward.
Zie je, ik leef me helemaal in, in jouw verhaal. Het is jouw gave, dat ik zo reageer. Normaal ben ik vrij relativerend, maar dit verhaal grijpt me gewoon aan.
Bedankt Lucky Eye. :D

Sjack

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: REACTIES OP: ZWEDEN

Bericht door Sjack013 » wo 22 mei 2013, 20:50

Hoi Lucky Eye,

Ik moet er nog aan wennen, maar nu was ik het niet vergeten: Blanco postte je altijd op donderdag, maar Zweden doe je al op woensdag, dus vanavond meteen het vierde hoofdstuk gelezen.
Wat een mooie verdieping van Erik en Olaf. Hun personage komt nu goed uit de verf. Aangezien ik zelf ook een pleegzoon heb, herken ik de "vaderlijke" gevoelens en hun bezorgdheid, maar ook het loslaten en het stimuleren van eigen verantwoordelijkheden.
Daarnaast blijf ik affectie voelen voor Johan. Zijn drang naar zelfstandigheid, maar o zo gevoelig. Geweldig omschreven.
En als kers op de pudding komt ineens Kees de Wit erbij. Ben benieuwd hoe dat ontwikkeld.
Bedankt voor dit hoofdstuk en tot volgende week!!!

Sjack

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: REACTIES OP: ZWEDEN

Bericht door Lucky Eye » do 23 mei 2013, 18:37

Hoi Sjack!

Dat al plaatsen op de woensdagavond was de afgelopen weken mijn kers op de pudding.

En dat dan ook meteen voor de laatste keer. De afgelopen keren kwam het voor mij toevallig beter uit om het al op woensdag te plaatsen. Vanaf volgende week gewoon weer donderdagochtend (heel erg vroeg)!

In dit hoofdstuk inderdaad een stuk verdieping om de hoofdpersoon duidelijker neer te zetten. Het al wel regelmatig gehad over zijn moeder en vader maar er niet dieper op ingegaan. Nu dus wel. Was nodig gewoon.

Kan me heel goed voorstellen dat als je zelf een pleegzoon hebt, je je de gevoelens van Olaf kunt voorstellen.

Bedankt voor je reactie, Sjack!

Groeten,
Lucky Eye

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: REACTIES OP: ZWEDEN

Bericht door Sjack013 » vr 31 mei 2013, 21:02

Dit was het extra wachten waard!!! Lekker aangrijpend met in de hoofdrol de Buuf van Thomas. Toch blijven er weer vragen bestaan. Wat is de reden van de komst van Kees? Komt er een gesprek tussen Thomas en Tim? We zullen weer moeten wachten tot Johan weer wakker is.
Ook was er volop emotie, vooral de omschrijving de laatste avond en begrafenis. Net geen tissue's, maar wel slikken, dus.
Lucky Eye, bedankt voor dit deel en tot dinsdag/woensdag.

Plaats reactie