Reacties op: ZWEDEN... EEN VERVOLG

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Plaats reactie
Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Reacties op: ZWEDEN... EEN VERVOLG

Bericht door Lucky Eye » do 02 mei 2013, 07:17

Goedemorgen!

Vandaag is het 2 mei 2013 en zoals ik had toegezegd heb ik zojuist hier het eerste hoofdstuk van 'ZWEDEN... EEN VERVOLG' geplaatst.

De reacties van de lezers op dit Forum zijn hier van harte welkom.

Groeten,
Lucky Eye

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: Reacties op: ZWEDEN... EEN VERVOLG

Bericht door Sjack013 » do 02 mei 2013, 15:13

Hoi Lucky Eye,
Ik ben weer de eerste die reageer. Ik ben blij, dat je weer terug bent op dit forum. De afgelopen weken heb ik gebruikt om het voorafgaande weer helemaal door te lezen, zodat ik weer in het verhaal zit. Volgens mij mis ik de overgang van het voorafgaande met het nieuwe vervolg. Het voorafgaande eindigde met:
"En zo viel de nacht in dat kleine Zweedse dorpje dat Völdershafn heet. Een nacht die donker was maar bol stond van liefde. Liefde van mensen voor mensen in welke verhouding dan ook." Het ging over Bengt en Eva Ülvasson en Per Anddersson en hun coming out naar elkaar toe.
Nu, naar het nieuwe deel. Het is, zoals gebruikelijk bij jou, weer heel beeldend geschreven. Tijdens het lezen "zag" ik de beelden bij het hotel voor me. Ook ik moest lachen om die situatie. Tja, dat is weer iets anders dan de gebruikelijke zak- of theedoeken bij "Blanco". :D
De verwijzingen naar de moeder van Johan en de adellijke afkomst van hem, maakt mij nieuwsgierig. Maar jou een beetje kennende, zit dit er niet voor niets in en zal dat lopende het verhaal wel terugkomen. Kortom ik kijk uit naar het vervolg van het vervolg :)
Lucky Eye, bedankt voor het plaatsen,

Sjack

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: Reacties op: ZWEDEN... EEN VERVOLG

Bericht door Lucky Eye » do 02 mei 2013, 15:27

Hoi Sjack!

Ja, je bent weer de eerste! Bedankt voor je reactie. Altijd weer leuk om iets van je te horen.

Heb van meer mensen gehoord dat ze toch maar even de twee eerdere delen van 'ZWEDEN... ' hebben doorgelezen. Moest ik zelf ook hoor toen ik begon te schrijven en onlangs ook nog weer eens toen ik aan het eind van dit deel bezig was. Soms is dan ineens iets belangrijk, zo lijkt het en moet ook ik teruglezen.

Je hebt helemaal niets gemist. Blijkt later wel uit het verhaal. Het tweede deel eindigt inderdaad met de door jou genoemde woorden en deel 3 begint in Stockholm. In de tussentijd is er het een en ander gebeurd maar daar wordt in het verloop van dit verhaal wel aan gerefereerd. Niet nodig om dat alles helemaal uit te schrijven, naar mijn mening.

De verwijzingen naar Johans moeder hebben er vanaf deel 1 al in gezeten. Dat van Johans adellijke afkomst, heb je waarschijnlijk niet helemaal goed gelezen. Want volgens mij heb ik het wel goed geschreven. Johan is niet van adel in elk geval. De vriend van Tim, Edward, is dat wel en Tim zelf ook. Het zit er natuurlijk niet voor niets in. Komt dus nog wel weer terug. Niet uitgebreid hoor want dan zou ik een verhaal in een verhaal hebben. Voor dit verhaal heb ik van mijn karakters een soort van profielschets gemaakt. Doe ik niet altijd maar hier dus wel. Heb Edward en Timothy beiden een Engelse en adellijke achtergrond gegeven. Ooit er wel eens over gedacht om een apart verhaal te schrijven over het begin van de relatie tussen Tim en Edward - en hun beider achtergronden - maar... daar is het nooit van gekomen.

Groeten,
Lucky Eye

Oliver
Beheerder
Berichten: 823
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: Reacties op: ZWEDEN... EEN VERVOLG

Bericht door Oliver » za 04 mei 2013, 09:32

Goed bezig Lucky!
Zijn de eerste twee delen van Zweden nog ergens online te vinden eigenlijk?

Groet!

Olv

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: Reacties op: ZWEDEN... EEN VERVOLG

Bericht door Lucky Eye » zo 05 mei 2013, 08:56

Hoi Oliver!

Bedankt!

Ben blij dat ik ook deze reeks nu aan het beëindigen ben. Het was nog steeds de bedoeling maar het kwam er maar niet van. Het eerste hoofdstuk lag al jaren klaar en een aantal andere ook al. De eerste hoofdstukken ook al tijden gecorrigeerd door Jablan maar het afschrijven lukte me niet. Nu dus wel!

De twee andere delen staan nog steeds online. Ik zal ze ook hier plaatsen, zodat de vaste bezoekers niet ergens anders hoeven te gaan kijken.

Groeten,
Lucky Eye

Plaats reactie