de Roos

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
cor van dongen
Berichten: 322
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 23:39

Re: de Roos

Bericht door cor van dongen » ma 08 apr 2013, 14:43

Hallo Henk,

Ik heb vanmiddag het tweede hoofdstuk van "de Roos" gelezen en het vervolg heeft mij ondanks de hoge verwachtingen, die het eerste deel hadden gewekt, niet teleurgesteld. Integendeel. Je weet zowel door je verhaallijn, maar ook door je welsprekendheid en vooral de afwisselende kijk van de diverse hoofdpersonen een mooie spanning op te bouwen.

Omdat de lezers straks allemaal gaan zeggen dat ze uitkijken naar het vervolg, zal ik dat niet doen, maar het zou wel handig zijn als je een bepaald ritme zou kunnen aanbrengen in de frequentie van publicatie, dan hoeven we tenminste niet elke dag te gaan kijken of er een nieuw hoofdstuk is geplaatst.

Bedanktvoor dit deel, dat ik met veel plezier gelezen heb, alsook ook voor je mailtje. Succes verder met het schrijven :D
Groet,
Cor

PS. Ja die nickname......Volgens Van Dale is de term neutraal te vertalen met raadgever, maar het woord heeft voor mij toch een wat dubieuze gevoelswaarde. Of heb ik teveel Italiaanse crimi's gezien en is er binnen de beroepsgroep geen sprake van een negatieve bijklank?

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: de Roos

Bericht door Lucky Eye » do 11 apr 2013, 16:32

Hoi Henk!

Het tweede deel borduurt verder op het eerste maar verdiept ook.

Je hoofdpersonen - vader en de tweeling - leren we nader kennen en daarnaast ook een beetje hun omgeving: De volleybalvriend van Mark en een beetje de werkplek van de vader. Met mevrouw Van Hattum kun je het beter niet aan de stok krijgen, lijkt me. Maar... als het nodig is... gewoon die stok grijpen.

Mooi hoe je de verschillen en overeenkomsten tussen de tweeling beschrijf. Ja, een tweeling is altijd door dik en dun een tweeling.

Als jij eraan toe bent, zie ik het derde hoofdstuk wel verschijnen.

Groeten,
Lucky Eye

morning
Berichten: 20
Lid geworden op: vr 27 jan 2012, 01:30
Vul het getal in: 123

Re: de Roos

Bericht door morning » ma 29 apr 2013, 16:34

Hallo Henk,

Mijn complimenten voor je schrijfstijl en het verhaal wat je neerzet met " de Roos" voor mij zitten er herkenbare elementen in aangezien ik ook een van een tweeling ben ;-) Ik heb de eerste twee delen dan ook in een keer gelezen en zat direct in het verhaal. Ga zo door en ik wacht met smart op de volgende delen maar neem de tijd.

Groeten,

Morning.

Pieter
Berichten: 8
Lid geworden op: do 15 mar 2012, 17:24
Vul het getal in: 123

Re: de Roos

Bericht door Pieter » do 09 mei 2013, 01:33

Hoi,
Is deel 3 al bijna klaar?

Hans Bernard
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 01:13
Vul het getal in: 0
Locatie: Heemskerk

Re: de Roos

Bericht door Hans Bernard » ma 11 nov 2013, 00:11

Dag Consigliere,

Omdat ik mijn feuilleton op tijd af wil hebben en gemiddeld per dag één deel publiceer heb ik nu maar heel
weinig tijd om verhalen van anderen te lezen. Voor jou heb ik echter een uitzondering gemaakt omdat ik
erg nieuwsgierig werd door de verschillende reacties.
Het klopt wat ik gelezen heb in die commentaren:
Je hebt een prettige manier van schrijven, je maakt mooie spanningsbogen én je eindigt deel 2 met een
schitterende cliffhanger. Ik ga beslist dit verhaal van jou volgen.
Cor is al jarenlang mijn proeflezer en ik kan je zeggen dat een proeflezer een heel fijne toevoeging betekent
bij het schrijven en van onschatbare waarde is. Overigens heb ik het geluk dat ik ook altijd een beroep
mag doen op Oliver.
Tot slot, succes met de volgende delen en wil jij een proeflezer of vóór-lezer en kun je niemand vinden dan kun je altijd
nog een beroep doen op mij.

heel hartelijke groet, Hans

Plaats reactie