Reacties op BLANCO deel 3

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: Reacties op BLANCO deel 3

Bericht door Sjack013 » do 28 feb 2013, 13:24

Hoi Lucky Eye,

Wat ben jij goed! Jij geeft alle personage's volop aandacht. Ik had niet stilgestaan bij Astrid. Uiteraard heeft zij ook gevoelens, die eruit moeten. Prachtig verwoord. En ja, de meesten klappen dicht en sluiten zich af voor anderen, terwijl praten het enige remedie is tegen het omgaan met spanningen. En ademhalingsoefeningen werken rustgevend, daar heb ikzelf ook ervaringen mee.
Normaal gesproken heb ik geen moeite met een cliffhanger, maar nu wel. Ik ben zo benieuwd naar het gesprek tussen Jasper en Pieter! Ja, zo bind je jouw lezers wel vast, om volgende week weer terug te komen naar jouw verhaal. Ben ook benieuwd naar de ontmoeting tussen Jasper en de tweeling.
Bedankt!!!

Sjack

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: Reacties op BLANCO deel 3

Bericht door Lucky Eye » do 28 feb 2013, 15:32

Hoi Sjack!

Bedankt voor je reactie. Je bent er altijd snel bij, man!

Ik geef in dit verhaal heel veel personages de aandacht. Niet alle personages want anders zou dit verhaal volgens mij nooit afkomen en dat is ook niet de bedoeling natuurlijk.

Je opmerking over ademhalingsoefeningen kan ik helemaal onderschrijven. Weet zelf ook dat ze heel goed werken.

In eerdere verhalen bouwde ik ook vaak cliff hangers in. Bewust. Deze is eigenlijk niet eens zo heel bewust gekomen. Kwam toevallig zo uit. Maar ja, wat je zegt is waar. Zo moeten mijn vaste lezers wel terug komen om te weten hoe dat gesprek af zal lopen.

En alvast iets om te verklappen: dat gesprek met de tweeling komt er ook ;-)

Groeten,
Lucky Eye

Oliver
Beheerder
Berichten: 823
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: Reacties op BLANCO deel 3

Bericht door Oliver » vr 01 mar 2013, 23:36

O ja, dat doe je goed.
Toegeven dat je een cliffhanger gebruikt en dat afsluiten met een teaser. :D

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: Reacties op BLANCO deel 3

Bericht door Lucky Eye » za 02 mar 2013, 06:39

Hoi Oliver!

Die cliffhanger viel bij meer lezers niet goed, zo merkte ik op uit de reacties van lezers. 'Het wachten', zo verwoordde één van hen het, 'duurt dan nog langer!'

En ja, voor het gevoel zal dat zo zijn. Maar in het echt natuurlijk niet want een week blijft een week = zeven dagen = 168 uur = 10.080 minuten = 604.800 minuten.

Met die teaser probeerde ik enigszins tegemoet te komen aan mijn lezers maar... begrijp nu dat dat bij jou in elk geval niet gelukt is. Waarschijnlijk bij de anderen ook niet :?

Groeten,
Lucky Eye

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: Reacties op BLANCO deel 3

Bericht door Sjack013 » do 07 mar 2013, 13:11

Hoi Lucky Eye,
Gelukkig heb ik de afgelopen weken elke donderdag een late dienst, dus begint mijn donderdag altijd met Blanco!! Je blijft uitgebreid omschrijven het proces van genezing van Jasper. De gesprekken van Martin met iedereen. Wat een opgave en een belasting voor hem. Pittig hoor. Maar ja, het moet gebeuren en iedereen is nu op de hoogte.
Plots kwam je met namen, zoals Nick, klaas en Bram. Ik heb weer even Deel 1 erbij gepakt, om te kijken wie ze ook alweer waren. Vooral de reactie van Nick greep me aan. Hij had het ook niet al te gemakkelijk in het begin met voetbal, dat typeert hem.
Ik heb af en toe de neiging om het geheel psychisch te analyseren, maar daar ben ik mee gestopt. Nou geniet ik gewoon van je verhaal.
Bedankt Lucky Eye.

Sjack

p.s. een tissue was genoeg deze keer! :D

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: Reacties op BLANCO deel 3

Bericht door Lucky Eye » do 07 mar 2013, 16:57

Hoi Sjack!

Opnieuw bedankt voor je berichtje hier.

Ja, de mensen die na de naaste familie het meest dicht om Jasper heen staan, moesten natuurlijk wel op de hoogte gesteld worden van hoe het ervoor staat. Om zoiets kun je gewoon niet heen. En natuurlijk laat je dat, als vader, niet over aan iemand anders. Prima dat er mensen met hem meegegaan zijn maar Martin voelt dat heel duidelijk als zijn taak. Natuurlijk niet gemakkelijk. Blijkt ook wel uit wat ik geschreven heb. Eindelijk komen bij hem zelf ook de emoties.

Die namen, ja, daar had ik zelf ook moeite mee. Ik ben soms best chaotisch. Zeker op het gebied van namen. Wil ze nog wel eens door elkaar halen en moest nu dus ook heel duidelijk terugzoeken hoe ik de schoolvriend genoemd had en zijn broer die bij het COC werkte achter de bar. De namen van alle voetbalvrienden moest ik - voor een later hoofdstuk - ook weer opzoeken. Was er één vergeten.

Ik denk dat het heel goed is om het niet psychisch te gaan analyseren. Zoiets heb ik er niet ingebouwd. Kan ik niet. Mis ik de kennis voor. Het is een verhaal over het leven van een jongen die verliefd wordt, daarna iets ernstigs meemaakt, wakker wordt met een verlies van geheugen en een andere beperking, enz. enz. Meer is het niet.

Groeten,
Lucky Eye

Jowima
Berichten: 27
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 00:48

Re: Reacties op BLANCO deel 3

Bericht door Jowima » do 14 mar 2013, 12:04

Goed hoor,
Jaspers geheugen komt weer een beetje terug.
Een nachtmerrie en de smaak van bananen die Jasper zich herinnerd.
Ben reuze benieuwd hoe het verder gaat.
Prachtig inlevend verhaal Lucky.
Groeten, jowima

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: Reacties op BLANCO deel 3

Bericht door Sjack013 » do 14 mar 2013, 15:58

Hoi Lyucky Eye,
Iets later dan normaal, toch ook een reactie van mij. Ik ben met Jowima eens, dat die nachtmerrie een vorm is van het terugkeren van zijn geheugen. Daarmee ook het herinneren van die vreselijke gebeurtenis, waardoor hij in het ziekenhuis ligt. Heel begrijpelijk dat hij de confrontatie met zijn familie rustig wil opbouwen en eerst met zijn moeder wil spreken. Een moeder - kind verhouding is en blijft altijd sterk.
Bedankt voor het hoofdstuk en tot volgend week,
Groetjes,

Sjack

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: Reacties op BLANCO deel 3

Bericht door Lucky Eye » do 14 mar 2013, 19:28

Hoi Jowima en Sjack!

Bedankt voor jullie reacties.

Of die nachtmerrie betekent dat Jasper zich de overval begint te herinneren (ook al is dat dan in de vorm van een droom), komt verderop in het verhaal nog wel ter spraken, zo denk ik.

De voorkeur voor bananen is er nog steeds. Zo blijken er later nog wel meer herinneringen te zijn, die er nog gewoon zijn. Het geheugen is iets heel bijzonders. Soms kun je dus - zoals in Jaspers geval - bepaalde gedeelten helemaal kwijt zijn, terwijl al het andere gewoon functioneert.

Volgende week weer een volgend hoofdstuk.

Groeten,
Lucky Eye

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: Reacties op BLANCO deel 3

Bericht door Sjack013 » do 21 mar 2013, 12:44

Hoi Lucky Eye,
Heb zojuist het nieuwe deel gelezen. Wat een mooie verdieping van de rollen van Marion en Maarten. Geweldig, hoe jij de toch ingewikkelde geven van hen begrijpelijk kunt verwoorden, zodat het goed te bevatten is. Ook het voorbeeld van een rivier met vertakkingen is een geniale vondst. Het blijft een genot om jouw verhaal te lezen en elke keer vind ik het jammer, dat het weer afgelopen is en weer een week moet wachten op het vervolg.
Echt, je bent in staat om een verhaal zo uit te verdiepen, zonder dat het saai of langdradig wordt. Dat is een gave, waar ik bewondering voor hebt!
Bedankt Lucky Eye en tot volgende week.

Sjack.
p.s. Ik heb het vandaag droog kunnen houden. :D

Plaats reactie