Reacties op BLANCO deel 3

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: Reacties op BLANCO deel 3

Bericht door Sjack013 » do 07 feb 2013, 13:25

Hoi Lucky Eye,

Ik heb zojuist hoofdstuk 3 gelezen. Dat ik daar niet aan gedacht heb. Natuurlijk moet de groep bijeen blijven. Boschlust is een mooie optie. Mensen die zo nauw bij elkaar staan, kunnen elkaar geweldig steunen. Ook mooi dat Alfie meegaat.
Toch ben ik benieuwd hoe de confrontatie tussen de families en Jasper zal gaan? Daar zal ik een week op moeten wachten. Toch goed, dat tissue's niet zo duur zijn!!

Succes, Lucky Eye,

Sjack

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: Reacties op BLANCO deel 3

Bericht door Lucky Eye » vr 08 feb 2013, 08:21

Hoi Sjack!

Of je daar, op grond van de eerdere hoofdstukken, aan denken kon, weet ik niet. Vond het zelf wel een goede oplossing. Ook gezien dat wat Astrid opmerkt vanuit haar beroepsvisie. Afie maakt gewoon deel uit van de familie, zo blijkt.

Op die ontmoeting van Jasper en zijn naaste familie moet je inderdaad nog even wachten. Hoop dat het nog lukt ;)

En ja, de prijs van tissues valt enorm mee. Mocht het toch nog te bezwaarlijk worden omdat ik veel te veel emoties heb ingebouwd, denk dan eens aan een theedoek ;)

Bedankt voor je reactie, Sjack!

Groeten,
Lucky Eye
Laatst gewijzigd door Lucky Eye op vr 15 feb 2013, 08:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: Reacties op BLANCO deel 3

Bericht door Lucky Eye » vr 15 feb 2013, 08:47

Het onderstaande bericht stond op een andere plek in dit Forum. Heb het voor alle duidelijkheid ook hier eventjes geplakt:

---
Hoi, Lucky Eye,

Vanaf het begin van deel 3 zit ik te wachten op het eerste contact tussen Jasper en zijn familie met Pieter erbij. Hoofdstuk 4 is geweest en het contact is er nog niet. Dat betekent dat jij ook oog heb op het brede spectrum van dit verhaal. Uitvoerig aandacht voor de familieleden en de twijfels bij Jasper. Geweldig, gewoon. Je houdt het zo wel spannend, hoor.
Dat Marion zo'n strijd moet voeren met haar eigen zussen en ouders, wat verschrikkelijk. Ik weet, dat komt vaker voor, maar het blijft intriest. Gelukkig is die geweldige opvang in Boschlust. Heerlijk, als dat zo kan.
Zo, ik kan er weer een weekje tegen. Lucky Eye, bedankt en succes met hoofdstuk 5!!!

Sjack
---

Hoi Sjack!

Bedankt voor je reactie. Die ontmoeting tussen Jasper en zijn naasten gaat er natuurlijk komen. Komt allemaal voor elkaar. En ja, de spanning blijft er. Heb het inmiddels vaker gehoord.

Strijd in de familie komt helaas veel vaker voor. Soms verschillen mensen zo vreselijk veel van elkaar dat het gewoon niet goed kan gaan. Daarvoor zijn allerlei oorzaken. Ken er zelf ook voorbeelden van, en ook dat helaas. Het zou allemaal anders moeten en kunnen, daarvan ben ik overtuigd.

Hoofdstuk 5 ligt klaar. Al een tijdje natuurlijk want ik zelf ben al veel verder in het verhaal. Wel moet ik regelmatig dingen herschrijven omdat ik merk dat ik klinkklare onzin verkoop maar ja... gelukkig zijn tijd en ruimte er om dat te kunnen doen.

Groeten,
Lucky Eye

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: Reacties op BLANCO deel 3

Bericht door Sjack013 » do 21 feb 2013, 12:18

Hoi Lucky Eye,

Gisterenavond dacht ik: Yes, morgen is het donderdag en dan komt weer een nieuwe hoofdstuk van Blanco. Vanmorgen bijtijds opgestaan, want ik weet dat jij altijd vrij vroeg je hoofdstukken plaats. Nou, de suggestie van theedoek kwam goed te pas! Normaal lees ik in één keer een verhaal, maar nu moest ik een pauze inlassen, want het werd teveel voor mij. Je schrijft zo beeldend, dat als je leest, het verhaal compleet voor je ogen ziet. Ik was onzichtbaar aanwezig in die ziekenhuiskamer.
De spanning van zowel Jasper als van Pieter beleefde ik ook. Nou een groter compliment kan ik een schrijver niet geven.
Nogmaals Lucky Eye, bedankt hiervoor.

Sjack

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: Reacties op BLANCO deel 3

Bericht door Lucky Eye » vr 22 feb 2013, 06:22

Hoi Sjack!

Bedankt voor je reactie. Altijd weer leuk om iets van jou te horen. Je bent er elke week. Iets om naar uit te kijken!

Mijn vreemde tijd van plaatsen is je dus al opgevallen. Ook nu weer zat ik al bijzonder vroeg achter de pc. Slapen lukte niet meer en ja... dan ga ik (als het helemaal niet wil en niets werkt) uit bed om wat nuttigs te doen. Ben verder aan het schrijven aan BLANCO. En af en toe, tussendoor, even wat anders.

Goed dat je de tissues vervangen hebt. Theedoeken kun je in elk geval uitwassen en weer drogen. Met tissues gaat dat niet. Op emoties spelen lijkt haast mijn handelsmerk te worden maar ook dat is afhankelijk van het verhaal, zo denk ik. In dit verhaal zijn er nou eenmaal veel emoties omdat de personen betrokken zijn bij wat er gebeurt. Dat wat ze meemaken is nou eenmaal lastig. Kennismaken met iemand die je al jaren kent en die jou dan ineens niet meer kent, moet gewoon vreselijk zijn. En ja... dan beschrijf ik de emoties. Ook in de komende hoofdstukken zullen die nog wel blijven komen want iedereen moet dit natuurlijk zien te verwerken.

Groeten,
Lucky Eye

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: Reacties op BLANCO deel 3

Bericht door Sjack013 » vr 22 feb 2013, 14:49

Hoi Lucky Luck,

Geen probleem met de komende hoofdstukken, ik heb genoeg theedoeken, hoor :D

Sjack

Jowima
Berichten: 27
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 00:48

Re: Reacties op BLANCO deel 3

Bericht door Jowima » vr 22 feb 2013, 15:02

Ook ik hield het niet droog Lucky,
Was blij te lezen dat Jasper's geaardheid ook niet plotseling verdwenen was.
Hij was zelfs onder de indruk van Pieter.
Ben dus heel nieuwsgierig naar het verdere verloop, maar jouw verhalen kennende zal dat wel goed komen.
Daar ga ik tenminste vanuit :oops:
Bedankt zover en tot de 28e.
Jowima.

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: Reacties op BLANCO deel 3

Bericht door Lucky Eye » vr 22 feb 2013, 17:05

Hoi Jowima!

Ook jij bedankt voor je reactie.

Dat 'niet drooghouden' hoor ik vaker. Vandaar dat een aantal lezers al van de tissues is overgegaan op de theedoek ;)

De arts had het inderdaad gehad over een mogelijke persoonsverandering. Het feit dat zijn geaardheid niet veranderd is, is een aanwijzing dat het daarmee wel goed zit dus waarschijnlijk.

Over het verdere verloop, laat ik natuurlijk niets los. Blijf het verhaal maar volgen. Volgende week donderdag is er weer een nieuw hoofdstuk.

Groeten,
Lucky Eye

Oliver
Beheerder
Berichten: 823
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: Reacties op BLANCO deel 3

Bericht door Oliver » zo 24 feb 2013, 20:51

Deel 1 en 2 zijn alweer een tijdje geleden en eigenlijk zou ik die weer even door moeten nemen om alles weer op te frissen.
Ik heb besloten dat niet te doen. Het is misschien gek, maar op een of andere manier is het een aparte ervaring het verhaal nu te lezen, eigenlijk zoals Jasper het meemaakt.

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: Reacties op BLANCO deel 3

Bericht door Lucky Eye » di 26 feb 2013, 18:09

Hoi Oliver!

Zo blijkt maar weer eens, een ieder doet het op zijn eigen manier. De een leest nog eens graag de eerder verschenen delen, terwijl een ander gewoon verder leest met deel 3.

Groeten,
Lucky Eye

Plaats reactie