Reacties op BLANCO deel 3

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: Reacties op BLANCO deel 3

Bericht door Sjack013 » do 10 okt 2013, 11:48

Helaas, ditmaal geen kritische kanttekening, Lucky Eye. De kriebels tussen Jan en Afie waren mij al eerder opgevallen, dus een grote verrassing was het voor mij niet. Het streven van Jasper om zoveel mogelijk dingen zelf te doen, is duidelijk ook puberaal gedrag. Doch, zijn zelfreflectie was weer volwassen. Accepteren, wat niet verantwoord is en het overlaten aan de verpleegkundigen.
Om maar een tip van de sluier op te lichten, denk ik, dat het volgend deel gaat over het bezoek van Sam en Maarten. Ik ben benieuwd of Sam haar brandende vraag aan Jasper durft te stellen, dat haar nog steeds dwarszit. Maar ja, dat lees ik de volgende keer wel.
Lucky Eye, bedankt voor dit deel en heel veel succes bij het schrijven van het vervolg.

Sjack

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: Reacties op BLANCO deel 3

Bericht door Lucky Eye » do 10 okt 2013, 17:31

Hoi Sjack!

Natuurlijk weer blij met jouw reactie. Kritische kanttekening mogen altijd, zoals je weet, maar als het niet nodig is, dan hoeft het natuurlijk ook niet.

Jasper is nog met recht een puber. Soms volwassen, soms niet. Hij wil graag zijn grenzen opzoeken en kijken wat hij allemaal nog kan. Logisch ook lijkt me. Hetzelfde maakte ik mee toen ik op eerste kerstdag werd aangereden. Toen ik weer thuis was uit het ziekenhuis, wilde ik toch eerst zelf kijken of ik dingen kon. Lukte het me niet, dan pas vroeg ik iemand om te helpen.

Die opbloeiende liefde tussen Afie en Jan was jou inderdaad al eerder opgevallen. Herinner me nog heel goed jouw opmerking daarover in een van jouw reacties hier op het Forum. Vroeg me toen meteen af of ik het er te dik boven op had gelegd maar... misschien voelde jij het gewoon aan.

Het volgende hoofdstuk is pas het volgende hoofdstuk. De eerste letters staan al wel in het bestand maar nog niet zo heel veel. Er zijn soms andere dingen te doen. Of het zal gaan over Sams brandende vraag, dat laat ik nu nog in het midden. Weet echter wel dat ik het er niet bewust uit zal laten omdat jij een gokje naar het vervolg hebt geslagen. Zo zit ik niet in elkaar ;)

Groeten,
Lucky Eye

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: Reacties op BLANCO deel 3

Bericht door Sjack013 » vr 11 okt 2013, 14:45

Hoi Lucky Eye,

Zoals ik al eerder geschreven heb, is het absoluut niet mijn bedoeling om je te verleiden tot uitspraken over wat nog komen gaat. Wat dat betreft hou ik wel van cliffhangers. Ik wil gewoon aangeven, waar ik met mijn gedachten zit en wat mij bezig houdt of mij verwonder. That's all!!

Wat betreft het volgend hoofdstuk, kan ik heus wel wachten! Neem de tijd die je daarvoor nodig heb. Wederom heel veel succes ;)

Sjack

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: Reacties op BLANCO deel 3

Bericht door Sjack013 » do 24 okt 2013, 10:51

Hoi Lucky Eye,

Wat mij opvalt is, dat er nog steeds geen bezoek is geweest van zijn vriendengroep. Ik snap ook wel, dat je het verhaal niet langer kunt maken, dan dat het nodig is, maar gelet op de intensieve contacten tussen de vriendengroep en de familie (m.n. door Martin en Jan) vlak na het voorval en dat er nu niets meer wordt vermeld, valt mij dat op. Hierbij denk ik aan: Job, Nick, Casandra, Dennis, Jochem en Roderick. In het verleden hebben deze personen een bepaalde rol gespeeld en nu komen zij helemaal niet meer voor.
n.a.v. Het voorafgaande wil ik ook Henri Ruysbroek benoemen. Hij was een mede-slachtoffer van Marcel en daarnaast één van de "spionnen" van hem. Hij zit met een schuldgevoel en daarover kan, volgens mij, ook een hoofdstuk aan gewijd worden.

Ik weet niet, of ik met deze opmerkingen jou met extra werk opzadel (wat echt niet mijn bedoeling is), maar dit schoot mij ineens in mijn hoofd. Tenslotte zou het mij niet verbazen, dat het huwelijk van Pieter en Jasper en die van Afie met Jan, tegelijk gevierd wordt. Ik wil je echt niet verleiden tot uitspraken over het verloop van dit verhaal, want dat zou ik zelf ook niet willen. Ik wil elke keer weer verrast worden door jouw verhalen!! :D

Groetjes,
Sjack

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: Reacties op BLANCO deel 3

Bericht door Lucky Eye » vr 25 okt 2013, 16:05

Hoi Sjack!

Heel leuk dat je er na elke publicatie weer bent. Steeds weer iets van je laat horen.

Het verhaal heeft de lengte nodig, die het nodig heeft. Ik ga daarmee niet marchanderen. Heb gelukkig geen uitgever die zegt dat het binnen een bepaald aantal pagina's over en uit moet zijn. Uit dat wat jij geschreven hebt, blijkt dat je het verhaal zeer goed in je geheugen hebt. Dit verhaal zonder de elementen die jij noemt, zou inderdaad heel erg vreemd zijn. De vrienden van Jasper - zowel die van voetbal als van school - zijn allemaal uitgebreid aan de orde geweest in deel 1 en ja, dan kan ik ze nu niet doodzwijgen natuurlijk. En dus zadel je me absoluut niet op met extra werk want ze zullen allemaal langs komen bij Jasper.

Ook over Henri valt nog wel iets te schrijven en ook dat zit in de pen, hoewel aan het schrijven van dit geheel natuurlijk geen pen te pas komt.

Zie het maar zo: de familie wil in het begin alle gelegenheid hebben om in alle rust weer kennis te maken met Jasper. Anderen zullen langskomen, maar in het begin nog niet.

Over dat huwelijk... tja... je zegt het zelf al, daarover doe ik geen uitspraken. Je ziet, met al de dingen die nog geschreven moeten worden, houd ik jou en alle andere lezers nog wel een tijdje bezig.

Groeten en een goed weekend!
Lucky Eye

Jowima
Berichten: 27
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 00:48

Re: Reacties op BLANCO deel 3

Bericht door Jowima » do 31 okt 2013, 16:49

Hoi Lucky,
Het is maar goed dat je ons in deel 16 terloops vermelde dat Jasper en Peter nog maar 5 weken iets hebben.
Omdat je alles zo uitgebreid belicht zit je als lezer soms al verder in de tijd. Ben alweer benieuwd naar het vervolg.
Succes, Jowima

Michael87
Berichten: 458
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 08:22
Vul het getal in: 123
Contacteer:

Re: Reacties op BLANCO deel 3

Bericht door Michael87 » vr 01 nov 2013, 18:05

Hoi Lucky,

Afgelopen week tijdens onze vakantie heb ik alle delen van Blanco achter elkaar gelezen. Heftig verhaal. Indrukwekkend hoe je de beleving van zoveel personages uitwerkt. Ik kan me best voorstellen dat, zoals Jowima schrijft, het voor sommigen lijkt alsof Jasper en Pieter elkaar al veel langer kennen dan vijf weken hoewel ik eerder denk dat dat komt omdat je al zo lang geleden met het verhaal begonnen bent dan doordat je ruim aandacht besteed aan alle personages. Ik had namelijk helemaal niet het gevoel dat er al veel meer dan vijf weken was verstreken. Integendeel zelfs. Ik was verbaasd dat het ineens al juni was.

Je snapt natuurlijk dat ik nu wel vreselijk benieuwd ben naar het volgende deel. Succes met schrijven!

Groet,
Michael
[i]**Als je alles loslaat, heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen**[/i]

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: Reacties op BLANCO deel 3

Bericht door Lucky Eye » do 07 nov 2013, 06:46

Hoi Jowima!

Bedankt voor je reactie, Jowima!

Ja, tijd is een vreemd begrip, nietwaar?

Zelf heb ik dat ook wel eens. Kijk je terug naar iets in je leven en... dan weet je absoluut niet meer wanneer het geweest is. Ik ben niet iemand die alles bijhoudt in dagboeken of zo (zo'n familielid heb ik wel en die geef ik dus altijd maar gelijk als het op dit soort zaken aankomt) en dan willen dingen wel eens verdwijnen. Of je herinneringen blijken anders te zijn dan de werkelijkheid van toen.

Af en toe iets herhalen in het verhaal, maakt dat iedereen weer even bij de 'les' is. Dat ook ik zelf weer weet dat de kennismaking van Jasper en Pieter dateert van de avond van de 4e mei en dat ik in het verhaal nog maar begin juni zit. En dan toch al zo veel woorden gebruiken. HAHAHA.

Hoofdstuk 17 heb ik zojuist geplaatst. Veel plezier ermee!

Groeten,
Lucky Eye

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: Reacties op BLANCO deel 3

Bericht door Lucky Eye » do 07 nov 2013, 06:52

Hoi Michael87!

Leuk dat je reageert!

Blij om te horen dat het je toch nog gelukt is om mijn verhaal mee te nemen op vakantie.

Ja, het verhaal is heftig. Geen reden voor mij om het daarom in mijn hoofd te laten zitten. Ook zoiets mag verteld worden. Het leven gaat nou eenmaal niet altijd over rozen. Soms heeft het levenspad nou eenmaal allerlei hobbels, bobbels en kuilen. En ook in het geval van Jasper. Een rustig leven wordt wreed verstoord. En ja... hoe gaat het dan verder...

Tijd is een vreemd begrip. Soms lijkt het te vliegen en op andere momenten lijkt de wijzer van de klok maar niet vooruit te gaan. Heeft vaak alles met onszelf te maken, denk ik.

Het door jou gewenste succes kan ik heel goed gebruiken. Bedankt daarvoor.

Hoofdstuk 17 staat inmiddels online dus je kunt verder lezen ;)

Groeten,
Lucky Eye

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: Reacties op BLANCO deel 3

Bericht door Sjack013 » do 07 nov 2013, 12:38

Hoi Lucky Eye,

Heb intussen hoofdstuk 17 gelezen. Het kon niet goed gaan. Uiteraard hoort een terugval bij een genezingsproces, maar ja, dat gun je Jasper toch niet, hè!
Weer heel mooi beschreven.
Toch zit ik met een klein probleempje. Je weet dat ik een personagelijst bijhoudt en in het verhaal komt de naam van Dr. Manders voor. Ik heb het opgezocht, maar volgens mij is die naam niet eerder genoemd en ik weet dus niet wat zijn functie is?
En dan het hoofdstuk eindigen met Nick. Het kon niet slechter! Juist Nick krijgt te horen, dat zijn bezoek niet door kan gaan. Begrijpelijk, maar dat dat juist hem moet overkomen. Dit verhaal blijft een teartracker!!!
Bedankt Lucky Eye voor het plaatsen en succes verder!!!!

Sjack

Plaats reactie