Reacties op BLANCO deel 3

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: Reacties op BLANCO deel 3

Bericht door Lucky Eye » do 07 nov 2013, 17:14

Hoi Sjack!

Ik weet het Sjack dat jij die lijst bijhoudt en hem ook naar mij hebt gestuurd. Ik maakte er in dit hoofdstuk ook dankbaar gebruik weer van omdat ik de voornaam van de moeder van Nick dus helemaal kwijt was. Normaal zou ik dan het hele verhaal moeten doorzoeken maar nu ga ik - heel handig - naar het eind van mijn document en zoek alleen op de achternaam. En ja, toen kwam ze vanzelf!

Een terugval is haast gebruikelijk. In heel veel genezingsprocessen komt het voor in elk geval. Tuurlijk gun ook ik dat Jasper niet! Maar ja...

Dokter Manders komt in het verhaal nog niet voor. Hij stond in elk geval niet in jouw lijst. Ik heb hem Barbara laten noemen omdat ze Sven duidelijk moest maken dat hij van geluk mocht spreken met de reactie van Van Haastrecht. In mijn beleving is Manders een chirurg net als Van Haastrecht en Sabine Van Nijvelt.

Ja, natuurlijk begrijpt Nick van zoiets helemaal niets. Op bezoek mogen en dan te horen krijgen dat het toch niet door kan gaan. Moe worden in een ziekenhuis terwijl je de hele dagen in bed ligt.

Het schrijven en plaatsen - dus delen met mijn lezers - doe ik graag, zoals je weet. Het succes kan ik wel gebruiken zoals je weet.

Groeten en heel erg bedankt voor je reactie, Sjack!
Lucky Eye

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: Reacties op BLANCO deel 3

Bericht door Sjack013 » wo 20 nov 2013, 13:58

Één dag eerder dan verwacht een hoofdstuk van Blanco. En.... weer ouderwets goed beschreven. Tijdens de bespreking van de wolk van Sam hield ik het ook niet meer. Moest ook weer ouderwets slikken :oops: Hoewel de inhoud van die wolk bekend was, was het weer zodanig beschreven, dat het me raakte. Lucky Eye, je weet telkens weer de gevoelige snaar te raken. Een groooooooot compliment, vind ik.
Hoewel Jasper zo goed als opgeknapt is van zijn terugval, neemt hij toch weer een berg hooi op zijn schouders. Eerst een gesprek met Marion en de kinderen, vervolgens een hernieuwde kennismaking met Mevr. van Heijningen en later op de dag een hernieuwde kennismaking met zijn vriendengroep. Dat is, volgens mij, niet rustig aandoen. Maar ja, dat lees ik, hopelijk, in een vervolgdeel.
Bedankt Lucky Eye voor dit deel en heel veel succes met het vervolg.

Sjack

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: Reacties op BLANCO deel 3

Bericht door Lucky Eye » do 21 nov 2013, 09:36

Hoi Sjack!

De woensdag kwam me dit keer beter uit om het verhaal te plaatsen dan de donderdag. Ik had het in elk geval af en dus kon het online. Niet dat ik nog sneller ga publiceren hoor! Ik hou het ritme van eenmaal in de veertien dagen aan. Gewoon nodig voor mijn eigen rust want zoals je weet heb ik meer te doen dan alleen maar schrijven ;)

Die donkere wolk van Sam, die moest eventjes weer toegelicht worden natuurlijk. Sommigen zullen misschien het idee hebben dat ik in herhaling val maar voor mij voelt dat niet zo. Het was al beschreven maar niet van Sam naar Jasper rechtstreeks. Nu dus wel.

Jasper heeft een sterke wil. Dat is ook wel duidelijk geworden uit eerdere gedeelten van dit verhaal, zo denk ik. Het gesprek met zijn zusje was noodzakelijk natuurlijk. Het gesprek met mevrouw Van Heijningen had niet gehoeven maar - daar komt nog een ander karaktertrekje van Jasper om de hoek kijken - zijn betrokkenheid bij zijn moeder is zo groot dat hij haar heel graag wil ontmoeten.

En ja, dan ook de vriendengroep in de loop van de middag. Denk wel dat er een oppasser of oppassers zijn ;)

Graag gedaan, Sjack. Ik schrijf graag. Doe het nog steeds met heel veel plezier. Heb er gewoon lol in. Doe het in elk geval heel erg rustig. Neem er de tijd voor. Schrijf als het kan en als het niet kan, laat ik het.

Bedankt dat je er ook deze keer weer was met een reactie, Sjack!

Groeten,
Lucky Eye

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: Reacties op BLANCO deel 3

Bericht door Sjack013 » do 05 dec 2013, 19:59

Hoi Lucky Eye,

Even een citaat:
“Jawel, Jasper. Je kunt ze nu weer. Het plaatje van al die herinneringen zullen ze voor jou inkleuren. Vraag hen. Bevraag hen. Je hebt gezien dat het een kleurrijk gezelschap is, die vijf vrienden van jou. Vraag ze iets en er is altijd wel één die zijn mond opent.”

Volgens mij moet dat woordje "kunt" "kent" zijn. Die fout maken meer Noordelingen. :D

Het gesprek met zijn vrienden was voorspelbaar. Alle karakters bleven in hun rol. Ik had het niet anders bij jou verwacht. Commissaris Zwerver kreeg, zoals je al beschreef, een heel andere rol. Zo was hij in het begin bij de persvoorlichting bijvoorbeeld niet. Het is ook niet gebruikelijk dat een commissaris zich met het interviewen van getuigen inlaat. Maar ja, Jasper is bijzonder en het is groot nieuws in en rond Zwolle.

Een voordeel van Maarten is wel, dat we, als lezer, ook een kijkje krijgen in de toekomst. Er zijn momenten, dat ik jaloers op hem ben. :oops:
Een leuk vooruitzicht, De Sint op bezoek bij Jasper, hoewel hij nog steeds in bed ligt. Dat laatste is minder.
Enfin Lucky Eye, bedankt weer voor dit deel en heel veel succes met het vervolg.

Sjack

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: Reacties op BLANCO deel 3

Bericht door Lucky Eye » vr 06 dec 2013, 09:25

Hoi Lucky Eye,
Hoi Sjack!

Heel goed dat je me ook op mijn fouten wijst, Sjack!

Ja, een kanjer van een fout natuurlijk. En hoewel ik aardig in het Noorden woon weet ik niet of het daar van komt. Mijn ouders hebben me geleerd gewoon Nederlands te spreken maar aangezien ze beiden geboren Groningers zijn, kwamen er nog wel eens vreemde woorden in mijn woordenschat. Zo vroeg eens een goede bekende aan mij of ik wist waar iets gebleven was. Ik antwoordde hem: "Gisteren hong het nog daar." Hong als verleden tijd van hangen is natuurlijk grandioos fout Nederlands maar wel echt Gronings (tenminste het Gronings uit het gebied waar mijn ouders vandaan komen, want dat verschilt ook nog per streek). Fout is fout. Ik zal het meteen herstellen in het origineel van verhaal.

Het gesprek met de vrienden was kort. Maar ook dat was voorspelbaar. Natuurlijk laten ze Jasper niet vallen!

Zwerver is, zoals ook in het hoofdstuk aangegeven wordt door Jan Nelissen, een man van uitersten. Het is niet gewoon dat een commissaris zich bemoeit met een verhoor maar je geeft zelf de bijzonderheid er al van aan.

Maarten heeft door zijn gave af en toe een voordeel op de anderen. Hij weet, uit dat wat hij nu gezien heeft, dat dingen beter zullen gaan.

HAHAHA, logisch dat je jaloers op hem bent, Sjack. En jij waarschijnlijk niet als enige. Heel vaak krijg ik te horen dat mijn lezers zo graag willen weten hoe het allemaal afloopt en dat ze daarom haast niet kunnen wachten. Logisch. Kan ik me heel goed voorstellen. Heb ik zelf ook als ik een boek lees en het spannend en meeslepend is. Dan wil je weten hoe het afloopt. Het voordeel van een boek in handen, is dat je snel door kunt lezen. Bij mijn verhaal in wording is dat anders. De hoofdstukken na deze moeten nog geschreven worden. En dat kost wat tijd.

Deze vooruitblik van Maarten, met Sinterklaas erin, plaatste ik op een heel mooie datum nietwaar: 5 december!

Sjack, heel erg bedankt voor je reactie. Blijf het fijn vinden iets van je en alle anderen te horen!

Groeten,
Lucky Eye

Michael87
Berichten: 458
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 08:22
Vul het getal in: 123
Contacteer:

Re: Reacties op BLANCO deel 3

Bericht door Michael87 » do 19 dec 2013, 09:32

Hoi Lucky Eye,

Zo, ik ben weer even bij gelezen met 'Blanco'. Fysiek gaat het langzamerhand de goeie kant op met Jasper. Maar nu komt het moeilijkste. Aanvaarden dat, wat er ook gebeurt en hoe hij zich ook herstelt, niks ooit meer hetzelfde zal zijn als vroeger. Het verdriet, de boosheid en de machteloosheid die je dan voelt, kun je wel proberen te onderdrukken, maar het komt er een keer uit. Gelukkig heeft Jasper veel steun aan de mensen in zijn nabijheid, da's ook wel eens anders. Ik ben benieuwd hoe het verder met Jasper, Pieter en de rest van de families zal gaan.

Jij ook hele fijne kerstdagen en de beste wensen voor 2014!

Tot volgend jaar. Groet,
Michael
Laatst gewijzigd door Michael87 op do 19 dec 2013, 14:50, 1 keer totaal gewijzigd.
[i]**Als je alles loslaat, heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen**[/i]

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: Reacties op BLANCO deel 3

Bericht door Lucky Eye » do 19 dec 2013, 12:23

Hoi Michael!

Bedankt voor je reactie.

Leuk ook dat je weer bij bent met lezen. Zelf ben ik nog geen klap verder gekomen met jouw eerste verhaal dat je hier publiceerde. Vanwege het werken aan mijn eigen verhaal heb ik gewoon geen tijd om verhalen van anderen te lezen. Iets dat ik dus ga doen zodra 'Blanco' helemaal klaar is. Dan neem ik er de tijd voor.

Ik denk dat wat je schrijft helemaal waar is. Jasper moet natuurlijk ontzettend veel voelen en hoewel hij zich nu groot probeert te houden, zal het een keer er uit moeten. Niet gemakkelijk natuurlijk. Zijn hele leven zal anders worden. Gelukkig voor hem - eerder al eens opgemerkt door zijn tante Afie - had hij nog geen echte keuze gemaakt wat hij zou gaan doen na zijn VWO. Daar had hij het nog niet aan toe. Zijn omgeving is, zo als je terecht opmerkt, heel erg goed. Iedereen is bereid om mee te denken en te helpen. Hij zal dat wat komen gaat niet alleen aan hoeven te gaan.

Hoe het verder allemaal gaat, zie je in de volgende hoofdstukken.

Groeten,
Lucky Eye

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: Reacties op BLANCO deel 3

Bericht door Sjack013 » do 19 dec 2013, 15:46

Hoi Lucky Eye,

Ik had vanmiddag pas tijd om hoofdstuk 20 te lezen. Niet alleen Jasper, Astrid en Marion hadden het moeilijk, om de tranen binnen te houden! Leve de tissue's!!
Weer een ouderwets emotioneel deel dit keer. En toch heb ik er van genoten. Zo lekker levensecht beschreven.
Uitstel van Groningen lijkt mij ook verstandig, maar waarschijnlijk wel noodzakelijk, vermoed ik. En die kaart van Berrit: een geweldige vondst om het te hanteren.

Lucky Eye, jij ook prettige feestdagen en een heel voorspoedig en Gezond 2014 toegewenst.

Sjack

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: Reacties op BLANCO deel 3

Bericht door Lucky Eye » vr 20 dec 2013, 06:02

Hoi Sjack!

Ja, dit keer was je een keer niet de eerste met een reactie ;) Maar dat maakt natuurlijk helemaal niets uit. Gewoon hartstikke leuk dat je weer iets laat horen.

De tissues konden weer uit de kast inderdaad. Denk ook niet dat Gerald - hoewel hij Jaspers mening wilde horen - toestemming gegeven zou hebben om naar Groningen te gaan. De arts 'ken' ik als erg voorzichtig.

Die tekst die Berrit meenam voor Jasper, kreeg ik zelf ook ooit eens. Heel lang heeft hij aan de spiegel naast mijn bed gehangen maar moet er afgevallen zijn want toen ik hem voor dit hoofdstuk wilde gaan gebruiken, was hij weg. Even zoeken waar hij gebleven is en ander opnieuw printen. Heel wijze tekst, zo vind ik.

Groeten,
Lucky Eye

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: Reacties op BLANCO deel 3

Bericht door Sjack013 » do 16 jan 2014, 13:09

Hoi Lucky Eye,

Na 4 weken wachten eindelijk een vervolg. Niet dat ik je iets kwalijk neem, hoor. Ik heb alle begrip voor jouw situatie, en dat weet je. Toch kreeg ik in het begin van dit hoofdstuk een gevoel, dat ik even in een intercity zat. Een aantal zaken werden in een sneltreinvaart benoemd, waarvan ik persoonlijk het gevoel had, dat er meer over te zeggen viel (Henry en Lex).
De psychische terugval van Jasper is begrijpelijk. Het besef van zijn situatie begint hem duidelijk te worden. Onzekerheid en twijfels over zijn toekomst kan iemand slopen. Heel goed, dat Astrid zich "professioneel" mee gaat bemoeien. Wellicht dat Boeddhisme en yoga-oefeningen hem weer op de goede weg kunnen helpen.
Zoals gebruikelijk kijk ik weer met verlangen uit naar het vervolg.
Bedankt Lucky Eye voor dit deel.

Sjack

Plaats reactie