Reacties op BLANCO deel 3

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Jablan
Berichten: 203
Lid geworden op: vr 04 feb 2011, 19:54
Vul het getal in: 0
Contacteer:

Re: Reacties op BLANCO deel 3

Bericht door Jablan » di 13 mei 2014, 23:35

Sterkte met alles, hoop dat je gezondheid je niet verder in de steek laat en dat je dit project - Blanco is geen verhaal meer in mijn ogen, maar een project - later dit jaar tot een tevredenstellend einde weet te brengen.

;)

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: Reacties op BLANCO deel 3

Bericht door Lucky Eye » ma 19 mei 2014, 16:57

Hoi Jablan!

Bedankt voor je bericht en de sterkte die je me hebt gewenst.

Blanco is inderdaad veel meer een project dan een verhaal. Zeker omdat ik altijd gewend ben geweest verhalen te schrijven die toch niet al te lang waren. Blanco is echter heel anders. Heb het volgens mij ook al wel meteen na de introductie geschreven toen de eerste reacties kwamen. En ja, het komt dit jaar tot een voor mij goed einde. Of het voor de lezers dat ook is, weet ik niet. Altijd afwachten. Soms schep je door dat wat je schrijft verwachtingen en worden die - omdat ik nou eenmaal andere ideeën heb over hoe de verhaallijn loopt, hoe het allemaal afgerond gaat worden - niet altijd waarheid voor de lezers.

Maar ja... dat heb ik zelf ook als lezer. Ik herinner me nog heel goed een boek van Ruth Rendell. Een fantastische schrijfster. Maar één van haar boeken (titel kwijt) daar kan ik me nog steeds boos over maken. Een dikke pil die begint in een dodencel. Degene die de doodstraf krijgt schetst een beeld waaruit je niet kunt opmaken of ze nou wel of niet schuldig is. Logisch ook want dan zou je de clou van het verhaal weggeven in het begin van het boek. Het lijkt er haast op alsof ze het zelf ook niet weet. En na heel veel pagina's... weet je het nog steeds niet! Kan het nog steeds wel of niet zo zijn dat ze het gedaan heeft! Prachtig geschreven natuurlijk maar... ik had het zo graag willen weten :|

Groeten,
Lucky Eye

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: Reacties op BLANCO deel 3

Bericht door Lucky Eye » ma 19 mei 2014, 17:02

De operatie van donderdag 8 mei jl. heb ik goed doorstaan.

En ook de mij opgelegde rust - mag nog steeds niet alles weer doen - gaat me goed af. Na een paar dagen was er even een gevoel van verzet maar dat heb ik heel snel de nek omgedraaid. Niet moeilijk doen!

De eerste dagen kon ik niet zo heel veel. Het deed zeer en was enorm ongemakkelijk. Op maandag heb ik voor het eerst een rondje rond het huis gemaakt en dat ging heel erg langzaam maar ik was heel blij dat ik even weer naar buiten kon. De dagen daarna heb ik dat rondje elke dag weer opnieuw gedaan en nu kan ik al een wat langer stuk lopen. Grote passen snel thuis, is echter geen optie! Het gaat nog langzaam maar haast is ook nergens voor nodig.

De bal is nog steeds erg groot. Hij heeft de lengte van een ei ongeveer. Van alle kanten verzekert men mij echter dat zoiets heel normaal is en dat het lang zal duren voor het gewone formaat weer terug is. Ik wacht rustig af.

Komende donderdag krijg ik de uitslag van het weefselonderzoek.

Groeten,
Lucky Eye

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: Reacties op BLANCO deel 3

Bericht door Lucky Eye » vr 30 mei 2014, 08:30

De uitslag van het weefselonderzoek was goed! Een hele opluchting natuurlijk.

Het bleek te gaan om een bloedvat dat dichtgeslibd was en zich had verhard. Dat veroorzaakte de vreemde bobbel op mijn bijbal. Ik heb de medische wetenschap een dienst bewezen - zo lijkt het - want beide urologen (degene bij wie ik op consult kom en degene die mij opereerde) hadden zoiets nog niet eerder gezien ;)

Het herstel gaat goed hoewel de bal nog niet echt slinkt. Hij heeft nog steeds het formaat ei waar ik eerder over schreef. Dat heeft volgens de uroloog tijd nodig. Het komt door een bloeduitstorting of vochtophoping en in beide gevallen moet het lichaam dat zelf herstellen.

Met zo'n formaat bal is het echter nog wel voorzichtig zijn want je stoot hem sneller. Dus niet tegen het aanrecht leunen als ik daar een klusje moet doen, voorzichtig door de knieën als ik iets moet oprapen van de grond, en oude broeken waar in midden in sta aan want anders komt er teveel druk op de bal en dat voelt niet prettig.

Verder rustig afwachten op herstel. Over een paar weken een echo en dan nog een bezoek aan de uroloog.

Groeten,
Lucky Eye

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: Reacties op BLANCO deel 3

Bericht door Lucky Eye » ma 30 jun 2014, 07:41

Beste Lezers!

Zo langzamerhand wordt het weer vakantietijd. Als je met vrienden praat, krijg je verhalen te horen over waar iedereen naar toe gaat deze zomer. En ja, logisch, dan begint ook bij mij het bloed wat te kriebelen.

Voor mij is vakantie een periode van even helemaal niets moeten. Niet de stofzuiger door het huis, niet de badkamer soppen, etc. etc. Natuurlijk moet er wel iets gebeuren want er zullen boodschappen moeten komen, er zal gekookt moeten worden maar ook die meest noodzakelijke dingen probeer ik dan op een zo ontspannen mogelijke manier te doen.

Een vriend van mij doet in de vakantieperioden altijd zijn horloge af. Dat gaat me dan weer net iets te ver. Ik ben namelijk nogal een Jan-minuut. Niet zo ontspannen, zul je dan meteen zeggen, maar... dat heb ik nou eenmaal meegekregen in de genen want mijn vader was precies zo. Altijd zijn horloge om en altijd overal keurig op tijd komen. Onlangs trouwens ook al een paar maal gehoord dat ik steeds meer op mijn vader ga lijken. Dat wel wat uiterlijk betreft want innerlijk is die gelijkenis er helemaal niet.

Dit jaar was een vreemd jaar voor mij. Vanwege mijn chronische ziekte bezoek ik mijn huisarts altijd één keer per jaar. Dan praten we even bij, krijg ik een formulier om mijn bloed te laten controleren en dat is dat. Dit jaar blijf ik echter maar naar hem toelopen. Van alles en nog wat aan de hand in het apparaat dat mens heet. Ik heb er al - op diverse plaatsen - over geschreven en zal niet alles herhalen. In mei werd ik geopereerd aan mijn bijbal. Daar groeide iets op dat er niet hoorde, dat hinderlijk was en pijn veroorzaakte. Gelukkig was het niet iets engs. Wel heb ik daar nu nog steeds last van want de bal wil maar niet terug naar het normale formaat. De uroloog was bij de laatste controle - 6 weken na de operatie - hogelijk verbaasd. Er zit een bloeduitstorting die op de echo goed te zien is maar waarom dat ding niet weggaat? Voor haar een vraag en voor mij als leek al helemaal. Ik koop mijn broeken nooit krap want daar houd ik niet van. Ik moet ruimte hebben. Nu loop ik echter al weken rond in broeken die erg oud zijn. Ik ben in de afgelopen jaren een paar kilo kwijtgeraakt en in die broeken heeft mijn superbal ruimte zat.

Met 'Blanco' ben ik op de goede weg. Na hoofdstuk 22 ben ik gestopt met publiceren omdat het me allemaal te veel werd. Al het medische gedoe zorgde ervoor dat ik het niet kon opbrengen elke twee weken weer iets klaar te hebben. De stress die dat gaf, is niet goed voor mij. En dus nam ik het besluit even helemaal te stoppen met publiceren en eerst het hele verhaal af te schrijven. Ik heb nu een aantal hoofdstukken af en ben bezig met het schrijven van een epiloog. Als ik aan 'Blanco' werk doe ik dat met heel veel plezier. Alles valt op zijn plaats en wat ik jaren geleden al had verzonnen als einde, blijkt ook het einde te zijn. Geen verrassingen voor mij maar misschien nog wel voor jullie.

Vakantie daar begon ik mee en eindig ik dit bericht ook mee. Zelf ga ik een week naar Zuid-Limburg. Elke dag aan de vlaai want ik kan het wel hebben. Wel die gastvrije Limburgers waarschuwen dat ze er niet al te veel slagroom op gooien want ze zijn nogal royaal daarmee. De zomerbroeken heb ik ook gepast. Geen probleem en ook niet wat betreft de ruimte in het kruis.

Ik wens jullie allemaal een heel fijne zomervakantie toe en hoop erop dat we een beetje mooi weer mogen hebben. En - voor de voetbalfans - misschien ook een heel leuk resultaat op het WK ;-)

Groeten,
Lucky Eye

grensgeval
Berichten: 59
Lid geworden op: ma 17 mar 2014, 21:29
Vul het getal in: 123
Locatie: De Nederlands Duitse grens (dus ben ik nu Nederlander of Duitser??)

Re: Reacties op BLANCO deel 3

Bericht door grensgeval » di 01 jul 2014, 21:57

Beste Lucky Eye

het is altijd erg gezellig bij ons in zuid Limburg
en ja je hebt gelijk soms leggen we lekker veel slagroom op de vlaai
waar gaan je je weekje ontspanning vieren?
aangezien ik zelf in parkstad (onderste deel van zuid Limburg) woon
en daar ook actief ben in onze model bouw vereniging (waar ze het nog niet van me weten)

hopelijk kom je helemaal tot rust in onze mooie omgeving waar we trots op zijn
Laat ieder in zijn waarde,
Groot of klein,
Iedereen mag er zijn

Oliver
Beheerder
Berichten: 823
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: Reacties op BLANCO deel 3

Bericht door Oliver » di 01 jul 2014, 22:43

Lucky,

Ik wens je heel veel plezier, rust en energie toe de komende tijd in Limburg.
Leuk om te lezen dat je nog steeds voortvarend aan Blanco aan het werken bent, en dat je er veel plezier aan beleeft.

We zien het resultaat vanzelf...
;)

Oliver

Michael87
Berichten: 458
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 08:22
Vul het getal in: 123
Contacteer:

Re: Reacties op BLANCO deel 3

Bericht door Michael87 » wo 02 jul 2014, 07:04

Dag Lucky Eye,

Goed om te horen dat het al weer een stuk beter met je gaat! Geniet van de rust, de natuur en de Bourgondische instelling van de Limburgers. Laat je verwennen! Neem de tijd om 'Blanco' af te schrijven. Hoewel, als ik heel eerlijk ben... Eigenlijk wil ik niks liever dan weten hoe het afloopt! Dus, laat me ook niet meer té lang wachten, alsjeblieft... ;)

Lucky, een hele fijne vakantie en veel inspiratie!

Dikke knuffel,
Michael
[i]**Als je alles loslaat, heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen**[/i]

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: Reacties op BLANCO deel 3

Bericht door Lucky Eye » wo 24 sep 2014, 07:50

Beste Lezers van mijn verhalen!

Met 'Blanco - deel 3' gaat het redelijk goed. Ik heb zowat alles wat ik kwijt wil in mijn bestand staan en ben al bezig met het ordenen van de diverse stukken tekst. Het begint dus al aardig op een geheel te lijken. Over dat wat ik doe, ben ik tevreden en dat is een goede zaak. Geen dingen meer die in de prullenbak verdwijnen.

Met mezelf gaat het nog niet zo goed. Eerder berichtte ik hier dat alles de goede kant op ging maar zo halverwege augustus kwam er een kink in de bal. De linker bal waaraan ik geopereerd ben, nam begin juli eindelijk in omvang af maar halverwege augustus ontstond er een nieuwe groei. Contact opgenomen met de uroloog en daarna werd er een nieuwe echo gemaakt en ging ik weer op consult bij haar. Op de echo was nu een hydrocele (waterzak) te zien. Iets wat op zich geen kwaad kan en wat ze ook heel vaak gewoon laten zitten. Maar... ik heb er last van. Bij het fietsen en lopen doet het pijn en soms is er ook zomaar ineens pijn. Bovendien heb ik het gevoel dat het restant van de geopereerde bal af en toe flink onder druk staat door die hydrocele. Het advies van de uroloog was een nieuwe operatie.

Die staat nu gepland voor aanstaande maandag. Opnieuw een dagopname en dan naar huis. Het herstel zal wel weer enige tijd duren met allerlei dingen die ik dan eerst weer niet mag maar ja... de bedoeling is dat alles weer beter wordt.

Groeten,
Lucky Eye

Oliver
Beheerder
Berichten: 823
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: Reacties op BLANCO deel 3

Bericht door Oliver » wo 24 sep 2014, 20:27

Heel veel succes en beterschap Lucky!

Plaats reactie