Liefde Hfdst 1

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
dkz09
Berichten: 143
Lid geworden op: ma 29 mar 2010, 17:56

Liefde Hfdst 1

Bericht door dkz09 » zo 10 jun 2012, 13:52

Laat hier een reacties achter. Eventueele opmerkingen en/of ideeen zijn ook welkom.
©Geoff(dkz09), 2015

*Wees wie je bent en wees daar trost op*

Oliver
Beheerder
Berichten: 823
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: Liefde Hfdst 1

Bericht door Oliver » za 11 aug 2012, 00:37

Ik had deel 1 al gelezen maar ben er maar eens opnieuw aan begonnen nu deel 2 en 3 er ook zijn.
Het verhaal begint zich te ontwikkelen. Wie kent de gevoelens van een stiekeme verliefdheid nou niet?
Leuk om te lezen, met de twee perspectieven.
;)

dkz09
Berichten: 143
Lid geworden op: ma 29 mar 2010, 17:56

Re: Liefde Hfdst 1

Bericht door dkz09 » za 11 aug 2012, 11:05

Dankje wel Oliver.

Ik begin ook steeds meer de smaak te pakken krijgen.
Het is ook mijn bedoeling dat het verhaal van zowel de kant van Jasper als Tim verteld wordt.
Ik kan verklapen dat Hoofdstuk 4 uit het oog punt van Tim en Koen verteld wordt.
Maar dat hoofdstuk 4 nog lang op zich laat wachten. Heb het momenteel erg druk maar ik ga binnen kort met vakantie en hoop dan dat de tijd heb om hoofdstuk 4 te schrijven. Ik probeer in iedergeval elke maand een nieuw hoofdstuk te plaatsten.
©Geoff(dkz09), 2015

*Wees wie je bent en wees daar trost op*

cor van dongen
Berichten: 322
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 23:39

Re: Liefde Hfdst 1

Bericht door cor van dongen » za 18 aug 2012, 17:30

Hoi dkz09,
Ik moet eerlijk zeggen, dat ik het leuker vind om je met je voornaam aan te spreken, maar ja we zijn niet allemaal hetzelfde, en volgens mij ben ik de enige kluns die zich hier op de site met zijn eigen naam presenteert, maar dit terzijde.

In het algemeen reageer ik niet zo vaak op de verhalen die hier worden gepubliceerd, behalve op die van Oliver, want ik ben een fan van hem, of ik moet ze heel bijzonder vinden. Omdat jij dyslectie hebt, weet ik dat het helemaal niet meevalt om een leesbare tekst voor anderen te presenteren. Daarom toch mijn complimenten, niet alleen voor je inspanningen maar ook voor de durf om je via zo"n verhaal toch maar te presenteren.

Juist omdat je voor het eerst begint met een verhaal op Olivers site wil ik je als kritische lezer (ik ben hier al een beetje berucht om mijn commentaren) toch een hint meegeven: Misschien is het voor de leesbaarheid van je verhaal goed als je zoveel mogelijk probeert de herhalingen van alle namen van de hoofdfiguren te voorkomen, als het tenminste duidelijk is om wie het gaat: Dus niet in iedere zin Tom en Jasper gaan naar huis. Tom en Jasper stappen van de Fiets en Tom en Jasper etc etc. Het geheel wordt volgens mij vloeiender en spannender als je in plaats van de herhaling van namen ook eens gewoon andere termen gebruikt zoals: "zij, beide jongens, de vrienden, etc etc. Ook hoef je niet altijd te zeggen, dat ze op de fiets stappen, en op de fiets rijden en van de fiets stappen, en de fiets wegzetten en de fiets op slot doen, etc etc. Als je zegt, dat ze samen naar huis rijden weten we dat ook allemaal, en zijn ze sneller thuis (grapje) ;)
Ik wens je veel succes met je verhalen in de toekomst en zie uit naar deel 4.
Groetjes :)
Cor

dkz09
Berichten: 143
Lid geworden op: ma 29 mar 2010, 17:56

Re: Liefde Hfdst 1

Bericht door dkz09 » zo 19 aug 2012, 22:24

Hoi Cor
dankje wel.
Ik ga proberen daar rekening mee te houden. Hoofdstuk 4 komt waarschijnlijk rond half september.
groetjes Geoff
©Geoff(dkz09), 2015

*Wees wie je bent en wees daar trost op*

cor van dongen
Berichten: 322
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 23:39

Re: Liefde Hfdst 1

Bericht door cor van dongen » ma 20 aug 2012, 19:13

Hoi Geoff,
Klinkt toch veel leuker vind ik. Ben benieuwt hoe je volgende deel er uit zal zien. En wens je veel succes
Groetjes
Cor

Pieter
Berichten: 8
Lid geworden op: do 15 mar 2012, 17:24
Vul het getal in: 123

Re: Liefde Hfdst 1

Bericht door Pieter » zo 02 sep 2012, 15:32

Ik vind dit een goed verhaal, lekker traag in de opbouw.

dkz09
Berichten: 143
Lid geworden op: ma 29 mar 2010, 17:56

Re: Liefde Hfdst 1

Bericht door dkz09 » ma 03 sep 2012, 18:01

Dankje Pieter.
Ik heb het zelf ook niet echt door.
Maar ik probeer ook van een kant naar het schoolfeest te schrijven. Aangezien in hoofdstuk 1 staat. Dat de schoolmusical die avond in premerie gaat. En dat meneer Kostuum binnen 3weken een nieuwe hoofdrolspeler moet vinden. Daarom wil ik proberen eerst die 3 weken voor het schoolfeest te beschrijven. Want het schoolfeest is het gene waar iedereen in het verhaal naar uitkijkt/leeft. Ik kan 1 ding verklapen dat in het laatste deel iets staat te gebeuren. Maar eerst alle anderen delen schrijven. Deel 4 staat er inmiddels op. Eerder dan verwacht maar toch. Deel 5 wordt begin oktober verwacht.
groetjes geoff
©Geoff(dkz09), 2015

*Wees wie je bent en wees daar trost op*

Oliver
Beheerder
Berichten: 823
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: Liefde Hfdst 1

Bericht door Oliver » zo 09 sep 2012, 01:44

Hey Geoff,

Je weet het goed op te bouwen. Vaak zijn er verhalen waar het veel te snel naar de clue gaat en dan is de spanning weg. Mooi hoe je dit doet. Je weet als lezer van beide al hoe ze over elkaar denken, maar dat weten ze zelf nog niet. Leuk uitgangspunt.

Ga zo door!

;)

Olv

dkz09
Berichten: 143
Lid geworden op: ma 29 mar 2010, 17:56

Re: Liefde Hfdst 1

Bericht door dkz09 » wo 12 sep 2012, 21:46

Heey Oliver
Dankje wel voor de compilie menten. Ik vindt het zelf ook leuk om te schrijven. Ik ben ook de laatste tijd er gemotiveerd om te schrijven. Ik heb het eerste hoofdstuk ruim 3 jaar geleden geschreven. Maar nooit wat mee gedaan of verder geschreven.
©Geoff(dkz09), 2015

*Wees wie je bent en wees daar trost op*

Plaats reactie