STEFAN deel 1

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Plaats reactie
Hans Bernard
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 01:13
Vul het getal in: 0
Locatie: Heemskerk

STEFAN deel 1

Bericht door Hans Bernard » vr 09 mar 2012, 01:32

Als je het verhaal goed leest dan begrijp je tegen welke achtergrond ik het verhaal geschreven heb.
Veel leesgenot bij het lezen ervan.
Ik zal het verhaal binnen 4 weken afronden. Dat betekent dus iedere week een deel.

cor van dongen
Berichten: 322
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 23:39

Re: STEFAN deel 1

Bericht door cor van dongen » vr 09 mar 2012, 14:50

Dag Hans,
Wat een verrassing weer een nieuwe publicatie vanje te zien. En wat voor een! Heel anders dan jouw andere verhalen, maar ook anders dan die van andere schrijvers op de site. De sfeer is magisch realistisch en door de suggestieve en wat macabere sfeer wordt de lezer gedwongen het in een ruk te verslinden. Bravo!

Toch heb ik wel twee kanttekeningen bij je verhaal, hetgeen je niet zal verbazen mij kennende ;) En die gaan niet zozeer over de inhoud als wel over de omstandigheden die je schets rond het verhaal.

1. Op de eeerste plaats vertel je in je aankondiging dat het verhaal een 4-tal delen gaat beslaan, en dat verbaasd me enerzijds en vind ik jammer anderzijds. Voor mij is je verhaal - kort weliswaar - helemaal af. En het feit dat er misschien nog heel wat voor de lezer te raden over blijft, vind ik nu juist de sterkte ervan. (Merkwaardig dat dit nu juist precies aansluit bij de laatste discussie over Olivers verhaal, waarbij het voor niet iedereen duidelijk was of dit nu een afgerond geheel was, een open eind of een echt einde met een vervolg.....)

2. Hoewel je zelf al zegt dat de lezer goed moet lezen om door te krijgen waarom je het verhaal schrijft, is mij een ding volstrekt onduidelijk, nl. waarom je dit verhaal op een toch als homosite aangemerkte verhalensite hebt geplaatst. Detonneert dit niet t.o.v. alle andere verhalen en zou het niet beter tot zijn recht zijn gekomen op een andere site?

Lieve groet :D
Cor

Hans Bernard
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 01:13
Vul het getal in: 0
Locatie: Heemskerk

Re: STEFAN deel 1

Bericht door Hans Bernard » za 10 mar 2012, 00:03

Dag Cor,

Wb. je eerste kanttekening: Het verhaal heeft niet voor niets nog 3 delen. Dwz. dat het verhaal bij deel 1 pas begint en een heel andere wending krijgt als jij denkt.
Wb. je tweede kanttekening: Het verhaal mag dan geen expliciet homo erotische passages kennen, het is wel duidelijk tegen die achtergrond geschreven. Daarom heb ik besloten, overigens in overeenstemming met Olivier om het te plaatsen.

mvrgr. Hans.

Plaats reactie