Meppelonie

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Plaats reactie
Oliver
Beheerder
Berichten: 823
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Meppelonie

Bericht door Oliver » zo 25 sep 2011, 22:42

Een nieuwe schrijver hier op dit forum.
Check zijn verhalen, ze zijn zeker de moeite waard!

adiego
Berichten: 3
Lid geworden op: za 24 jan 2009, 02:21
Vul het getal in: 0
Locatie: waalwijk

Re: Meppelonie

Bericht door adiego » di 27 sep 2011, 01:18

klopt heb zijn verhaal "eric"gelezen er hoop op meer

groet adiego

cor van dongen
Berichten: 322
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 23:39

Re: Meppelonie

Bericht door cor van dongen » di 27 sep 2011, 13:31

Hoi Meppelonie,

Ik spreek je maar aan met je nickname, hoewel je ook een link hebt gelegd naar je Blog en je dus helemaal niet moeilijk doet over je eigen identiteit, maar ik veronderstel dat je een schrijversnaam wilt hanteren.

Zojuist heb ik beide verhalen gelezen, die echt uitsteken boven de vele verhalen, die op allerlei sites te vinden zijn; zowel door de inhoud- en nu eens niet alleen maar seks - als door een opvallend goed Nederlands. Vooral dit laatste valt op en vind ik verheugend, zeker je jonge leeftijd in aanmerking genomen, want het niveau van het Nederlands is in het algemeen abominabel slecht. Bovendien heb je ook nog eens een goed leesbare, vlotte stijl. Dat je voorts weet te stoppen waar de meeste schrijvers geneigd zijn om nog een heleboel meer te gaan "vertellen" vind ik getuigen van een goed inzicht en een uitstekende zelfbeheersing. Bravo!
Een aanwinst op de site van Oliver, wiens verhalen zowel door jong als oud terecht verslonden worden en waarvan de nieuwe hoofdstukken om de veertien dagen verschijnen, zoals je mogelijk hebt bemerkt.
Is een vervolgverhaal voor jou ook niet iets om te overwegen? Dan is er weer meer voor de lezers om naar uit te kijken.
Groetjes :P
Cor

meppelonie19
Berichten: 6
Lid geworden op: za 24 sep 2011, 10:40
Vul het getal in: 123

Re: Meppelonie

Bericht door meppelonie19 » di 27 sep 2011, 17:02

Hoi Oliver, Adiego en Cor,

Bedankt voor de reacties op de eerste twee verhalen. Dit te lezen van drie 'ouwe rotten' in het vak (gebaseerd op jullie datum van registratie) doet me goed. Ik weet dat ik wel een beetje kan schrijven maar was toch lichtelijk nerveus toen ik 'Eric' plaatste.
Ik ben geen type voor lange verhalen. Schrijven komt bij mij op als poepen. Ik heb een idee, zet dat in een avond op papier, laat het een nacht rusten en de volgende ochtend lees ik het nog eens door op spelfouten, grammatica en eventueel wijzig ik nog iets in de opbouw. Verwacht van mij dus ook geen vervolgverhaal. Want de kans is dan erg groot dat je maanden op een vervolg moet wachten. En eigenlijk schrijf ik al één groot vervolgverhaal in de vorm van een internet-dagboek (ik weiger het pertinent een blog te noemen want dat is het mijns inziens niet). Dus helemaal zonder een dagelijkse bijdrage van mij hoeven jullie niet te zitten. :D

Jullie reacties stimuleren mij wel om binnenkort weer voor het toetsenbord te gaan zitten. Ideeën genoeg, nu de tijd nog.

Groetjes
Toob

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: Meppelonie

Bericht door Lucky Eye » wo 28 sep 2011, 06:23

Hoi!

Ik heb alleen nog maar je verhaal 'Eric' gelezen en kan je gerust zeggen dat ik ervan onder de indruk ben. Een goed lopend verhaal, een mooi onderwerp en ja, heel erg goed Nederlands. En zoals een andere lezer al schreef over dat laatste: een uitzondering daarin.

Toen ik 'Eric' las, dacht ik op een gegeven moment, waar is nou de rest? Moet dat nog komen? Dus, heb ik het nog maar eens gelezen. Mijn fout, te snel gelezen want het verhaal was gewoon afgelopen. En echt, heel erg mooi. Je hield je bij de kern van jouw verhaal. In mijn woorden: de acceptatie dat Eric homo was. En die acceptatie bereikte het laatste station toen de moeder van Eric Alex belde.

Ga vooral zo door! Laat je niet 'verleiden' tot iets te schrijven wat jij niet ziet zitten. Alle lezers boeien, kun je nou eenmaal toch niet. Zelfs grote literaire schrijvers als Harry Mulisch is dat niet gelukt. Wat de een mooi vindt, vindt de ander vreselijk!

En wat je opmerking 'ouwe rotten' betreft, heb je helemaal gelijk (en dan niet alleen naar datum van registratie). Ik weet dat Cor en Oliver (Adiego ken ik niet) in leeftijd heel duidelijk van jou verschillen. En... ik schaar mezelf ook onder die categorie want ik zit ergens tussen Oliver en Cor in. :D

Groeten,
Lucky Eye

Plaats reactie