MARNIX deel 8

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Plaats reactie
Hans Bernard
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 01:13
Vul het getal in: 0
Locatie: Heemskerk

MARNIX deel 8

Bericht door Hans Bernard » do 30 jun 2011, 22:37

Zullen Marcus en Babs toch tot elkaar komen?

En hoe loopt het verder met Marnix en Niels?

Na dit deel weet je meer.

Groet, Hans

cor van dongen
Berichten: 322
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 23:39

Re: MARNIX deel 8

Bericht door cor van dongen » vr 01 jul 2011, 13:38

Hoi Hans,
Ik moet zeggen dat de eerste reactie van Marnix op het mailtje van Niels wel heel logisch is.Ik zou ook woest zijn. Maar van het gedrag van Niels snap ik echt geen jota. Als je zegt tegen de jongen op wie je stapelverliefd bent dat je hem 's-avond nog op het net ziet, dan doe je dat en ga je niet "nog een uurtje uit". Dat laatste doe je als je je verveelt en niet weet wat je moet doen, maar als je stapelgek op iemand bent, ben je daar zo vol van dat je je niet hoeft te gaan vermaken in die bar.... Vervolgens snap ik weer niks van het gedrag van Marnix zelf die meteen weer Niels in de armen vliegt: als je je zo belazerd voelt, omdat de ander zijn afspraak niet nakomt, wil je daarover dan niet eerst even praten?

Dat Marcus verliefd is, lijkt wel heel erg duidelijk, maar zou het niet voor de hand liggen dat de jongen met allerlei tegenstrijdige gevoelens zit en dat het veel tijd kost om die allemaal een plaatsje te geven? Als ik me in hem zou proberen te verplaatsen, dan zou ik zitten met een heel groot prbleem dat ik met mijn beste vriend eerst zou gaan bepraten.......
Maar niks van dit alles.

Dat de tweeling op elkaar lijkt blijkt wel uit het feit, dat ze allebei heel primair reageren en hard van stapel lopen. Maar dat het een interessant onderwerp is waarover je schrijft, dat is zeker het geval.
Ik ben benieuwd naar je volgende hoofdstuk.

Lieve groet,
Cor

Hans Bernard
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 01:13
Vul het getal in: 0
Locatie: Heemskerk

Re: MARNIX deel 8

Bericht door Hans Bernard » vr 01 jul 2011, 23:20

Dag Cor,
Ik neem jouw opmerkingen altijd erg serieus, daarom ook meteen mijn weerwoord. "De afspraak" om te chatten is meer bedoeld als een opmerking die Marnix tot slot tegen Niels maakte.
Zo in de zin van: "Zie ik je vanavond nog op de chat?" En als Niels dan ja zegt, neemt Marnix dit aan als een afspraak. Niels ervaart dat niet zo. Niels die veel in de bar kwam en daar ook vaak een handje toestak om te helpen is zo in de zevende hemel dat hij zijn "oude vrienden" graag het nieuws wil vertellen, dat ook gaat doen in de bar en dus de tijd vergeet en zijn toezegging aan Marnix. Je moet dit dus niet te zwaar zien als een vastgelegde afspraak.

De uitleg, de gevoelens voor wat betreft Babs en Marcus vind je in het volgende deel........dus nog even geduld. Het niet met Marnix praten is een soort van straf t.o.v. Marnix om hem te laten voelen hoe Marcus dat ervaren heeft toen Marnix niets tegen hem gezegd had. Ook in volgende deel nader besproken.

Hartelijke groet, Hans

Plaats reactie