LIEFDE hfdst. 1

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Gesloten
dkz09
Berichten: 143
Lid geworden op: ma 29 mar 2010, 17:56

LIEFDE hfdst. 1

Bericht door dkz09 » wo 29 jun 2011, 21:12

zoals ik al heb vermeld bijmijn verhaal. Is het verhaal anders dan jullie normaal gesproken gewend zijn. Ik zou het zeer op prijs stellen om er reacties over te lezen.
©Geoff(dkz09), 2015

*Wees wie je bent en wees daar trost op*

Oldie60
Berichten: 42
Lid geworden op: vr 02 apr 2010, 17:53

Re: LIEFDE hfdst. 1

Bericht door Oldie60 » do 30 jun 2011, 10:32

Ik kon er geen touw aan vast knopen. Ben halverwege gestopt. :oops:

cor van dongen
Berichten: 322
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 23:39

Re: LIEFDE hfdst. 1

Bericht door cor van dongen » do 30 jun 2011, 18:17

Hoi dkz09,

Ja, als je geen naam hebt moet ik je maar met een nummer aanspreken he. Je vraagt zelf om commentaar en daarom deze reactie.
Ik snap oldie wel als hij zegt dat hij weinig van je verhaal begrijpt. En je hebt meteen nogal een erg pretentieus begin gemaakt met de opzet even een boek te schrijven. Waarom niet beginnen met een verhaaltje?
Misschien zou het goed zijn om je doelen maar wat lager te stellen, want anders zouden de teleurstellingen wel eens heel erg hard aan kunnen komen.

Je schrijft over middelbare school leerlingen, maar je Nederlands is beneden peil. Ik ga niet de moeite nemen om alle fouten op een rij te zetten, maar sommige zinnen zitten zo kronkelig in elkaar, dat je er geen touw meer aan vast kunt knopen. Ik zou je willen adviseren om óf eerst wat meer lessen op dat gebied te nemen, óf je tot een vriend te richten die daar wat meer verstand van heeft en hem te laten opschrijven wat je beoogt, zodat het voor de lezer in elk geval wat gemakkelijker te verteren wordt.

Lees de verhalen van Oliver nog maar eens door, daar kun je denk ik nog veel van leren.
Groet
Cor

Hans Bernard
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 01:13
Vul het getal in: 0
Locatie: Heemskerk

Re: LIEFDE hfdst. 1

Bericht door Hans Bernard » do 30 jun 2011, 22:22

Dag onbekende,

Omdat ik zelf schrijf ben ik altijd nieuwsgierig naar nieuwe schrijvers. Dus met je belofte in gedachten, dat dit het eerste hoofdstuk zou zijn van je boek begon ik vol goede moed aan je verhaal. Maar de moed zakte al snel in mijn schoenen. Brave kerel leer eerst eens gewoon Nederlands schrijven. Dit is niet om te doen. Ik begrijp wel zo ongeveer wat je bedoelt als ik je verhaal lees, maar het leesplezier dat je ons toewenst, is ver te zoeken. Ik heb respect voor eenieder die de moeite doet om een verhaal te schrijven maar je moet wel over de basisvaardigheden beschikken.

Groet, Hans Bernard

Oliver
Beheerder
Berichten: 821
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: LIEFDE hfdst. 1

Bericht door Oliver » zo 03 jul 2011, 00:24

Hmm, het was sneller weg dan dat ik de kans kreeg om het te lezen...... :|

Oldie60
Berichten: 42
Lid geworden op: vr 02 apr 2010, 17:53

Re: LIEFDE hfdst. 1

Bericht door Oldie60 » ma 15 aug 2011, 18:30

Oliver schreef:Hmm, het was sneller weg dan dat ik de kans kreeg om het te lezen...... :|
Verstandg :lol:


Laatst omhoog gehaald door Oldie60 op ma 15 aug 2011, 18:30.

Gesloten