Hete pepers, een nieuw verhaal door Morris

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Morris
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 11 apr 2011, 13:50
Vul het getal in: 123

Hete pepers, een nieuw verhaal door Morris

Bericht door Morris » ma 11 apr 2011, 14:14

Hallo allemaal,

Laat hier je reacties, mening op- en/of aanmerkingen achter op mijn verhaal Hete pepers.

Groetjes,

Morris

Oldie60
Berichten: 42
Lid geworden op: vr 02 apr 2010, 17:53

Re: Hete pepers, een nieuw verhaal door Morris

Bericht door Oldie60 » di 12 apr 2011, 20:45

Een zeer hoopvol begin. Ik kan er nog weinig van zeggen.

cor van dongen
Berichten: 322
Lid geworden op: za 06 dec 2008, 23:39

Re: Hete pepers, een nieuw verhaal door Morris

Bericht door cor van dongen » di 12 apr 2011, 23:19

Hoi Morris,
Ik moet zeggen dat ik de manier waarop je schrijft op zich best wel aardig vind. Ook is je Nederlands helemaal niet slecht, en dat is bij veel verhalen vaak wel het geval.

Ik heb echter een belangrijke aanmerking: ik heb het idee dat je een heleboel kleine stukjes hebt geschreven, die je achter elkaar hebt geplaatst, waarbij de volgorde niet klopt. De opbouw biedt onvoldoende spanning daardoor. Annemarie die de hoofdpersoon niet kent, want ze stelt zich nog voor, komt hem de volgende dag al ophalen in een luxe slee. En van iedere jongen die hij ziet is hij meteen hoteldebotel, waarbij het lijkt of het de gewoonste zaak van de wereld is, en aan het eind komt nog een verhaal over zijn verkering met Maartje. En tussen neus en lippen door ook nog even de biseksualiteit die moeder al had opgemerkt....

Als je nou eens met dat avontuur met Maartje begonnen was, met het wat minder nonchalant door haar laten ontmaagden, en vervolgens iets had beschreven over de vreemde gevoelens die veel heftiger waren bij het zien van een jongen...... maar nee hij komt tijdens vakantie om een volstrekt onbegrijpelijke reden bij een andere jongen in een tent en heeft daarmee meteen een avontuurtje. Kortom: er zijn allerlei elementen die veelbelovend zijn, en die in een andere volgorde, samen met nog wat extra uitleg volgens mij een veel beter geheel zouden kunnen vormen.

Hopelijk heb ik je hiermee niet ontmoedigd, want op zich zijn verschillende stukjes best leuk om te lezen. Succes daarom met nieuwe pogingen.
:)
Groetjes
Cor

Hans Bernard
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 01:13
Vul het getal in: 0
Locatie: Heemskerk

Re: Hete pepers, een nieuw verhaal door Morris

Bericht door Hans Bernard » wo 13 apr 2011, 16:48

Morris,

Heb met veel plezier je verhaal gelezen.

Conclusie: Cor, die een heel goede kijk heeft op verhalen, slaat een paar spijkers precies op hun kop.
Neem zijn opmerkingen ter harte en je zult zien hoe je verhaal, dat toch al van een zeker niveau getuigt
nog meer kwaliteit en leesbaarheid zal krijgen. Wat Cor je aanraadt is het navolgen meer dan waard.

Ben benieuwd naar je volgend deel.

Hans

Marchel
Berichten: 28
Lid geworden op: do 18 dec 2008, 23:38

Re: Hete pepers, een nieuw verhaal door Morris

Bericht door Marchel » za 16 apr 2011, 19:06

Hoi Morris,

Met plezier heb ik je verhaal gelezen.
Hoewel Cor gelijk heeft en er best een paar verbeter punten zijn vind ik het zo ook erg leuk om te lezen.

Ik ben heel benieuwd wanneer het volgende deel online komt :)

Succes met schrijven.

Groeten,
Marchel

degil57
Berichten: 27
Lid geworden op: vr 18 feb 2011, 12:52
Vul het getal in: 0
Contacteer:

Re: Hete pepers, een nieuw verhaal door Morris

Bericht door degil57 » do 21 apr 2011, 12:58

goed begin....

bertje
degil, boekenhebeerder bij de holebibib antwerpen.

Oldie60
Berichten: 42
Lid geworden op: vr 02 apr 2010, 17:53

Re: Hete pepers, een nieuw verhaal door Morris

Bericht door Oldie60 » do 21 apr 2011, 13:04

degil57 schreef:goed begin....

bertje
Bertje ??

Morris
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 11 apr 2011, 13:50
Vul het getal in: 123

Re: Hete pepers, een nieuw verhaal door Morris

Bericht door Morris » ma 23 mei 2011, 01:13

Hoi allemaal,

Wegens drukte heb ik geen tijd gehad om te reageren. Helaas is het studentenleven altijd druk...

Ik heb al jullie commentaar en kritiek door mijn hoofd laten gaan en ga er zeker wat mee doen! Het is fijn om andere mensen naar je werk te laten kijken. Ik haal het eerste deel van "Hete pepers" binnenkort even offline om er grondig aan te gaan werken, nu ik weer een beetje vrije tijd heb. Ik heb ondertussen veel inspirerende ideeën gehad en enkele van deze ook op weten te schrijven. Ik ben in elk geval van plan om het begin aan te passen. Ook weet ik dankzij de lessen hedendaagse letterkunde en jeugdliteratuur nu veel meer van "literatuur" en het schrijversvak af. Dit ga ik allemaal meenemen in mijn verhaal. Tevens wil ik de laatste delen even afschrijven. Het zal jullie dan ook niet verbazen dat dit even op zich laat wachten.

Groetjes en heel erg bedankt voor de kritische woorden,

Morris

Oldie60
Berichten: 42
Lid geworden op: vr 02 apr 2010, 17:53

Re: Hete pepers, een nieuw verhaal door Morris

Bericht door Oldie60 » ma 23 mei 2011, 09:39

Ik ben heel benieuwd :mrgreen:

Oliver
Beheerder
Berichten: 821
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: Hete pepers, een nieuw verhaal door Morris

Bericht door Oliver » ma 23 mei 2011, 22:24

Wij allemaal! ;)

Succes met schrijven, Morris!!

Plaats reactie