BLANCO deel 1 (eerst hoofdstuk 27 lezen a.u.b.!)

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Plaats reactie
Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

BLANCO deel 1 (eerst hoofdstuk 27 lezen a.u.b.!)

Bericht door Lucky Eye » do 16 dec 2010, 08:35

Beste Allemaal!

Na ruim 139.000 woorden komt met hoofdstuk 27 een einde aan het eerste deel van 'BLANCO'. Een einde zoals ik hem altijd gepland had. Maar ook een voorlopig einde natuurlijk want na deel 1 dat zich afspeelt voor een bepaalde gebeurtenis komt er een deel 2 dat over een vervolg zal vertellen. Ik weet dat ik mijn lezers met wellicht de allergrootste cliffhanger uit mijn schrijversgeschiedenis opzadel maar… het is zoals het is!

Deel 2 is nog lang niet af en over dat wat ik tot nu toe geschreven heb, ben ik nog niet altijd even goed te spreken. Daarnaast moet er nog heel veel tekst, die door mijn hoofd gespeeld heeft, uitgewerkt worden. Ik werk er geregeld aan om het zo te krijgen dat het voor mij goed voelt.

Hoewel het tempo in deel 2 van dit verhaal niet wezenlijk zal verschillen van dat in het eerste deel zal ik omwille van datzelfde verhaal te zijner tijd wel ergens wat sprongetjes in de tijd moeten maken omdat ik anders een deel 3, deel 4 enzovoorts nodig heb en dat is nou ook weer niet de bedoeling. Wil jullie niet al te lang aan mij binden ;-)

Al mijn lezers wil ik bedanken voor de tijd die zij mijn verhaal gegeven hebben. Ook al die lezers die gereageerd hebben bedank ik. Voor een schrijver - ik heb het vaker en op verschillende plaatsen gelezen - is het heel erg leuk als hij/zij weet wat een verhaal iemand doet, hoe het overkomt etc. etc. En dat geldt natuurlijk ook voor mij. Sommigen reageerden één keer. Anderen vaker en er waren er zelfs een paar die elke week iets van zich lieten horen. Heel erg leuk allemaal! Bedankt!

En nu ik toch aan het schrijven ben, maak ik meteen van de gelegenheid gebruik om iedereen heel fijne kerstdagen en een goede jaarwisseling toe te wensen.

Met vriendelijke groet,
Lucky Eye

Oldie60
Berichten: 42
Lid geworden op: vr 02 apr 2010, 17:53

Re: BLANCO deel 1 (eerst hoofdstuk 27 lezen a.u.b.!)

Bericht door Oldie60 » do 16 dec 2010, 12:25

Jemig..dit is niet normaal meer en slecht voor mijn hart. Ik hoop dat jij toch een goede oplossing weet te bedenken, mant die MARCEL verdient een pak slaag.

Jowima
Berichten: 27
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 00:48

Re: BLANCO deel 1 (eerst hoofdstuk 27 lezen a.u.b.!)

Bericht door Jowima » do 16 dec 2010, 22:29

Nou Lucky, je mag ons best veel langer aan je binden hoor!
Keigoed verhaal weer!!! Jij ook fijne feestdagen en een goed 2011.
Jowima

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: BLANCO deel 1 (eerst hoofdstuk 27 lezen a.u.b.!)

Bericht door Lucky Eye » za 18 dec 2010, 12:49

Hoi Oldie60 en Jowima!

Bedankt voor jullie reacties.

Het is niet mijn bedoeling geweest Oldie60 je last van je hart te bezorgen. Mijn excuses daarvoor. In deel 2 lees je te zijner tijd wat voor een oplossing is bedacht heb voor het 'probleem Marcel'. Dus dat wordt nog even wachten.

Jowima bedankt voor het compliment dat je me geeft. Mijn intentie is het echt te houden bij twee delen. Daarin moet het lukken allemaal. Tenminste... zo zie ik het nu. Mocht het echt vreselijk uit de hand lopen allemaal, dan weet ik in elk geval dat jij het wel ziet zitten dat ik nog wat langer van je tijd in beslag neem ;)

Groeten,
Lucky Eye

Sander
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 04 sep 2009, 20:54

Re: BLANCO deel 1 (eerst hoofdstuk 27 lezen a.u.b.!)

Bericht door Sander » za 18 dec 2010, 17:49

Ik ben niet zo van het reageren, maar nu kan ik het echt niet laten.
Ik heb ook het hele verhaal netjes gevolgd en je hebt een wat aparte manier van schrijven in vergelijking met Oliver, niet op een slechte manier, maar anders en dat vind ik zelf wel prettig, maar ik kan er niet tegen dat je nu aankomt met zo'n cliffhanger, dat kun je ons toch niet aandoen? :shock:
haha, ik zit nu al in spanning te wachten wat er in deel 2 gaat gebeuren en ik hoop dat dat niet te lang op zich laat wachten.

Ga zo door Lucky en neem alle tijd van mij in beslag die je denkt nodig te hebben voor de beste uitwerking van dit verhaal, ik blijf het volgen!

Sander

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: BLANCO deel 1 (eerst hoofdstuk 27 lezen a.u.b.!)

Bericht door Lucky Eye » zo 19 dec 2010, 07:02

Hoi Sander!

Ik begrijp het van dat niet reageren. Heel veel mensen doen het niet. En dat is natuurlijk hun volste recht. Wie ben ik om te zeggen dat je zou moeten reageren?

Maar het is wel leuk om reacties te krijgen, vandaar ook dat ik reageer op die van jou.

Je hebt helemaal gelijk. Iedere schrijver heeft een andere manier van schrijven en dat gewoon omdat iedereen anders is. Een oordeel van goed of slecht (tenzij het echt superslecht is) is dan ook vaak niet op zijn plaats, vind ik. Het is gewoon anders dan een andere schrijver het doet. Misschien zou je als je al mijn verhalen doorleest zelfs kunnen vaststellen dat ik in mijn beginjaren anders schreef dan nu. Soms verschilt dat zelfs per verhaal. Dit verhaal is sowieso een aardige uitzondering op de rest, vind ik zelf. En dat omdat het veel trager van opzet is. Er is veel meer aandacht voor gewone dingen, de dialogen zijn langer, veel meer personen worden geschetst en uitgetekend.

Die cliffhanger zat vanaf het begin af aan al in mijn hoofd. Sommige lezers waren toch nog verrast. Terwijl die "overval" toch al wel enigszins aangegeven was. Desalniettemin heb ik een aantal mensen flink aan het schrikken gemaakt ermee. Tja... hoe lang het gaat duren voor ik deel 2 klaar heb durf ik niet te zeggen. De optie die iemand me aan de hand deed om mezelf op te sluiten en alleen nog maar te schrijven is een heel verleidelijke maar niet uitvoerbaar. Ik heb ook nog een gewoon leven en daarin helaas maar een aantal uren per dag dat ik echt actief bezig kan zijn.

Ik ga door met het verhaal en vind het heel fijn dat ook jij iets van je hebt laten horen!

Groeten,
Lucky Eye

Oldie60
Berichten: 42
Lid geworden op: vr 02 apr 2010, 17:53

Re: BLANCO deel 1 (eerst hoofdstuk 27 lezen a.u.b.!)

Bericht door Oldie60 » do 23 dec 2010, 11:59

Hoi Lucky,

Jij bent een van de betere schrijvers. Oliver en jij spannen voor mij de kroon. Jouw laatste verhaal is inderdaad ander dan de vorige. Ik blijf "Vrijgevochten" een super verhaal vinden.
Laat ons niet al te lang wachten s.v.p,

Hele fijne feestdagen. Ook voor andere lezers.

Oldie

Oldie60
Berichten: 42
Lid geworden op: vr 02 apr 2010, 17:53

Re: BLANCO deel 1 (eerst hoofdstuk 27 lezen a.u.b.!)

Bericht door Oldie60 » di 01 mar 2011, 15:51

Hoy Lucky,

In deel 2 lees je te zijner tijd wat voor een oplossing is bedacht heb voor het 'probleem Marcel'. Dus dat wordt nog even wachten. (citaat) Hoe lang nog duurt dat even???

Groetjes Oldie

Plaats reactie