"Eindelijk gelukkig" een kerstverhaal.

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Bingo
Berichten: 216
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 23:32

Re: "Eindelijk gelukkig" een kerstverhaal.

Bericht door Bingo » za 31 dec 2022, 18:08

Hoi Wimmie,

Ik kan me alleen maar bedanken voor dit prachtig verhaal, ik heb verschillende keren mijn ogen moet drogen.
Maar ik heb al eerder verteld dat ik snel een traantje weg pink als ik geraakt wordt, helaas het is voorbij jou prachtig verhaal.
Niet alleen het verhaal is voorbij, maar ook het jaar.
Dus wens ik iedereen een goed uiteinde en een voorspoedig 2023.

Nogmaals bedankt wimmie, groetjes Jean alias Bingo.

PS.: pas allemaal op met het vuurwerk!

Wimmie
Berichten: 142
Lid geworden op: wo 01 jan 2020, 23:09
Vul het getal in: 123

Re: "Eindelijk gelukkig" een kerstverhaal.

Bericht door Wimmie » za 31 dec 2022, 20:12

Dank je wel, Bingo/Jean, voor je positieve geluiden.
Ik heb dat ook, tranen vloeien bij mij heel snel.
Gelukkig maar......
Ik kom met een vervolg, maar dat moet ik eerst bedenken en dan schrijven.

En uiteraard wens ik jou ook een veilig (vuurwerk) en goed uiteinde en een heel goed 2023!

Groet,

Wimmie.

yogay
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 15:43
Vul het getal in: 0
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: "Eindelijk gelukkig" een kerstverhaal.

Bericht door yogay » zo 01 jan 2023, 17:41

Hallo Wimmie,

Laat ik beginnen met jou, Oliver en alle lezers/reageerders van harte een gelukkig en zo gezond mogelijk 2023 te wensen.

Met veel interesse heb ik je kerstverhaal gelezen. Ik behoor niet tot diegenen die snel van een verhaal tranen in de ogen krijgen en dat gebeurde dus ook bij jouw verhaal niet. Wel sluit ik me aan bij de (over het algemeen) lovende woorden over Eindelijk Gelukkig.
En dan vooral omdát je een kerstverhaal hebt gepubliceerd dat op deze site niet misstaat.
Ik kan het niet laten toch óók een paar kanttekeningen te plaatsen:
Hoewel de setting met een transgender niet de makkelijkste was, was het tóch redelijk voorspelbaar, échte verrassingen en/of onverwachte wendingen zaten er niet in, ik heb er altijd moeite mee als in 'n verhaal 16/17 jarigen redeneren als volwassenen, na de eerste delen kreeg het een hoog 'en-ze-leefden-nog-lang-en-gelukkig karakter' (maar goed, het was tenslotte een kerstverhaal ;), de laatste delen in Rome voegden eigenlijk weinig meer toe aan de essentie van het verhaal en/of de karakters.

Niettemin dank ik je hartelijk voor dit eerste verhaal en met je prima schrijfstijl belooft een volgende verhaal weer iets om naar uit te kijken!

Met vriendelijke groet,
Johan

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: "Eindelijk gelukkig" een kerstverhaal.

Bericht door Sjack013 » ma 02 jan 2023, 14:35

Hoi Wimmie,
en opnieuw dat rotwoord: EINDE!! Je gaat je in het verhaal inleven en ineens is het afgelopen. Je hebt het over een nieuw verhaal en/of een vervolg hierop. Ik wil je een tip geven: In hoofdstuk 1 heb je het over de schoolreis in april. Dat lijkt me een mooi kapstok voor 'n vervolg. Het is maar een suggestie.
Ik wil je ontzettend bedanken voor dit Kerstverhaal. Een heerlijk leesbaar verhaal. Ik heb alle vertrouwen in jouw schrijfkwaliteiten. Rust goed uit en volverwachting hoop ik op 'n vervolg en/of een nieuw verhaal..........

Sjack

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: "Eindelijk gelukkig" een kerstverhaal.

Bericht door Lucky Eye » ma 02 jan 2023, 17:57

Hoi Wimmie!

Ik heb nu alle hoofdstukken gelezen.

Een mooi debuut!

De hoofdstukken in Rome lezen als een toeristische gids. Heel veel details. Mocht ik ooit naar Rome willen, dan pak ik die hoofdstukken erbij.

Met de uitvoerige beschrijvingen over het eten had ik moeite. Heeft helemaal niets te maken met de manier waarop jij het beschrijft, maar sinds de vroege ochtend van nieuwjaarsdag heb ik last van buikgriep en er is nog maar weinig wat er in wil blijven.
Ontsloeg me wel van een aantal dingen die ik normaal ben te doen, vandaar dat ik het hele verhaal gelezen heb.

Ben benieuwd naar het vervolg.

Groeten,
Lucky Eye

Wimmie
Berichten: 142
Lid geworden op: wo 01 jan 2020, 23:09
Vul het getal in: 123

Re: "Eindelijk gelukkig" een kerstverhaal.

Bericht door Wimmie » di 03 jan 2023, 10:14

Dag Lucky,

Bedankt voor je reactie. Ik hoop dat je maag en de rest tot rust is gekomen. Ik kan me alles voorstellen bij wat je schrijft daarover.
Ja, die reisgids, ik had het al aangekondigd.
Ik vond het te leuk om dat mee te geven, maar ik had er ook één lang hoofdstuk van kunnen maken. Ik zat een beetje vast aan het idee iedere dag een stuk te plaatsen. Misschien niet zo slim geweest. Weer iets geleerd.

Als je naar Rome gaat, laat het me weten. Ik wil je dan graag in levende lijve tot gids dienen. Er is buiten de toeristische dingen heel veel meer te zien, dat is zelfs te combineren. In principe ben ik de ene maand in Nederland en de andere maand in Rome.

Het vervolg moet nog vorm krijgen in mijn hoofd. Ik denk dat het rond en na het eindexamen wordt.

En ik heb de smaak te pakken. Ik wil daarna komen met een heel nieuw verhaal. Zonder reisgids, maar waarschijnlijk wel met lekker eten......

Bedankt voor je opmerkingen!

Groet,

Wimmie

Plaats reactie