"Eindelijk gelukkig" een kerstverhaal.

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Wimmie
Berichten: 142
Lid geworden op: wo 01 jan 2020, 23:09
Vul het getal in: 123

"Eindelijk gelukkig" een kerstverhaal.

Bericht door Wimmie » wo 07 dec 2022, 19:25

"Eindelijk gelukkig”

Kerstverhalen zijn er de laatste jaren regelmatig geweest op ‘Oliversverhalen.nl’.
Mag ik herinneren aan een paar kerstverhalen:
Een bijzondere Kerst (Lucky Eye, 2015)
Sporen van Liefde (Lucky Eye, 2015)
Een student tijdens de kerstperiode (Consigliere, 2017)
Een gevulde Kerst (Consigliere, 2018)
Anders…. Een kersverhaal (Lucky Eye, 2018)
Breng licht in het donker (Lucky Eye, 2020)
Mij persoonlijk spraken ze enorm aan, hoewel ik ze nooit met Kerstmis heb gelezen. Zo lang ken ik de website ‘Oliversverhalen.nl’ nog niet. Mijn favorieten zijn: ‘Een student in de kerstperiode’, ‘Een gevulde Kerst’ en ‘Breng licht in het donker’. Voor mezelf heb ik op ‘Een gevulde kerst’ zelfs een vervolg gemaakt tot nieuwjaar…..
Vorig jaar kon ik een kerstverhaal wel live lezen maar toen was er geen kerstverhaal.
En wat er dit jaar komt, dat weet alleen degene die het wellicht geschreven heeft.
Dus heb ik zelf maar een kersverhaal geschreven.
Het is mijn eerste verhaal dat ik openbaar maak. Ik schrijf wel meer, vooral voor mezelf, dus dat hebben weinig mensen gelezen. Vaak maak ik verhalen van anderen af. Dan heb ik al een uitgangspunt. Dat had ik nu ook nodig.
Mijn verhaal is dan ook niet helemaal origineel. Ik heb tenminste drie inspiratiebronnen.
Allereerst de tv-serie “Oogappels” die mij als orthopedagoog enorm aanspreekt. De personages Chris en Sammie komen daarvandaan. Voor wie deze serie niet kent en hem wel eens wil zien: op 23 december is er een aparte kerstaflevering: “Kerstappels”, om 20.35 bij de NPO.
Bij ‘mijn’ Sammie ligt er ook een link met Olivers laatste verhaal: ‘Aanvullen’. Wie Oogappels niet kent: Sammie in Oogappels is transgenderjongen.
En dan is er de derde link, een beetje met ‘Een gevulde Kerst’, ‘Een student tijdens de kerstperiode’ en met ‘Breng licht in het duister’.
Overigens zitten er best meer overeenkomsten met verhalen van deze website.
Kortom: inspiratie had ik genoeg.
Ik heb voor 18 tem 25 december 8 delen klaarliggen en pak dan de draad weer op van 29 december tot en met 31 december met nog eens 3 delen. Die laatste 3 zijn bij elkaar ook een beetje een reisgids geworden.

Dit stukje schrijf ik een beetje als aankondiging, maar ook een beetje om te kijken hoe je iets moet plaatsen. Lukt me dit niet dan kan ik nog tijdig hulp inroepen!

Ik ben heel benieuwd wat jullie van mijn schrijfsels vinden. Ik hoor het graag, positief of negatief!
Laatst gewijzigd door Wimmie op ma 19 dec 2022, 15:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Oliver
Beheerder
Berichten: 821
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: "Eindelijk gelukkig" een kerstverhaal. Aankondiging.

Bericht door Oliver » do 08 dec 2022, 00:53

Hey Wimmie

Je maakt me nieuwsgierig! Ik ken Oogappels, en Sammie is samen met Chris een prachtkarakter.
Ik ben heel benieuwd wat je er van gaat maken, zeker omdat "Aanvullen" een stuk inspiratie is geweest.

Delen plaatsen kan op dezelfde manier als je deze aankondiging hebt gedaan.
Ik zet een slotje op ieder deel zodat niet op die delen gereageerd kan worden, dat houdt de volgorde intact. Als je jouw eerste deel geplaatst hebt zal ik dit topic verplaatsen naar "Discussies over verhalen van bezoekers" zodat mensen kunnen reageren.

Leuk, de traditie van een kerstverhaal vanuit de bezoekers wordt verder voortgezet. Mooi!
En dat het jouw eerste "openbare" verhaal wordt maakt het alleen maar nog specialer.

Groet,
Oliver

Wimmie
Berichten: 142
Lid geworden op: wo 01 jan 2020, 23:09
Vul het getal in: 123

Re: "Eindelijk gelukkig" een kerstverhaal. Aankondiging.

Bericht door Wimmie » do 08 dec 2022, 08:44

Dank je wel, Oliver, maar reken je niet rijk.
De ervaring moet nog komen.......
;)

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: "Eindelijk gelukkig" een kerstverhaal. Aankondiging.

Bericht door Sjack013 » za 17 dec 2022, 12:27

Wimmie,

ik ben super benieuwd. Zoals je weet kijk ik elk jaar uit naar 'n kerstverhaal. Gelukkig pak jij deze draad op.
Heel veel succes en ik wacht vol ongeduld af tot jij deel 1 plaatst.
Groetjes,

Sjack

Oliver
Beheerder
Berichten: 821
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: "Eindelijk gelukkig" een kerstverhaal. Aankondiging.

Bericht door Oliver » zo 18 dec 2022, 16:39

Mooi begin Wimmie!

Het belooft een mooi verhaal te worden, benieuwd naar het vervolg.
(En je hebt mail... ;) )

Oliver

Wimmie
Berichten: 142
Lid geworden op: wo 01 jan 2020, 23:09
Vul het getal in: 123

Re: "Eindelijk gelukkig" een kerstverhaal. Aankondiging.

Bericht door Wimmie » zo 18 dec 2022, 17:40

Bedankt voor je enthousiaste reactie, Oliver. Ik hoop je niet teleur te stellen. Want een begin is nog te doen, maar het vervolg was veel meer een uitdaging! Fijn dat je het allemaal gereorganiseerd heb. Ik ben al blij dat het me lukte het goed te plaatsen!
En uiteraard ben ik ook benieuwd naar EERLIJKE reacties van andere lezers.
Groet,
Wimmie

Bingo
Berichten: 216
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 23:32

Re: "Eindelijk gelukkig" een kerstverhaal.

Bericht door Bingo » ma 19 dec 2022, 19:33

Hoi Wimmie,

Ik heb de eerste twee delen gelezen, ik ga het verhaal zeker volgen.
Hoewel ik al gelijk bij deel 1 tranen in mijn ogen kreeg, oké ik moet wel zeggen dat ik erg gevoelig ben op dit gebied.

Ik kijk al uit naar het vervolg, tevens wens ik je fijne feestdagen en een voorspoedig 2023 toe.
PS.: Dit is natuurlijk tevens voor alle lezers bedoeld.

Groet Bingo.

Oliver
Beheerder
Berichten: 821
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: "Eindelijk gelukkig" een kerstverhaal.

Bericht door Oliver » wo 21 dec 2022, 08:39

Wat een fijn vooruitzicht dat er de komende dagen een nieuw deel op me staat te wachten als ik in de trein zit. Prima wakker worden zo, terwijl ik naar mijn werk ga. :D

Het ontwikkelt zich goed, geen saaie momenten!

Wimmie
Berichten: 142
Lid geworden op: wo 01 jan 2020, 23:09
Vul het getal in: 123

Re: "Eindelijk gelukkig" een kerstverhaal.

Bericht door Wimmie » do 22 dec 2022, 10:09

Dag Bingo, ja, tranen in de ogen ken ik ook, als ik iets lees. Zelfs bij wat ik zelf geschreven heb kan ik het nog hebben. Ben benieuwd of de tranen nog regelmatig komen...... Het wordt wel steeds minder. Alvast heel goede feestdagen gewenst! ;)

Wimmie
Berichten: 142
Lid geworden op: wo 01 jan 2020, 23:09
Vul het getal in: 123

Re: "Eindelijk gelukkig" een kerstverhaal.

Bericht door Wimmie » do 22 dec 2022, 10:11

Het doet mij een genoegen dat ik jou een goede treinrit kan bezorgen, Oliver. Ik ben altijd lekker vroeg, om 7 uur lig ik in het water om mijn baantjes te trekken. En ik heb ontdekt dat ik een concept klaar kan zetten, kan ik het zo plaatsen! Veel leesplezier de laatste werkdagen voor Kerstmis! :oops:

Plaats reactie