"Eindelijk gelukkig" een kerstverhaal.

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: "Eindelijk gelukkig" een kerstverhaal.

Bericht door Sjack013 » di 27 dec 2022, 16:24

Hoi Wimmie,
ook het laatste deel voor de "break" heb ik gelezen. Het blijft genieten. Nog even geduld en dan kan ik de laatste delen lezen. Ik twijfel niet meer. Jij bent in staat een hoog niveau vast te houden. Nog 2 nachtjes.............
Ontzettend bedankt voor dit verhaal,

Sjack

Wimmie
Berichten: 142
Lid geworden op: wo 01 jan 2020, 23:09
Vul het getal in: 123

Re: "Eindelijk gelukkig" een kerstverhaal.

Bericht door Wimmie » do 29 dec 2022, 10:00

Dank je wel, Sjack013, voor je (te?) lovende woorden. vandaag kan je het vervolg lezen. Zoals ik ook al aankondigde: het is ook een soort reisgids! Morgen en overmorgen deel 10 en 11.......
Ik wens jou en iedereen alvast een goede jaarwisseling.
Kan ik het zaterdag nog een keertje doen! ;-) :) ;)

Groet,

Wimmie.

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: "Eindelijk gelukkig" een kerstverhaal.

Bericht door Sjack013 » do 29 dec 2022, 10:47

Hoi Wimmie,
inderdaad een soort reisgids. Ik heb weer mijn Italiaans opgehaald. ;)
Volgens mij gaan we nog leuke dingen beleven met de 4 jongens. Reikhalzend kijk ik uit naar het vervolg.........
Ontzettend bedankt voor dit deel,

Sjack

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: "Eindelijk gelukkig" een kerstverhaal.

Bericht door Sjack013 » vr 30 dec 2022, 13:35

Inmiddels dus ook deel 10 gelezen. Het blijft een reisgids met veel culinaire invullingen. Wel ben ik verbaasd dat Sammie de tweeling over zichzelf verteld. Ze zijn tenslotte voor een korte vakantie in Rome en wie weet wanneer ze elkaar weer zien. Ze zouden het ook negatief kunnen oppakken en was de vakantie minder plezierig verlopen. Ik zou het voorlopig niet verteld hebben, maar ja, ik ben Sammie niet.
Verder weer heel goed geschreven, dus je houdt de lat hoog. :D
Ben wel reuze benieuwd naar het vervolg,

Sjack

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: "Eindelijk gelukkig" een kerstverhaal.

Bericht door Lucky Eye » za 31 dec 2022, 07:44

Hoi Wimmie!

Fijn dat je met een kerstverhaal komt. Een goede traditie. Er staan inderdaad diverse kerstverhalen op dit Forum. Wil je dus in de kerstsfeer - wat dat dan ook maar mag zijn - wil komen, hier kun je terecht!

Moet dat opnieuw lezen zelf ook eens doen, want één van de titels van Consigliere klinkt mij niet bekend in de oren, maar … wellicht heb ik het toch wel gelezen. Controleren in elk geval.

Maar eerst jouw verhaal. Toen ik begon te lezen, deed ik dat erg langzaam. Het smaakte echter naar meer. Een teken dat jij er iets ingelegd hebt, waardoor je wilt weten hoe het afloopt. Dat is belangrijk, want dan blijft de lezer lezen. Heb inmiddels de eerste zes hoofdstukken gelezen.

Voor mij zijn de karakters van Chris en Sammie helemaal nieuw. De door jou genoemde serie ken ik niet. Heb er wel eens iets over gelezen in een tv-gids, maar de serie nooit gekeken. Dat verder schrijven op verhalen van anderen deed je volgens mij ook eens bij een van mijn verhalen. Dat eindigde aardig open. Jij wilde een invulling, schreef dat en stuurde me dat toe. Als ik het fout heb, hoor ik het graag van je.

Waardoor jij als schrijver geïnspireerd wordt, vind is niet zo belangrijk. Meer van belang is wat jij ermee doet. En dat je nu voor het eerst iets schrijft en dat publiceert, is een goed teken. Een stuk (wellicht stukje) vertrouwen.

Zelf ben ik ook niet begonnen met zelf iets schrijven. Het eerste wat ik deed was het vertalen van iets van een Engelse schrijver. Daarmee deed ik mijn ervaring op. Het smaakte voor mij naar meer en dus ... kwamen er verhalen. Eerst in samenwerking met iemand onder één pseudoniem. Hij leverde vaak het idee aan, en ik werkte het uit. Samen namen we het door, brachten wijzigingen aan, totdat het een goed geheel was. Later deed ik het in mijn eentje.

Je liet weten dat je eerst alleen voor jezelf schreef. Een prima begin. En … wellicht iets om vast te houden. Niet dat je niet moet gaan publiceren, absoluut niet! Maar ik kan me goed voorstellen dat je dat 'voor jezelf schrijven' deed omdat je er plezier in had. Voor mij gaat dat ook op. Mijn uitgangspunt is nog steeds dat ik verhalen schrijf, omdat ik dat wil. Niet omdat mijn lezers om iets nieuws vragen. Ik moet er plezier in blijven houden, het leuk blijven vinden. Dat ik daarnaast mijn lezers een plezier doe, is mooi meegenomen.

Als er overeenkomsten zijn in de eerste zes hoofdstukken met mijn verhalen, dan heb ik ze niet gevonden. Bovendien, moeten we altijd origineel zijn? Is dat mogelijk?

Ik ga verder met het lezen van jouw kerstverhaal. Of dat vandaag lukt, durf ik te betwijfelen. Vanochtend bakken we oliebollen. Vanmiddag neem ik mijn rust, en vanavond is het oudjaarsavond. Niet dat ik tot middernacht op zal blijven, dat doe ik niet (meer).

Ga vooral door met schrijven (ook voor ons, lezers van dit Forum)!

Wens je een heel goede jaarwisseling!

Groeten,
Lucky Eye

Oliver
Beheerder
Berichten: 821
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: "Eindelijk gelukkig" een kerstverhaal.

Bericht door Oliver » za 31 dec 2022, 14:00

Hallo Wimmie,

Je hebt het gedaan: een eigen verhaal, online gezet, de openbaarheid in.
En wat een debuut!

Je zegt zelf dat je voortborduurt op een bestaand verhaal, maar je geeft er een hele eigen draai aan.
Voortborduren zie ik eigenlijk ook niet, je pakt misschien het eerste draadje vast maar daarna maak je er iets nieuws van, volgt jouw eigen patroon.

Zoals Lucky al zegt: waar je door geïnspireerd raakt doet niet echt ter zake. Een verhaal begint altijd met een idee, en dat idee is altijd ergens door gevoed.
Iets wat in jouw omgeving gebeurt, in het nieuws, maatschappelijke discussie. Groot of klein, waar je gedachten mee op de loop gaan.
"Aanvullen" is in mijn hoofd begonnen door een relatie van een goede vriend van mij, met een transgender. Andere verhalen door dagdromen hoe ik het zelf graag had willen hebben. Eén verhaal is zelfs begonnen door een liedje van "Kinderen voor Kinderen" dat eens een keer toevallig voorbij kwam.
Jij haalt inspiratie uit andere verhalen maar je maakt er iets "eigen" van, en dat doe je goed.
Wat mij betreft: niet wachten tot de volgende Kerst. ;)
Ik hoop hier mee van je te mogen lezen!

Wimmie
Berichten: 142
Lid geworden op: wo 01 jan 2020, 23:09
Vul het getal in: 123

Re: "Eindelijk gelukkig" een kerstverhaal.

Bericht door Wimmie » za 31 dec 2022, 15:14

Dag Sjack013,

Weer bedankt voor je positieve en vooral stimulerende woorden.
Ik hoop dat je inmiddels ook deel 11 hebt gelezen.
De laatste drie delen zijn inderdaad een combinatie van een vervolg op de gebeurtenissen met kerst, tijdens een lang weekend in Rome. Ik kon daar het nodige in kwijt, misschien niet voor iedereen even interessant, maar ik wilde het Chris en Sammie laten meemaken. :oops: Ik hoop dat het de interesse in het lezen niet negatief heeft beinvloed.
Wat je opmerking van het vertellen door Sammie van zijn trans-jongen zijn aan de tweeling: ik denk dat dat gekomen is door de ongedwongen omgang die Chris en Sammie hebben met Alessandro en Leonardo. Ik heb er in ieder geval geen seconde over getwijfeld....

Je positieve geluiden hebben mij wel doen besluiten om met een vervolg te komen. Hoe weet ik nog niet, maar wel een vervolg op Chris en Sammie.
En voor vanavond en vannacht: een goede jaarwisseling zonder ongelukkig en een goed en heel gezond 2023.

Groet,

Wimmie.

Wimmie
Berichten: 142
Lid geworden op: wo 01 jan 2020, 23:09
Vul het getal in: 123

Re: "Eindelijk gelukkig" een kerstverhaal.

Bericht door Wimmie » za 31 dec 2022, 15:33

Dag Lucky Eye,

Het klopt helemaal dat ik een verhaal van jou heb voorzien van een vervolg. Het was 'Een fluisterend hart' dat ik onder de titel 'Een rustiger hartslag' een vervolg heb gegeven door de vakantieweek op het 'Zinkviooltje' verder in te vullen.

Een ander verhaal dat ik van een vervolg heb voorzien is het Kerstverhaal van Consigliere: 'Een gevulde Kerst' dat ik een vervolg heb gegeven tot nieuwjaar.

En tot slot heb ik van Oliver's Terrence een vervolg geschreven op een later moment dat Terrence en Yannick alle twee studeren en samen een studentenappartementje hebben.

Ik vond dat heel leuk, dat opnemen van een klaarliggende draad. Zelf een draad bedenken en dan schrijven moet ik ook maar eens proberen.

Ik heb nu echt wel de smaak te pakken gekregen. Ik hoop dat het me gaat lukken.

Ik ga nu eerst mijn eigen verhaal afmaken (blijf ik ook in een traditie) : na een aantal maanden kijken hoe het met Chris en Sammie gaat.

Wat ik van jou hoop te leren is je humor die door de verhalen heen loopt. Ik ben nu 'Breng licht in het donker' aan het herlezen en daar valt me jouw humor die steeds om de hoek komt kijken weer op. Zelfs in Blanco (best een wat 'zwaarder' verhaal) kom ik die voor jou kenmerkende humor steeds tegen......

Ik ga eens kijken of ik ook inspiratie op kan doen de komende tijd voor een eigen verhaal. Zou ik erg leuk vinden.

Voorlopig kan ik ook weer verder met schrijven over Chris en Sammie. Toch wat anders dan wat ik normaal schrijf: juridische stukken over de Jeugdwet en de Wmo.......

Nogmaals mijn dank voor je opbouwende woorden, ze stimuleren me echt. Ik hoop je het resultaat te kunnen laten zien.

Een rustige jaarwisseling met lekkere oliebollen en een goed en zo gezond als maar mogelijk is 2023!

Groet,

Wim.

Wimmie
Berichten: 142
Lid geworden op: wo 01 jan 2020, 23:09
Vul het getal in: 123

Re: "Eindelijk gelukkig" een kerstverhaal.

Bericht door Wimmie » za 31 dec 2022, 15:42

Dag Oliver,

Inderdaad, ik heb het gedaan, een verhaal geschreven en gepubliceerd, voor het eerst; ik moet zeggen ik vond het best wel spannend.
Het plaatsen, daarna kijken hoe vaak het gelezen was. Daar snap ik trouwens helemaal niets van: de aantallen lopen volstrekt door elkaar. Kennelijk zijn er nogal wat mensen die zomaar een deel lezen.
En ik blijf verbeteren. Omdat het al helemaal klaar was kon ik elke keer weer een paar keer het volgende deel doornemen. En je blijft veranderen. Omdat ik het zelf wel beter vind. Misschien is dat beginners-werk?

Ik heb helemaal de smaak te pakken gekregen. Ik ga eerst maar eens een verhaal afmaken, maar dit keer een verhaal van mezelf: kijken hoe het over een x-aantal maanden met Chris en Sammie gaat.

Ondertussen ga ik nadenken over een 'eigen' verhaal. Geen idee wat het wordt. Maar je moet niet alleen ergens beginnen, maar ook ergens doorgaan! Dus ik ga zeker niet achten tot volgend jaar Kerstmis.

Bedankt voor je positieve en stimulerende woorden. Ook jou wens ik alle goeds toe voor het nieuwe jaar 2023, in alle opzichten, maar vooral wat betreft gezondheid. Een vriendelijke groet,

Wimmie.

Wimmie
Berichten: 142
Lid geworden op: wo 01 jan 2020, 23:09
Vul het getal in: 123

Re: "Eindelijk gelukkig" een kerstverhaal.

Bericht door Wimmie » za 31 dec 2022, 15:46

Tja, het zit erop: mijn eerste openbaar gemaakte verhaal.
Het was leuk om te doen, ik hoop ook leuk om te lezen.

Misschien waren de laatste 3 delen niet voor iedereen even interessant.
Ik was eerst van plan er 5 delen van te maken. Dat vond ik zelf al schrijvend te veel van het goede, dus heb ik het bij 3 gelaten.

Ik heb de smaak wel te pakken gekregen.

Dus er gaat - hoop ik - meer komen.

Ik wens iedereen die hier komt om te lezen en te schrijven een heel goed uiteinde van 2022 toe en een nog beter 2023.

Met veel goeds en vooral veel gezondheid!

Wimmie.

Plaats reactie