HELAAS ...

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Plaats reactie
Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

HELAAS ...

Bericht door Lucky Eye » do 16 dec 2021, 09:10

Beste Lezers!

Met verdriet in mijn hart moet ik jullie helaas melden dat er dit jaar met de kerst geen verhaal van mij te lezen zal zijn.

Als ik dit jaar moet beoordelen - iets dat ik in de regel niet graag doe - zou ik het typeren met een drieletterig, welbekend schuttingwoord. Enerzijds gelukkig heeft dat niet iets met mijn eigen ziekte te maken. Dat is zoals het is: erg lastig, maar iets dat ik ken. De oorzaken hadden verband met naaste familieleden die iets overkwam: de één kreeg kanker, een ander overleed, en nog een ander kreeg te maken met allerlei ander ongemak. Er moest al met al ontzettend veel geregeld worden. En dat kost tijd en soms veel moeite. Ik weet ... alles hoort bij het leven, mijn leven.

Op tijd beginnen met het schrijven van het verhaal - een tip die ik ooit eens kreeg - dat lukte. Al in juli begon ik met het vullen van een aantal pagina's. De lijnen zaten in mijn hoofd, het vlotte. Inmiddels heb ik meer dan vijftig pagina's. Maar ... het verhaal is nog lang niet verteld. Staat nog lang niet in mijn bestand. En ... iets gedeeltelijk al publiceren - een mogelijkheid - doe ik liever niet. In het verleden heb ik vaak genoeg gemerkt dat ik aan het eind van een verhaal toch nog niets wilde veranderen ergens in het begin. Dan bleek bijvoorbeeld dat ik toch ergens vergeten was iets toe te lichten.

Bovendien ligt het verhaal van vorig jaar mij nog vers in het geheugen. Dat zette ik rond kerst online en haalde ik er later toch weer af: te veel fouten zaten er in. En natuurlijk, het hoeft niet perfect! Dat heb ik inmiddels wel geleerd. Maar ... ik wil wel iets afleveren dat goed te lezen is, dat goed in elkaar steekt.

En dus ... helaas ... lijkt het erop dat de traditie die ikzelf ooit opgestart heb, ten ziele zal gaan.

Ondertussen blijf ik schrijven aan mijn verhaal. Elk moment dat ik even voor mezelf heb, spendeer ik eraan en dat met veel plezier! Want dat is er gelukkig altijd als ik bezig ben met het verhaal!

Ik wens jullie allemaal fijne kerstdagen en alle goeds voor het nieuwe jaar.

Groeten,
Lucky Eye

Oliver
Beheerder
Berichten: 821
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: HELAAS ...

Bericht door Oliver » do 16 dec 2021, 19:12

Wat kan dat kan,als het een keer niet lukt dan kan het even niet.
Eigen welzijn gaat voor Lucky.
Volgens jaar misschien weer, je hebt er al een flinke aanzet voor. ;)
Ik wens je hele fijne dagen en alle goeds voor het komende jaar toe.
Oliver

daan
Berichten: 21
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 16:59

Re: HELAAS ...

Bericht door daan » di 21 dec 2021, 15:52

Sterkte met alles en ik hoop ooit je verhaal te mogen lezen

Wimmie
Berichten: 142
Lid geworden op: wo 01 jan 2020, 23:09
Vul het getal in: 123

Re: HELAAS ...

Bericht door Wimmie » wo 22 dec 2021, 22:15

Dag Lucky,

Soms moet je gewoon voor jezelf kiezen en dan kunnen dingen niet die je misschien zelf heel graag zou willen.
Meer doen dan je aankan komt echt niet goed.
Iedereen zal hier begrip voor hebben, dat kan niet anders.
Ik wens je ondanks alles heel goede feestdagen en een heel goed 2022, blijf goed op jezelf passen!
In het nieuwe jaar gewoon nieuwe kansen!

Hartelijke groet,

Wimmie.

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: HELAAS ...

Bericht door Sjack013 » do 23 dec 2021, 13:55

Hoi Lucky Eye,
vandaag zie ik pas jouw mededeling. Dat is tekenend van mijn betrokkenheid bij dit forum. Alleen op zaterdag kom ik online voor het verhaal van Oliver en verder kijk ik niet meer.
Ik ben op de hoogte van jouw familieomstandigheden, dus deze mededeling komt mij niet geheel onverwachts. Ik wil je nogmaals veel sterkte wensen en ik weet: Wat in het vat zit verzuurd niet. Neem de tijd en ik wacht geduldig af.

Sjack

grensgeval
Berichten: 59
Lid geworden op: ma 17 mar 2014, 21:29
Vul het getal in: 123
Locatie: De Nederlands Duitse grens (dus ben ik nu Nederlander of Duitser??)

Re: HELAAS ...

Bericht door grensgeval » ma 03 jan 2022, 01:19

Door de corona perikelen is ook het verhaal dat ik klaar had staan en afgelopen jaar geregeld na gekeken heb en de puntjes op de i heb gezet ook niet gekomen
We hebben de beslissing moeten maken mam in een verzorgingstehuis op te laten nemen.
Pap thuis moeten ondersteunen met eten schoonmaken en dergelijke dat alles er bij inschoot
Toen in november een groot deel van de collega's ziek werd kwam de druk op de niet zieke collega's inclusief mij te liggen.
Hierdoor bleef er weinig tijd voor andere dingen over.
Er waren dagen bij dat ik net alles voor elkaar kreeg.
Slapen, mam bezoeken, pap verzorgen en zelf zorgen dat alles goed ging.
Zelfs de weekenden sneuvelde.
De klanten hadden er begrip voor en uit eindelijk had ik 25 26 en 31december vrij net als 1 januari.
Op deze dagen moest natuurlijk ook mijn ouders niet vergeten worden en dat nam ook tijd in beslag.
Maar de rest van de dagen nam het werk alles in beslag.
Gelukkig zijn de meeste collega's weer hersteld en hopen we maandag met het team weer aan de slag te gaan.
En weer normale uren te maken.
Naar zolang mam en pap nog niet volledig hersteld zijn(op dat lukt is de 2e vraag) zullen we hun moeten helpen.
Maar 1 voordeel is dat het verhaal dit jaar word aangevuld en als alles mee zit komende kerst wel online komt.
Met vriendelijke groeten
Grens Geval
Laat ieder in zijn waarde,
Groot of klein,
Iedereen mag er zijn

Plaats reactie