EEN FLUISTERND HART

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: EEN FLUISTERND HART

Bericht door Sjack013 » zo 11 okt 2020, 16:37

Stom toevallig keek ik vanmiddag bij het forum van Oliver of er iets nieuws was. En ja hoor. Lucky Eye verraste mij met z'n nieuw verhaal. De titel was bij mij al bekend, maar het gaat om de inhoud!
Hoofdstuk 1 geeft al duidelijk een sfeer aan het verhaal. Even kreeg ik een "Blanco" gevoel, toen ik las over in de mist naar huis rijden en dat allemaal in de buurt van Zwolle. Tja, dezelfde omgeving zal ik maar zeggen. Gelukkig kreeg het verhaal een andere wending en mijn nieuwsgierigheid groeide met de regel. Enfin, genoeg stof voor mijn hersenspinsels voorlopig. Het verhaal is nog te open om een lijn te ontdekken, hoe het verder gaat.
Gelukkig weer volop dialogen. Dat lees ik graag. Het maakt bij mij dat het levensecht overkomt. Het doet me deugd te lezen dat je elke week een deel plaats. Daarmee kan ik wel leven. :)

Lucky Eye, geweldig dat je weer hier te lezen bent en bedankt voor hoofdstuk 1,

Sjack

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: EEN FLUISTERND HART

Bericht door Lucky Eye » za 17 okt 2020, 06:42

Hoi Sjack!

Bedankt voor je reactie!

De mist - als overeenkomst tussen de door jou genoemde verhalen van mij - is puur toeval. Nou ja ... het wil natuurlijk best goed misten in Noordwest-Overijssel.

Dat er nog geen lijn in zit, is duidelijk. Een kennismaking, zie het maar zo. De eerste keer dat je iemand ontmoet, weet je meestal ook niet meteen hoe het nou precies zit.

Fijn om te horen dat je de dialogen waardeert. Vind ik zelf ook altijd heel erg leuk om aan te werken. Zorgt er wel voor dat ik vaak terug moet lezen, want dan weet ik op gegeven moment niet meer wie er nou aan het woord was ;)

Eén hoofdstuk per week is de opzet inderdaad. Mocht een hoofdstuk erg kort zijn, dan kan het zijn dat ik er twee plaats.

Groeten,
Lucky Eye

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: EEN FLUISTERND HART

Bericht door Sjack013 » ma 19 okt 2020, 13:47

Inmiddels heb ik hoofdstuk 2 gelezen. Het een en ander wordt duidelijker. Twee huishoudens die niet optimaal functioneren. Genoeg stof voor een mooi lang verhaal. Maar eerst hopelijk de vakantie in ons mooie Zuid-Limburg, dat ook weer in bijna ieder verhaal terugkomt. :D
Als je tussen de regels doorleest, krijg je een beeld hoe dit verhaal gaat verlopen. Nee, ik hou mijn hersenspinsels zoals gebruikelijk voor me. Nu maar gewoon afwachten op komende zaterdag voor het vervolg.

Lucky Eye, ontzettend bedankt voor dit deel,

Sjack

Bastiaan
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 19 okt 2020, 08:06
Vul het getal in: 123

Re: EEN FLUISTERND HART

Bericht door Bastiaan » ma 19 okt 2020, 17:43

Beste Lucky Eye,

Ik ben nieuw op dit forum en hierbij mijn eerste reactie op een verhaal van jou. Mocht je meer van mij willen weten, ik heb in de rubriek ‘even voorstellen’ wat meer over mijzelf verteld.
Ik heb inmiddels veel van je verhalen gelezen die hier op het forum te vinden zijn. Ik ben erg onder de indruk en deze belooft zeker weer een mooie toevoeging te worden! Langs deze weg: bedankt voor het delen van je verhalen en mij te laten genieten van al je creativiteit die je naar pakkende teksten en mooie dialogen weet te vertalen!

Over de eerste 2 hoofdstukken van je nieuwe verhaal: Marc vind ik tot op heden een erg mooi personage waarin ik ook dingen van mezelf herken. Ik vind dat altijd heel bijzonder als dat gebeurt in een verhaal en ik hoop dat hij zichzelf blijft in het verdere verloop. Voor zover de karakterschets die ik meen te herkennen klopt natuurlijk. Ik was in ieder geval blij dat in hoofdstuk 2 bleek dat Marc zich niet had laten inpalmen door de avances van Remi.
Ook de vertrouwensband die langzaam begint te ontstaan met Addy, vind ik mooi beschreven. Dit smaakt in ieder geval voor mij naar meer en ik ben erg benieuwd hoe het verhaal zich verder zal ontwikkelen. Dank je wel en ik kijk uit naar volgend weekend!

Groet, Bastiaan

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: EEN FLUISTERND HART

Bericht door Lucky Eye » wo 21 okt 2020, 09:09

Hoi Sjack013!

Bedankt voor je reactie op het tweede hoofdstuk.

Langzaamaan, met elk hoofdstuk iets meer, zullen meer dingen duidelijk worden. Met elk hoofdstuk zul je ook andere mensen ontmoeten die een rol spelen in het leven van Marc.
Tussen de regels doorlezen is heel goed soms, want ik laat natuurlijk niet meteen alles zien. Soms tip ik iets aan, om dan vervolgens stil te vallen en het later ergens in het verhaal weer op te pakken. Zelf noem ik dat altijd "draadjes ophalen". Heb helemaal niets met breien of zo (gewoon veel en veel te onhandig voor), maar ... het is wel een mooie uitdrukking en goed toepasbaar op dat wat ik doe.

Hersenspinsels zijn bij een vervolgverhaal gewoon onmogelijk uit te schakelen, zo heb ik het idee. Als ik een verhaal van bijvoorbeeld Oliver lees, gaan mijn gedachten ook altijd alle kanten op. Denk ik het soms te weten, maar ... heel vaak zit ik er naast. Geen enkel probleem natuurlijk!

In het weekend weer een volgende hoofdstuk!

Groeten,
Lucky Eye

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: EEN FLUISTERND HART

Bericht door Lucky Eye » wo 21 okt 2020, 09:15

Hoi Sjack013!

Bedankt voor je reactie op het tweede hoofdstuk.

Langzaamaan (elk hoofdstuk iets meer) zul je de mensen die een rol spelen in het leven van Marc leren kennen.
Gedachtespinsel bij een vervolgverhaal is ook iets dat ik ken. Bij een verhaal van bijvoorbeeld Oliver kan ik er gewoon niet omheen dat mijn gedachten met mij op de loop gaan. Ik vul als het ware zelf dingen in. En ... vaak zit ik er helemaal naast!

Die gedachtespinsels maken ook dat je je meer betrokken kunt voelen bij een verhaal. Dus ... blijf ermee bezig, Sjack!

Zuid-Limburg! Tja ... wat zal ik erover zeggen. Dat het weer eens ter sprake komt is natuurlijk geen toeval. Mijn lezers weten dat ik dat gedeelte van Limburg ontzettend mooi vind, en dat ik er al menig vakantie heb doorgebracht.

Komend weekend weer een nieuw hoofdstuk!

Groeten,
Lucky Eye

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: EEN FLUISTERND HART

Bericht door Lucky Eye » wo 21 okt 2020, 09:31

Hoi Bastiaan!

Welkom op het Forum! En bedankt voor je reactie op het tweede hoofdstuk van mijn verhaal 'Een fluisterend hart'.

Jezelf herkennen in een verhaal lijkt me bijzonder. Het geeft - zo denk ik - je ook meteen een band met het verhaal. Of die herkenning zo zal blijven, is natuurlijk de vraag.
Ik deel mijn verhalen graag. Schrijf, en dat is de eerste prioriteit, voor mezelf maar plaats het ook graag online, zodat anderen er net zoveel plezier aan kunnen beleven als ik heb gehad tijdens het wordingsproces.

Reacties krijgen vind ik altijd leuk. En ik doe ook altijd mijn best om op die reacties weer te reageren. Soms kort, soms wat langer.

Mijn hoofdpersonen (Marc in dit geval) zijn vaak geen jongens die uit zijn op snelle seks. Het mag een rol spelen, maar er is altijd meer. Remi lijkt niet zo te zijn.
Naast mijn hoofdpersonen spelen ook anderen een rol in mijn verhalen. Soms zijn dat er heel veel, soms minder. En die anderen zorgen er bijna altijd voor dat ik ga rommelen met hun namen. Tegenwoordig - ooit geleerd van Sjack013, bedankt nog een keer daarvoor - schrijf ik eerst een stuk informatie op. Ik maak een kleine schets van de personen die een rol spelen, zorg voor een naam en soms ook achternaam. Zo kan ik later altijd weer terugkijken of ik het goed gedaan heb. Maar ... zelfs dan ... gaat het nog wel eens fout.

Je tekst waarmee je je voorstelt heb ik gelezen. Heel indrukwekkend dat je zo open bent!

Groeten,
Lucky Eye

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: EEN FLUISTERND HART

Bericht door Lucky Eye » wo 21 okt 2020, 09:39

De dubbele reactie aan Sjack013 heb ik bewust laten staan. De tekst in beide stukken is niet helemaal gelijk namelijk.

Deze fout ontstond doordat ik na een druk op de knop 'Verzend' de reactie die ik verzond nergens terug kon vinden. Het leek er gewoon niet te zijn. Toen me dat bij de tweede poging (met iets andere tekst) opnieuw gebeurde, sloot ik de site helemaal af en startte deze opnieuw op. Toen stonden er ineens twee reacties.

Groeten,
Lucky Eye

Brammetjes
Berichten: 1
Lid geworden op: di 11 aug 2020, 23:36
Vul het getal in: 123

Re: EEN FLUISTERND HART

Bericht door Brammetjes » vr 23 okt 2020, 08:47

Waar kan ik dit verhaal terug vinden?

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: EEN FLUISTERND HART

Bericht door Lucky Eye » vr 23 okt 2020, 17:12

Mijn verhaal 'Een fluisterend hart' is terug te vinden op dit Forum in de rubriek (weet niet of dat de juiste benaming is) 'Verhalen van bezoekers'. Daar zoek je dan naar de afzonderlijke hoofdstukken. Elk weekend heb ik tot nu toe één hoofdstuk geplaatst. Morgen (zaterdag) weer een nieuw hoofdstuk.

Heb de link naar het eerste hoofdstuk hier onder geplakt (ga er vanuit dat het werkt):
viewtopic.php?f=18&t=1895

Groeten,
Lucky Eye

Plaats reactie