EEN FLUISTERND HART

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Wimmie
Berichten: 142
Lid geworden op: wo 01 jan 2020, 23:09
Vul het getal in: 123

Re: EEN FLUISTERND HART

Bericht door Wimmie » za 30 jan 2021, 21:37

Heel, heel, heel veel sterkte, Lucky.

grensgeval
Berichten: 59
Lid geworden op: ma 17 mar 2014, 21:29
Vul het getal in: 123
Locatie: De Nederlands Duitse grens (dus ben ik nu Nederlander of Duitser??)

Re: EEN FLUISTERND HART

Bericht door grensgeval » zo 31 jan 2021, 04:58

Sterkte Lucky

Miste je vervolgen al maar wist de reden niet.
Ging in 1e instantie uit van je eigen gezondheid.
Maar een overlijden is een andere kant van het leven.
ik weet wat het te weeg kan brengen.
En je een lange tijd uit de running halen

Groeten en veel sterkte.
Grens Geval
Laat ieder in zijn waarde,
Groot of klein,
Iedereen mag er zijn

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: EEN FLUISTERND HART

Bericht door Lucky Eye » za 13 feb 2021, 07:23

Hoi Oliver, Wimmie en grensgeval!

Bedankt voor jullie medeleven.

Dingen worden weer wat rustiger. Er moet nog een hoop geregeld en gedaan worden, maar dat zal allemaal wel goed gaan.
Het is ook goed om weer de gewone dingen te doen: de dingen die bij mij horen.

Vandaar vandaag twee nieuwe hoofdstukken van 'Een fluisterend hart'.

Groeten,
Lucky Eye

Oliver
Beheerder
Berichten: 821
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: EEN FLUISTERND HART

Bericht door Oliver » za 13 feb 2021, 13:23

Fijn dat je terug bent Lucky.

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: EEN FLUISTERND HART

Bericht door Sjack013 » za 13 feb 2021, 14:21

Hoi Lucky Eye,
toevallig keek ik vandaag op de site en zag 2 nieuwe hoofdstukken. Meteen gelezen, dat snap je wel. Toch heb ik eerst hoofdstuk 26 gelezen, om weer in het verhaal te komen. Zoals je ook vaak bij series ziet, eerst een terugblik om je geest weer in het verhaal te krijgen. Het verhaal wordt steeds duidelijker en komen lijntjes bij elkaar. Wel met de nodige emotie en dat is jou wel toevertrouwd! ;)
De relatie tussen Marc en z'n vader wordt steeds duidelijker en ze beginnen elkaar te herontdekken. Flarden uit het verleden worden duidelijker en langzaam groeit eenieder (weer) naar elkaar toe.
Toch blijft het omschrijven van de emotie jouw sterkste kracht. Er zijn maar weinig auteurs in mijn ogen die dat goed kunnen, zonder zoetsappig te worden. Het leest lekker en soms moet ik toch iets doen aan mijn vochtige ogen tijdens het lezen.
Ik krijg het gevoel dat dit verhaal langzaam naar het einde toewerkt, wat ik uiteraard weer jammer vind. Het is weer een "never ending story" voor mij.

Hou je haaks, bedankt en hopelijk tot volgende week zaterdag. :D

Sjack

grensgeval
Berichten: 59
Lid geworden op: ma 17 mar 2014, 21:29
Vul het getal in: 123
Locatie: De Nederlands Duitse grens (dus ben ik nu Nederlander of Duitser??)

Re: EEN FLUISTERND HART

Bericht door grensgeval » zo 14 feb 2021, 03:12

Beste Lucky Eye

Ik moest ook even terug lezen.
Afgelopen week was ik op vakantie en dat heeft weer een hoop rust gebracht.
Vrijdag weg gegaan en alleen maar rust met de familie.
Vrijdag avond weer terug gekomen na de nodige tegenslagen.
(mijn auto waar de bij rijders stoel spontaan van in de brand stond)
(mam d'r auto die er spontaan op de snelweg mee ophoud en dat allemaal in de kou van afgelopen dagen)
Gelukkig zijn we op die tegenslagen na, heerlijk tot rust gekomen en hebben genoten van de sneeuw in de Achterhoek.
En hierdoor heb ik dus niet in de gaten gehad dat afgelopen zaterdag er ook geen verhaal was geplaatst.
Maar goed we zijn verder veilig thuis gekomen en dit weekend is alles geregeld met de auto's en maandag kan ik weer aan het werk.
Ondanks de carnaval en de corona mogen we gewoon weer verder werken.

Ik ben blij dat je het schrijven en plaatsen weer hebt opgepakt en hoop nog lang van je verhalen te mogen genieten.
Alle andere lezers wens ik ook het beste en tot snel.
Laatst gewijzigd door grensgeval op zo 21 feb 2021, 03:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Laat ieder in zijn waarde,
Groot of klein,
Iedereen mag er zijn

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: EEN FLUISTERND HART

Bericht door Lucky Eye » zo 14 feb 2021, 08:07

Hoi Oliver, Sjack en grensgeval!

Bedankt voor het reageren op de twee eerste hoofdstukken na een onderbreking van een aantal weken.

Ik voel me hier op mijn plek. En daarom was het goed voor mij om verder te gaan. Het is ook even de boel de boel laten en dat doen waar ik energie van krijg, plezier in heb, even loskomen van het gedoe dat me soms zo moe kan maken.

Kreeg dankzij jullie berichtjes ook het gevoel dat ik gewaardeerd word. Nou weet ik dat natuurlijk wel, maar ... die bevestiging doet me goed. Bedankt daarvoor!

Teruglezen na een onderbreking zou ik zelf ook doen. Een week iets onthouden, dat lukt nog wel, maar langer ...
En met de voortgang van het verhaal wordt er inderdaad steeds meer duidelijk. En ja, Sjack, dan kun je het gevoel krijgen dat het verhaal op z'n eind loopt.
Dat zo'n einde er een keer aankomt, is logisch natuurlijk. Anders krijg je een feuilleton in de vorm van het wekelijkse verhaal in de Margriet, waar maar geen einde aan komt. Of iets als een soapserie. Maar ... dat zit er bij mij niet in. Ergens ...

Emoties. Altijd belangrijk in mijn verhalen, tenminste ... zo voel ik dat zelf ook. Soms best wel moeilijk om neer te zetten. Tijdens het schrijven heb ik zelf ook vaak zakdoekjes nodig. Moet ik af en toe de computer uitzetten, omdat verder gaan niet lukt. En ... dat is wezenlijk voor mij. Zou het niet zo zijn, dan leeft een verhaal niet voor mij. Als ik zelf niet geraakt wordt, hoe zou ik dan anderen kunnen raken?

Een heel relaas met autoproblemen, grensgeval! En ja ... dan waren de weersomstandigheden van de afgelopen dagen ook nog eens zo bar.
Gelukkig had je vakantie en ben je tot rust gekomen. Heel belangrijk!

Volgende week gewoon weer twee nieuwe hoofdstukken, dat is de bedoeling! Daar werk ik naar toe!

Groeten,
Lucky Eye

Wimmie
Berichten: 142
Lid geworden op: wo 01 jan 2020, 23:09
Vul het getal in: 123

Re: EEN FLUISTERND HART

Bericht door Wimmie » zo 14 feb 2021, 11:36

Dag Lucky,
Gisteren een heel drukke dag, dus niet eens de kans gekregen de zaterdagmorgencheck te doen. Gelukkig kon ik dat 's avond wel doen! Ik ben blij dat je weer aan het plaatsen toekomt, zoals je zegt: als het weer lukt is het normale leven, je normale doen, toch het beste.
Ik lees altijd eerst terug: het laatste deel, voordat ik nieuwe delen lees. Ik vind dat prettig voor de aansluiting.
Na het lezen van je nieuwe delen, die uiteraard ook weer een zakdoekje vereisten, blijft er bij mij één gevoel overheersen: Marc is, ondanks een liefdeloze moeder en de nodige, niet normale, tegenslagen, een fantastische knul geworden dankzij de andere mensen om hem heen die wel echt van hem hielden. Weer eens een bewijs hoe belangrijk echte liefde voor het opgroeien van kinderen/jongeren is.
En weer een cliffhanger die mijn fantasie op hol doet slaan. Heeft Martha bewust.....? Of is er iets anders. Je weet wel mijn fantasie, iedere keer weer, te prikkelen. Ik vind dat niet erg, het daagt mij uit. Voor het mooie verhaal, je nieuwe hoofdstukken en voor je uitdagingen: bedankt.

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: EEN FLUISTERND HART

Bericht door Lucky Eye » vr 19 feb 2021, 11:52

Hoi Wimmie!

Bedankt voor je reactie, Wimmie!

Een vaste regelmaat, daar is wat voor te zeggen. Soms. Maar ... zo'n vastigheid moet er niet toe leiden dat er geen flexibiliteit meer mogelijk is.

Eerst kon je even niet, maar gelukkig later wel weer lezen, en er was iets te lezen!

Je conclusie wat betreft Marc, lijkt me een juiste. Ondanks alles is hij een goed jongmens geworden. En dat dankzij de zorg en de liefde die anderen hem gaven. Zijn moeder liet verstek gaan.

Een cliffhanger lukt af en toe, maar lang niet altijd. Sommige schrijvers zijn daar heel erg goed ik. Net ook weer een boek gelezen waarbij de schrijver dat beheerst. Leidt er toe dat je steeds door wilt gaan met lezen! Verslavend haast! Maar ... net als met eerder boeken van die schrijver, zijn de plots nooit echt helemaal ... tja ... een oordeel. Laat ik het zo zeggen, ik mis iets. Pagina na pagina is er die spanning en dan ineens ... gaat het als een nachtkaars uit.

Groeten,
Lucky Eye

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: EEN FLUISTERND HART

Bericht door Sjack013 » za 20 feb 2021, 13:56

Pfff, wat een gesprek! Dat er sprake was van een buitenechtelijk kind, dat vermoedde ik al, maar 3 kinderen en 3 verschillende vaders....... Tja, wat moet ik zeggen?
Enerzijds lijkt het, zoals ik vorige week al aangaf, een afronding van het verhaal, maar anderzijds denk ik, de schrijver inmiddels redelijk kennende, dat we er nog lang niet zijn. Om zijn woorden maar te hanteren: Het lijkt echt wel op een soap! Toch reageert eenieder op een volwassen manier en dat zegt veel over de karakters van de personages. Julia is een prima regisseur. Ook ik ben benieuwd wat er nog verder ter tafel komt en of ze nog afzakken naar het mooie Zuid Limburg.
Enfin, volgende week zaterdag weer uitkijken maar het vervolg.

Lucky Eye, enorm bedankt voor deze 2 hoofdstukken,

Sjack

Plaats reactie