HELAAS ... en ...

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Plaats reactie
Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

HELAAS ... en ...

Bericht door Lucky Eye » ma 16 dec 2019, 07:26

Beste Lezers!

Mijn aankondiging dat er ook dit jaar een kerstverhaal van mijn hand zou komen (tenminste ... ik werkte eraan), moet ik helaas intrekken.

Als het er zou komen, zou het niet het niveau hebben dat ik graag wil. Het hoeft absoluut niet perfect te zijn: goed is goed genoeg! Maar ... ik heb op dit moment nog niet lang niet voldoende tekst in een bestand staan. Er is nog helemaal niets doorgelezen en herlezen (heel belangrijk altijd bij mij, omdat tijdens dat doorlezen ik soms op nieuwe ideeën kom). En dus ... lukt het me dit jaar niet.

Het bestand blijft bestaan. Mogelijk werk ik het volgende jaar uit. Voor nu geef ik me zelf iets meer tijd om rustig naar het eind van dit jaar jaar toe te gaan.

Alvast voor iedereen hier:
heel fijne kerstdagen en een gelukkig 2020!

Groeten,
Lucky Eye

Consigliere
Berichten: 14
Lid geworden op: di 02 apr 2013, 00:21
Vul het getal in: 123

Re: HELAAS ... en ...

Bericht door Consigliere » ma 23 dec 2019, 22:59

Beste Lucky-Eye,

Jammer, maar volstrekt begrijpelijk! Voor mij geldt min of meer hetzelfde: er staat iets in de steigers, maar het is nog lang niet af. Zolang er steigers omheen staan, kan het niet worden opgeleverd - en dat gaat voor de Kerst, dit jaar of zelfs maar binnen afzienbare tijd in het nieuwe jaar ook niet gebeuren.

Jammer, maar HELAAS, zoals jij in de onderwerpregel al aangaf. Ook ik zal proberen het voor volgend jaar een vervolg te geven. Voor nu hoop ik dat de lezers zich tevreden stellen met het (her)lezen van de oudere kerstverhalen.

Ik wens een ieder een zalig kerstfeest en alle goeds voor 2020!


Henk

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: HELAAS ... en ...

Bericht door Sjack013 » do 26 dec 2019, 13:55

Helaas dit jaar geen pakkende kerstverhaal. Jammer, maar het zij zo. Alweer een traditie een vroege dood. Van Luckye Eye weet ik zijn privéomstandigheden en vind het logisch dat het dit jaar niet is gelukt. Daarnaast weet ik dat hij een perfectionist is en dat hij voor de volle 100% achter zijn verhaal moet staan, anders plaats hij het niet. Een loffelijk streven.

Een advies wil ik wel geven. Begin eerder te denken en schrijven aan een Kerstverhaal. Wat let iemand om al tijdens de zomermaanden (of zelfs eerder) te denken aan een Kerstverhaal? Men heeft dan alle tijd om het bij te schaven en/of te corrigeren. Het is maar een tip. Gelukkig zijn er nog de oudere verhalen, wat toch een kerstgevoel kan oproepen.
Heren auteurs, denk alvast na aan volgend jaar. Alsjeblieft. :idea:

Sjack

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: HELAAS ... en ...

Bericht door Lucky Eye » zo 29 dec 2019, 10:02

Hoi Sjack013!

In het leven van een schrijver speelt veel meer dan alleen zijn verhalen. We hebben ook een gewoon leven. Een leven waarin wij net als ieder ander heel gewone dingen doen. En al die gewone dingen kosten tijd.
Voor mij is schrijven een hobby. Een heel leuke hobby. Iets waarin ik heel veel kwijt kan. Maar ... zaken gaan voor het meisje. En dus gaan de gewone dingen die gedaan moeten worden voor een hobby.
Dat geldt voor mij, maar net zo goed voor alle andere schrijvers.

Vorig jaar verraste Consigliere mij door mijn oproep tot het schrijven van een kerstverhaal te honoreren. Prachtig! Dat het dit jaar voor ons beiden niet is gelukt, is jammer.
Echter ... voor mij gaat het niet op dat de traditie nu meteen om zeep geholpen is.

Makkelijk zeggen wellicht, want ik heb een halfbakken verhaal in de steigers staan dat met de nodige aandacht tot een mooi geheel kan worden.

Je voorstel - heel goed bedoeld - om eerder met een kerstverhaal te beginnen, is gezien vanuit de lezers waarschijnlijk heel begrijpelijk. Voor mij, heel persoonlijk, echter niet. Een kerstverhaal is altijd een bijzonder verhaal. En ik kan het in elk geval niet al lang van tevoren schrijven. Mijn beperking ongetwijfeld. En misschien, moet ik me er gewoon eens aan wagen op een bloedhete dag ergens in juli of augustus ;)

Van een eerder kerstverhaal van mij schreef ik de laatste stukken op 25 december. In de dagen daarvoor had ik een aantal hoofdstukken gepubliceerd, maar het einde was nog niet klaar. Het kwam goed. Gewoon omdat ik er op dat moment voldoende tijd voor had.

En daar, door allerlei omstandigheden, ontbreekt het vaak aan.

Groeten,
Lucky Eye

Plaats reactie