LOPEN OVER HET WATER

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Plaats reactie
Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

LOPEN OVER HET WATER

Bericht door Lucky Eye » wo 06 nov 2019, 17:21

Goedemiddag!

Straks ga ik mijn oude verhaal 'Lopen over het water' plaatsen.

Sjack013 heeft het voor mij geredigeerd en daarna heb ik het zelf ook nog doorgelezen. Fouten en een "los draadje" zijn er zo uitgehaald. Heel erg bedankt, Sjack, voor dat wat je voor mij en dit verhaal hebt gedaan!

Het is een oud verhaal, maar op deze site stond hij nog niet. In 2003 voor het eerst gepubliceerd en nu opnieuw. Je kunt je reacties kwijt door op dit bericht te reageren.

Groeten,
Lucky Eye

Oliver
Beheerder
Berichten: 821
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: LOPEN OVER HET WATER

Bericht door Oliver » do 07 nov 2019, 00:36

Lucky, wat fijn om weer van je te horen en lezen.
Ik zal het vast gelezen hebben destijds, maar ik ga er zeker weer aan beginnen.
Eerst mijn eigen verhaal af, ik ben bijna bij het eind. Ik ken mezelf, als ik nu weer een lang verhaal ga volgen, blijft mijn eigen werk liggen en dat zou zonde zijn nu ik er bijna ben.
:)

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: LOPEN OVER HET WATER

Bericht door Lucky Eye » do 07 nov 2019, 08:20

Hoi Oliver!

Ja, ook leuk om weer iets - ook al is het oud werk - te publiceren.

Het is niet echt een lang verhaal. Volgens mij vraagt Sjack - tenzij ik het helemaal fout heb - ze in de volgorde van groot naar klein op. En dus worden mijn oude verhalen die hier geplaatst worden steeds korter. Maar ... ik kan me vergissen.

Aan iets nieuws publiceren ben ik nog niet toe. Werk er wel aan maar ... je weet hoe dat gaat bij mij: langzaam, erg langzaam. Ook bezig inmiddels met iets voor de kerst. Heb een leuk idee, en dat werk ik uit.

Succes met het afmaken van jouw nieuwe verhaal.

Groeten,
Lucky Eye

daan
Berichten: 21
Lid geworden op: zo 07 dec 2008, 16:59

Re: LOPEN OVER HET WATER

Bericht door daan » do 07 nov 2019, 14:37

Wat een mooi verhaal weer, ik heb er van genoten. Dankje dat je dit verhaal hier deelt
Ik ga gauw verder lezen

yogay
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 15:43
Vul het getal in: 0
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: LOPEN OVER HET WATER

Bericht door yogay » do 07 nov 2019, 15:27

Hallo Lucky Eye en Oliver,
Wat is het toch heerlijk om weer eens 'n verhaal van Lucky Eye te lezen, ook al is het een 'oudje'.
Verhalen van de goede schrijvers, en jullie twee behoren daar zéker toe, sla ik altijd in m'n pc op. Zo ook dit verhaal. Maar, ook na zo veel jaar is het weer 'n traktatie om het opnieuw te lezen. Ik heb de originele versie er niet 'naast gelegd', maar ik weet zeker dat het werk van Sjack013 het nóg beter heeft gemaakt. Dank jullie wel!
Ook was het goed nieuws dat er weer 'n 'Oliver-verhaal' aan komt.
Ik kijk er naar uit!
Vriendelijke groet,
Johan

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: LOPEN OVER HET WATER

Bericht door Lucky Eye » do 07 nov 2019, 17:17

Hoi yogay!

Bedankt voor je reactie!

Het werk van Sjack013 heeft het verhaal zeker beter gemaakt. Vroeger had ik een heel rare manier van o.a. het gebruik van de komma en dat heeft Sjack013 allemaal verbeterd. En daarnaast zal er nog wel het nodige zijn dat hij heeft bijgewerkt. Dit keer bemerkte ik ook dat ik ergens iets had laten liggen, niet had opgehelderd. En ja ... dan is er ineens een kans dat alsnog te doen. Best goed dus eigenlijk om oude verhalen weer eens onder handen te hebben.

Groeten,
Lucky Eye

P.S.
En dat nieuwe verhaal van Oliver, daar kijk ik ook naar uit!

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: LOPEN OVER HET WATER

Bericht door Sjack013 » za 23 nov 2019, 14:59

Ik wil de lezers die complimenten maken aan mijn adres hiervoor hartelijk danken. Edoch (om maar een oud Nederlands woord te gebruiken) werk ik in de marge van een groot en geweldige schrijver, dus alle eer komt hem toe.
Ik ben, zoals ze dat noemen, een kommaneuker. Zinsbouw vind ik persoonlijk belangrijk. Niet zo belangrijk als de strekking van het verhaal, maar toch. Kromme zinnen en verkeerd taalgebruik/woordkeus bederven mijn leesplezier en soms ook de zin om nog verder te lezen.
En inderdaad, ik werk van een lang verhaal tot het kortste, dat heeft Lucky Eye goed opgemerkt. Waarom? IK zou het eigenlijk niet weten. Een keuze die ik indertijd gemaakt heb. Wel is het zo dat ik dol ben op lange verhalen, met langzame opbouw en waarin veel te gissen is. Mijn gissingen laat ik ook vaak ventileren, niet om de schrijver uit te lokken om zijn verhaal te "verraden", maar ik probeer zo aan te geven hoe het verhaal bij mij, als lezer, overkomt.

En ja, ook ik smacht naar nieuwe verhalen, zodat ik ook vaker mijn toevlucht naar dit forum kan nemen. :D

Sjack

Plaats reactie