Verschillende Werelden

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: Verschillende Werelden

Bericht door Lucky Eye » do 06 jun 2019, 16:51

Hoi Kevin-K!

Heel leuk inderdaad dat er een nieuwe schrijver hier op dit Forum is.

Even snel de andere reacties doorgelezen en in elk geval gezien dat je al meer hebt gepubliceerd, maar dat ergens anders.

Heb nog niet alles gelezen. Max en ... (naam kwijt) zijn net samen in de woning van Max waar hij het zand uit hun kleren heeft geschud.
Het verhaal loopt goed. Heb het gevoel dat ik moet blijven lezen, en dat is een goed gevoel. Wil weten wat er nog meer gaat gebeuren. En ja ... natuurlijk hoop ik ...

Dat wat anderen opmerkten over typefouten, grammatica en zo, ga ik niet herhalen. Wel nog wat andere bemerkingen. Het verhaal is geschreven in de eerste persoon (een ik-figuur vertelt het verhaal). Dan vind ik het bijzonder dat je het eerste deel de naam 'Max' meegeeft.
Verder rommel je af en toe met de tijd waarin je schrijft. En dat soms heel kort achter elkaar. Een keer de verleden tijd en vervolgens tegenwoordige tijd:
"Langzaam word ik wakker, zondagochtend 9.00. Ik voel me goed, heb 12 uur aan één stuk door geslapen. Onder dekens voel ik even aan mijn harde ochtenderectie. Is toch altijd lekker wakker worden als hij ook goedemorgen zegt haha. Even denk ik aan vrijdagavond. Nadat Chantal weg was heb ik teveel wijn gedronken. Daarna lag ik te woelen in bed en kon ik de slaap niet vatten. Ik viel pas in slaap nadat ik had besloten niemand meer zo diep in mijn leven te laten. Als ik me niet meer zo aan mensen hecht kan het toch ook geen pijn doen als ze verdwijnen, me verlaten of simpelweg doodgaan!

Zaterdag werd ik brak wakker, had een belangrijke afspraak staan. Meneer Dijkhof wil samen met zijn vrouw verhuizen. Uiteindelijk hadden we vier bezichtigingen. Het laatste vierde huis was, zoals ik had verwacht na het eerste huis bezichtigd te hebben, een schot in de roos. Enthousiast dat ze waren! Het gaf mij een euforisch gevoel en mijn dag kon niet meer stuk. Om acht uur ’s avonds kwam ik thuis. Moe maar voldaan. Ik at snel wat, sprong onder de douche, trok me af en ging naar bed. Als een blok viel ik in slaap."

Het is gebruikelijk om een tijd te kiezen en daaraan vast te houden. Uitzondering daarop is als je werkt met flashbacks en dat soort dingen.

En als laatste iets wat ik eigenlijk heel leuk vond. Zelf rommel ik vaak heel veel met de namen in mijn verhalen. En warempel ... aan het eind van deel 1 noem jij de overleden vriend van Max ineens Joost! Dus ... voor mij ... een stukje herkenning.

Ga vooral door, blijf schrijven!

Groeten,
Lucky Eye

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: Verschillende Werelden

Bericht door Sjack013 » za 08 jun 2019, 14:02

Zo, eindelijk weer eens bijgelezen. Lekker uitvoerig, zonder dat het langdradig wordt. Daar zorgen de ontwikkelingen wel voor. Alleen had ik de "relatie" met Thijs langer verwacht, maar ho, we zijn er nog niet. Er moeten nog een aantal hoofdstukken komen, dus het kan nog alle kanten op.

Kevin, enorm bedankt weer voor deze hoofdstukken,

Sjack

Kevin-K
Berichten: 35
Lid geworden op: wo 22 mei 2019, 08:56
Vul het getal in: 123

Re: Verschillende Werelden

Bericht door Kevin-K » di 11 jun 2019, 13:33

Heren,

Hartelijk dank voor jullie commentaar. Dat is ook de reden waarom ik hier publiceer. Commentaar waar ik wat aan heb.

Dat ik per ongeluk een foute naam heb gebruikt.. haha, komt omdat ik put uit ervaringen in het echte leven.

Vandaag de laatste twee delen gepost...
Wederom seksscènes, maar in mijn verhalen komen deze (veel) voor omdat het voor mij een uitlaatklep is. Fantasieën die in de realiteit nooit zullen uitkomen

Groet
Kevin

yogay
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 15:43
Vul het getal in: 0
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Verschillende Werelden

Bericht door yogay » di 11 jun 2019, 15:58

Beste Kevin,
Naar mijn idee heb je (in je enthousiasme? :D ) de delen 11 en 12 overgeslagen.
Zoals je weet heb ik dit verhaal al gelezen (én opgeslagen), maar voor al die anderen....
Vriendelijke groet,
Johan

Kevin-K
Berichten: 35
Lid geworden op: wo 22 mei 2019, 08:56
Vul het getal in: 123

Re: Verschillende Werelden

Bericht door Kevin-K » di 11 jun 2019, 16:35

Oeps :D
Snel heb ik deel 11 en 12 ook online gezet

Mijn excuses voor de volgorde
Haha

Oliver
Beheerder
Berichten: 821
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: Verschillende Werelden

Bericht door Oliver » wo 12 jun 2019, 16:04

Ik heb even klein trucje uitgehaald, het staat weer op volgorde. ;)

Mooi verhaal, niet te lang, niet te kort. Mooie volgorde en verloop.
Al zijn we nu nog wel steeds nieuwsgierig naar hoe het zich zal ontwikkelen met zijn vader....

Mooie aanwinst op deze site, dank je wel!

Jablan
Berichten: 201
Lid geworden op: vr 04 feb 2011, 19:54
Vul het getal in: 0
Contacteer:

Re: Verschillende Werelden

Bericht door Jablan » wo 12 jun 2019, 20:11

Sorry ...

Ik ben iets kritischer dan de anderen hier, omdat dit een bestaand verhaal, dat al elders online staat.

Ergens meldt je, dat je aan jezelf twijfelde bij het schrijven. Schrijvenonline.org staat bomvol tips en trucs. Wijs af wat niet bij je past en gebruik waar jij mee verder kunt. Sowieso is een extra paar ogen handig om de meest storende typefouten, die je zelf niet opvallen, eruit te halen. Zulke dingen leiden ongewild enorm af.

Qua inhoud zit je op bekend terrein. Ik geloof, dat ik elke maand wel de combinatie erotiek en incest langs zie komen. Niet hier, wel op andere, grotere verhalensites. Hoe het aankomt, kun je zelf volgen aan de hand van het aantal weergaven.

Normaal laat ik dit soort teksten links liggen. Deze keer niet omdat ik nieuwsgierig was hoe je het incestdeel zou afhandelen. In makelaarstermen: het is een starterswoning, die toe is aan renovatie en de mogelijkheid biedt er een extra verdieping op te zitten.

Met de erotiek twijfel ik. Een verhaal heeft een bepaalde vertelsnelheid en bij jou is het vol gas door de week om in het weekend een noodstop te maken bij de slaapkamerdeur. Voor een site met dat soort verhalen prima, maar als je voorbij de sex wilt gaan, dan wordt het belangrijker om te doseren. Rustig de week in en uit, lekker lang door het weekend en op werkdagen het verlangen naar de ander.

Wanneer wordt een bedscène erotisch? Dit is zeker een kwestie van smaak. (In de reacties op Olivers verhalen vind je een paar van dat soort discussies.) Zelf zou ik minder voor de herhaling gaan en meer voor de geladen sfeer of de spanning tussen de twee. Pas als de lucht zwanger is van testosteron, kun je het in de slaapkamer - of waar ze ook zijn - laten knallen.

Je kunt beelden oproepen, je kunt een tekst laten leven. Blijf schrijven.

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: Verschillende Werelden

Bericht door Sjack013 » wo 19 jun 2019, 05:10

Door de zwoele nachten heb ik eindelijk de tijd gekregen om jouw verhaal uit te lezen. De verhouding inhoudelijk en seks vind ik prima. Niet overdreven en redelijk realistisch te noemen. Daar geniet ik van, Kevin. Je hebt er een mooi verhaal van gemaakt.

Alleen....... Ik ben wel nieuwsgierig naar je andere verhalen. Ik weet dat ik ze op andere site's kan lezen, maar ik ben nogal honkvast. Dus wat mij betreft kan je ze hier ook plaatsen.
Heel veel dank voor je werk,

Sjack

Kevin-K
Berichten: 35
Lid geworden op: wo 22 mei 2019, 08:56
Vul het getal in: 123

Re: Verschillende Werelden

Bericht door Kevin-K » wo 19 jun 2019, 08:51

@sjack
Bedankt voor je compliment. Mijn volgende verhaal zal ik hier ook online plaatsen, dit nadat ik hem zelf nogmaals heb gelezen .

@Jablan
Bedankt voor je kritiek.
Mede door jou zal ik voordat ik mijn volgende verhaal plaats deze zelf nogmaals goed lezen om spelfouten eruit te halen en misschien wat zinnen anders formuleren.

Het eerst naar een ander persoon sturen om spelfouten eruit te halen die ik zelf niet is een prima idee. De enige persoon die ik dit zou toevertrouwen wil ik hier echter niet mee belasten...

Ja, je hebt gelijk. Ik vlieg de week door om vervolgens de seksscènes uitbundig te beschrijven. Misschien niet ieders smaak maar ik hou er wel van. Het is immers ook de reden dat ik schrijf. In real life zal ik niet aan seks met hetzelfde geslacht kunnen/willen hebben. Dus schrijven is een uitlaatklep voor mij.

Maar goed. Ik waardeer het enorm om kritiek, liefst opbouwend, te mogen krijgen dus neem geen blad voor je mond!

Groet Kevin

Dionysos
Berichten: 46
Lid geworden op: do 20 aug 2015, 23:41
Vul het getal in: 123

Re: Verschillende Werelden

Bericht door Dionysos » za 17 aug 2019, 08:58

Hallo Kevin.

Welkom. En leuk dat je je verhaal hier komt doen.
Wat de anderen ook zeggen, het is jouw verhaal. Jij vertelt. Dus doe het op jouw manier.

Ik ervaar het als een prachtig verhaal. En kwa erotiek. Het stoort niet.

Ga lekker door met wat je doet. Het wordt sws gewaardeerd.

Plaats reactie