Diep gaan

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Plaats reactie
Amexic
Berichten: 142
Lid geworden op: wo 10 jun 2015, 20:14
Vul het getal in: 123
Locatie: Antwerpen

Diep gaan

Bericht door Amexic » za 04 mei 2019, 20:52

Prijs me de hemel in, daar heb ik weinig aan. Er zijn lezers van mijn verhalen, gelukkig maar.
Ik schrijf ze gratis. Als je me wil betalen doe het dan hier door te laten weten wat je er van vindt.
Welke wending denk je te verwachten? Wat spreekt je aan? Wat zou beter kunnen?
In de 'goede oude tijd' waren er meer reacties. Mag ik jullie aanporren?
En trouwe Sjack, vooraf al bedankt voor je reactie.

grensgeval
Berichten: 59
Lid geworden op: ma 17 mar 2014, 21:29
Vul het getal in: 123
Locatie: De Nederlands Duitse grens (dus ben ik nu Nederlander of Duitser??)

Re: Diep gaan

Bericht door grensgeval » zo 05 mei 2019, 01:03

Nou laat ik eens openen dan.
Een heel verhaal in een paar dagen.
Wel even wennen weer dat Vlaams, maar goed verhaal.
Laatste tijd veel Duits gesproken en gehoord.
Maar goed een verhaal uit de tijd dat men homo zijn net een beetje begon te accepteren.
Bepaalde dingen worden in België anders benoemd dan in Nederland
Maar ach dat hebben de Duitsers ook
Ga vooral zo door Amexic
Ik hoop nog veel verhalen van je te mogen lezen
Laat ieder in zijn waarde,
Groot of klein,
Iedereen mag er zijn

Amexic
Berichten: 142
Lid geworden op: wo 10 jun 2015, 20:14
Vul het getal in: 123
Locatie: Antwerpen

Re: Diep gaan

Bericht door Amexic » zo 05 mei 2019, 10:58

Grappig, Grensgeval, dat je Vlaams bijna als een andere taal beschouwt. Je zet Vlaams haast naast Duits een taal die inderdaad ook andere woorden bevat dan ons Nederlands.
Woordjes als 'nou' zal ik natuurlijk nooit gebruiken.
Opzettelijk bezig ik af en toe een woord Vlaams dialect zoals het kleurrijke 'kabardoesjke'.
Versta je dit woord of moet je het googelen?
Erg bedankt om je reactie.

yogay
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 15:43
Vul het getal in: 0
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Diep gaan

Bericht door yogay » ma 06 mei 2019, 01:30

Inderdaad, Amexic, dat kabardoesjke moest ik even googelen.
Ik geniet steeds van je verhalen, misschien nog wel extra door je Vlaamse taalgebruik.
Op de een of andere manier denk ik vaak, tijdens het lezen van een schrijver met een Vlaamse achtergrond, 'wat zijn die Belgen in het algemeen toch veel zorgvuldiger in hun gebruik van het Nederlands dan veel Nederlanders!'.
Aanmerkingen op je verhalen (andere wendingen of dingen die 'beter' kunnen) zal je van mij niet gauw krijgen.
Ik ben van mening dat het juist erg aangenaam is om in een verhaal zaken of wendingen te lezen waar ík niet op gekomen zou zijn of aan gedacht zou hebben. Kortom, ik waardeer een schrijver mét zijn personen en wendingen óf niet.
Jij behoort tot de schrijvers die ik zeer waardeer.
Dank en vriendelijke groet,
Johan

grensgeval
Berichten: 59
Lid geworden op: ma 17 mar 2014, 21:29
Vul het getal in: 123
Locatie: De Nederlands Duitse grens (dus ben ik nu Nederlander of Duitser??)

Re: Diep gaan

Bericht door grensgeval » di 07 mei 2019, 22:43

Ja ik moest het even googelen.
Bij ons in Nederlands Limburg word het ook wel poef genoemd.
Maar blijf je eigen stijl houden met schrijven.
Veel veranderen of interactief schrijven doet afbreuk aan je schrijfstijl
Ik schrijf in het Nederlands
En soms komen er speciaal voor deze streek bepaalde begrippen in.
Bij andere schrijvers herken ik het ook.
Brabantse of Limburgse begrippen zitten bij bepaalde schrijvers er in.
Geeft net dat beetje extra aan het verhaal.
Groet.
GrensGeval.
Laatst gewijzigd door grensgeval op zo 12 mei 2019, 22:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Laat ieder in zijn waarde,
Groot of klein,
Iedereen mag er zijn

Oliver
Beheerder
Berichten: 821
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: Diep gaan

Bericht door Oliver » za 11 mei 2019, 22:57

Zo, weekend, alles in één keer gelezen.

Ik blijf jouw schrijfstijl apart vinden, geheel jouw eigen stijl. Dat maakt het apart, karakteristiek.
Je leert jouw karakters kennen zonder veel informatie en toch blijven ze mystiek. Het einde open, voer voor verder fantaseren.

Ga vooral zo door. Ik ben blij dat je hier op mijn site bent. ;)

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: Diep gaan

Bericht door Sjack013 » za 18 mei 2019, 14:18

Als trouwe Sjack ben ik nu één van de laatsten die reageer. Ik schaam me diep, Amexic.
Maar ja, alles heeft een reden. Jij bent blijkbaar de enige die hier nog iets plaatst. En dat drukt mijn motivatie om vaak op dit forum te kijken. Michael en Jablan zijn zelf een eigen forum begonnen en daar werd het oorverdovend stil. Uit mijn contacten met Lucky Eye weet ik dat hij veel last heeft gehad van zijn ziekte, plus familiare zaken die speelden. En Oliver heeft blijkbaar ook weinig tijd om iets creatiefs te doen. Kortom Amexic, jij bent de enige actieveling hier.

Maar nu jouw verhaal "Diep gaan". Een zeer suggestieve titel voor een verhaal. Maar........ amaai, zo schoon geschreven. Ook ik heb het in 2 etappe's gelezen. Met moeite, want eigenlijk wou ik alles in één keer lezen. Zoals gebruikelijk bij jouw verhalen was ook dit weer een bron van herkenning. :D
Retraite in Postel. Het abdij ken ik voornamelijk van de kruidentuin en het uitnodigend terras aan de straatkant. Ik was gast bij Sunparcs, dat slechts paar honderd meter hier vandaan ligt. Later ben ik nog diverse keren terug geweest om anderen hier kennis van te laten maken.
Bij ons heette retraite: Bezinningsdagen. Ook ik heb dit op de middelbare school gehad. We gingen naar Nieuwkerk. Dit is een klooster pal op de grens tussen België en Nederland (Regte heide). Het ligt tussen Poppel en Goirle. Twee dagen nadenken en praten over jezelf, zin van het leven, toekomstverwachtingen en teksten van Boudewijn de Groot ontrafelen.
Verliefd worden op een hetero-jongen. Wie heeft dat niet meegemaakt? En inderdaad, de meesten reageerden als Chris: respectvol. Tja, als twee vrienden close zijn en jij worstelt met je identiteit, dan maak je gauw een vergissing.
En Ludo is een open boek. Hij had de naam al van homo zijn, dus dan is het vervolg snel gemaakt. Alleen ik vond de seks wel heel snel plaatsvinden. Volgens mij had dit meer met lust dan met liefde te maken. Liefde moet groeien, bloeien. Ja, ik ben een romanticus, dus ik had meer gedraai en toespelingen verwacht. Anderzijds weet ik dat uit de kast komen bij iemand die ook homo is, gemakkelijk gaat. En als je eenmaal begonnen bent............, ben je verkocht en komt de eerste zaadlozing ook snel. Ook heel herkenbaar. :oops:

Kortom, Amexic, ik heb weer volop genoten van jouw verhaal en de sweet memories die bij mij omhoog kwamen.
Bedankt.

Sjack

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: Diep gaan

Bericht door Lucky Eye » vr 07 jun 2019, 17:08

Goedemiddag Amexic!

Onlangs ook dit verhaal van jou uitgelezen.

De wereld die je beschrijft (kostschool) ken ik helemaal niet. Door dit verhaal te lezen, krijg ik natuurlijk wel een aardig idee ervan. Bezinningsdagen, dat ken ik wel. "Vormingsweek" werd dat bij ons genoemd toen ik 16/17 jaar was. Op een gegeven moment vonden we de opdrachten te ver gaan, en staakten we als collectief. Een goed teken, denk ik.

Terug naar het verhaal. Verliefd worden op een hetero. Ook ik ken dat. Heb altijd wel iemand gehad op wie ik heimelijk verliefd was. Gelukkig was de persoon in kwestie een goede vriend!

Je verhalen zijn altijd mooi. Duidelijk geschreven. En de afsluitende zin - "Liefde is iemand begrijpen" - vond ik heel erg mooi. En ja ... dan kun je snel weten dat er sprake is van liefde, en dan kan alles - ook de seks - heel snel gaan.

Groeten,
Lucky Eye

Amexic
Berichten: 142
Lid geworden op: wo 10 jun 2015, 20:14
Vul het getal in: 123
Locatie: Antwerpen

Re: Diep gaan

Bericht door Amexic » za 08 jun 2019, 13:02

Liefde is iemand begrijpen. Je moet diep willen gaan, dan pas is er sprake van liefde. Er is op de achtergrond tegelijk aantrekkingskracht, verlangen en lust. Ik begrijp Sjack dat hij wat romantiek mist, wat gedraai in dit verhaal. Dat is er zeker geweest tussen de twee. Er is nogal wat tijd over gegaan voor ze tot de daad zijn overgegaan. Ik had geen zin om dat getwijfel in mijn verhaal op te nemen. Onzekerheid komt er zeker aan te pas op die leeftijd en bij een eerste keer.
De omstandigheden, gelegenheid en ingesteldheid van de twee jongens kunnen maken dat het ineens vooruit gaat. Hier volg ik Lucky Eye. Dit verhaal is snel geschreven en ik wilde er ook vlug een einde aan maken. Het vinden van dat ene zinnetje maakte het me mogelijk om dat ook te doen zonder nog te talmen. Dank je Lucky om dit zinnetje in de verf te zetten want ik probeer steeds te schrijven mét een boodschap.
Je hebt recht op mijn reactie op je laatste verhalen, die ik nog moet lezen. In je 'Californië' verhaal vond ik mijn draai niet in de inhoud, daarom bleef ik stil.
Ik ben benieuwd naar je nieuwe. Beste lezers, mag ik jullie nogmaals aanmoedigen om te reageren op het aanbod op deze site. Het geeft de schrijvers de kans zichzelf te verbeteren en het is een vorm van vergoeding voor de geleverde inspanning.

Plaats reactie