Re: Het kan verkeren

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Plaats reactie
Amexic
Berichten: 142
Lid geworden op: wo 10 jun 2015, 20:14
Vul het getal in: 123
Locatie: Antwerpen

Re: Het kan verkeren

Bericht door Amexic » di 29 jan 2019, 22:49

Deel 1 van een nieuw verhaal. De rest moet nog geschreven worden. Oproep aan de lezers: het mag interactief zijn. Post je commentaar. Hoe zal het verhaal zich ontwikkelen? Wat denk je? Je kan alles mee sturen. Ik heb wel wat in het hoofd zitten voor het vervolg maar a.u.b. geef kritiek. Of nog beter schrijf zelf eens een verhaal. Ik schrijf niet alleen graag , ik wil ook jouw verhaal lezen.
Laatst gewijzigd door Amexic op za 23 mar 2019, 22:14, 2 keer totaal gewijzigd.

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: Het kan verkeren (deel 1)

Bericht door Sjack013 » za 02 feb 2019, 05:53

Sorry Amexic, ik ben geen voorstander van interactief schrijven. Verschillende smaken, diverse stijlen door elkaar. Dat leest niet prettig. De een wil een sappig verhaal en een ander houdt meer van diepgang en/of emotie. De hoofdlijnen zijn uitgezet en het kan inderdaad nog alle kanten op. Wees verstandig en houdt het bij je eigen verhaal, hoe moeilijk dat soms ook is. Je hebt meer verhalen geschreven, dus je weet dat alle begin moeizaam is. Hoe verder je in het verhaal zit, hoe vlotter het schrijven lukt.

Heel veel succes,

Sjack

Jablan
Berichten: 201
Lid geworden op: vr 04 feb 2011, 19:54
Vul het getal in: 0
Contacteer:

Re: Het kan verkeren (deel 1)

Bericht door Jablan » za 02 feb 2019, 19:31

Hallo Amexic,

Sjack013 heeft gelijk. De beste verhalen zijn vooraf ontworpen, in elk geval de hoofdlijn en die aanpak zorgt ervoor, dat je als lezer verder wilt lezen.

Je hebt iemand van rond de twintig neergezet, tijdens zijn militaire dienst, met een vriendin, die net een huis heeft gekocht. Voor het vervolg is het alleen belangrijk wat jij in je hoofd hebt zitten.

Is jouw hoofdpersoon homo of bi? Als hij bi is, hoe gaat zijn vriendin daarmee om? Als hij homo is, waarom heeft hij dan een vriendin? In welk jaar is dit? Iets van een tijdsaanduiding is wel makkelijk, omdat je 'nu' niet kunt vergelijken met 'vroeger'. Communicatie, dienstplicht, acceptatie of afwijzing, de normen en waarden over seks, alles is veranderd in relatief korte tijd. Je kunt nog alle kanten op met deze opening. Wat is het karakter van jouw hoofdpersoon, zijn vriendin en de andere mannen? Hoe reageren ze in bepaalde situaties? Ga ermee aan de slag en zet je eigen verhaallijn uit, dan lukt het schrijven vanzelf.

Groet, Marko

yogay
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 28 dec 2008, 15:43
Vul het getal in: 0
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Het kan verkeren (deel 1)

Bericht door yogay » di 05 feb 2019, 15:16

Hallo Amexic,
Tjonge jonge, het eerste hoofdstuk en direct al twintig personen die je aan de lezers voorstelt in het leven van de hoofdpersoon.
Het is waar, het kan alle kanten op, maar het begin van een lijn ontdekken valt dan niet mee :roll: .
De kwaliteit van je eerdere verhalen geven me hoop dat het nog goed gaat komen.
Ik ben benieuwd...…
Groeten,
Johan

Amexic
Berichten: 142
Lid geworden op: wo 10 jun 2015, 20:14
Vul het getal in: 123
Locatie: Antwerpen

Re: Het kan verkeren (deel 1)

Bericht door Amexic » wo 06 feb 2019, 13:47

Wees gerust Yogay, niet alle personen hebben een rol van betekenis. Het kan alle kanten op, dat is de bedoeling. Het verhaal speelt zich af eind jaren tachtig, toen legerdienst in België nog verplicht was voor de meeste jongens. Sinds begin jaren negentig heeft België enkel nog een beroepsleger.
@ Sjack: ik sta open voor suggesties en ik hou van je commentaar: wat zijn je verwachtingen en wat vind je van het verhaal zelf.
Het verhaal moet nog geschreven, hoofdstuk per hoofdstuk. Het stramien van het verhaal zit in mijn hoofd, daar kan je weinig aan veranderen. Interactief kan wél vind ik binnen bepaalde grenzen. Ik hoop voor jullie dat deel twee binnen een redelijke termijn zal geschreven zijn.

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: Het kan verkeren (deel 1)

Bericht door Sjack013 » zo 17 mar 2019, 15:36

Omdat er geen aparte blok is voor deel 2, plaats ik hier maar mijn reactie op deel 2.
Door omstandigheden had ik tot nu toe geen tijd om dit deel te lezen. Maar ja, verhalen bederven niet.
Toch een vorm van ontgroening. Meestal gebeurde dat per kamer, maar hier was het de "buren" die het initiatief namen. Een beetje op het randje. Iemands zijn geslachtsdelen insmeren met schoenpoets. In mijn tijd werd dat met Blenco gedaan. Oudgedienden zullen dit wel herkennen. Toch wel geil om te lezen. Ik vermoed dat dit 'n begin is van nog meer "spelletjes", Amexic!
Ik wacht wel rustig af op deel 3.
Bedankt voor dit deel,

Sjack

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: Het kan verkeren

Bericht door Sjack013 » ma 08 apr 2019, 18:46

Inmiddels het hele verhaal gelezen. Ik geef toe, dat ik niet zo vaak kom op dit forum. De reden is duidelijk. Weinig verhalen meer.
Van Lucky Eye weet ik dat hij behoorlijk tobt met zijn gezondheid en perfectionistisch als hij is, wil hij alleen plaatsen als het echt 100 % goed is. Zo is hij een oud verhaal dat ik al gecorrigeerd had, opnieuw gaan schrijven, omdat hij niet eens was met de strekking.
Maar waar blijven Oliver, Michael, Jablan en anderen met hun bijdragen? Jablan heeft zijn eigen site en is commerciëler geworden. Zo sterf dit forum een zachte dood, vrees ik.

Maar nu jouw verhaal, Amexic. Prima opbouw, niet te lang en niet te kort. En het leest prettig. Zoals ik al eerder aangaf ben jij prima in staat om zelfstandig mooie verhalen te schrijven. Je hebt daar echt geen ondersteuning van anderen nodig. Dat bewijst dit verhaal eens te meer. Ga a.u.b. zo door.
Heel veel succes,

Sjack

Oliver
Beheerder
Berichten: 821
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: Het kan verkeren

Bericht door Oliver » di 09 apr 2019, 23:07

Hey Sjack,

Het is inderdaad een stuk rustiger. Het doet me goed te zien dat jij, als een van de meest trouwe bezoekers, altijd weer de tijd neemt om even een berichtje te plaatsen naar schrijvers als er wat nieuws gepubliceerd is.
Lucky's situatie kennen we, Michael is op dit moment met heel andere dingen bezig en ik? Ik ben bezig aan een nieuw verhaal, maar het gaat traag. Heel traag. Ik merk ook dat het tempo waarmee ik 15 jaar geleden begon niet vol te houden was. Dit wordt ongeveer verhaal nummer 25, waarvan ik de meeste ook gepubliceerd heb, maar een tempo van vaak twee verhalen per jaar is niet vol te houden, merk ik.
Ik eis wel een bepaalde kwaliteit en inhoud, en na 25 verhalen is het soms zoeken naar een nieuwe toon, een andere invalshoek.
Maar ik ben weer bezig, en het voelt goed.

Jouw verhaal, Amexic, heb ik weer met nieuwsgierigheid gelezen. Je blijft een eigen karakteristieke schrijfstijl houden, die opmerkelijk is en meteen een echte "Amexic".
Ik blijf het apart vinden hoe jij in zo'n korte tekst zoveel kunt verwerken, zonder dat het een "lijstje met feiten" wordt. Waar Lucky of ik minstens 20 delen voor nodig hebben weet jij het een stuk korter neer te zetten, zonder dat het ook maar iets van de sfeer afneemt. Want die staat er en neemt je mee.
Ik hoop snel weer eens wat van je te lezen.

Groet!

Olv

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: Het kan verkeren

Bericht door Lucky Eye » zo 02 jun 2019, 15:55

Hoi Amexic!

Je verhaal vandaag in zijn geheel gelezen. Kan me voorstellen dat mijn lezers dat ook vaak doen: wachten tot alle delen (hoofdstukken) online staan, en dan pas lezen.

Het verhaal gaat best snel. En toch laat je tegelijkertijd heel veel personen op het toneel komen.

Af en toe (misschien in de vaart van het verhaal) ben je wat slordig met het gebruik van de aanhalingstekens en dan is het niet altijd duidelijk of iets nou letterlijk gezegd is, of dat het een gedachte van de hoofdpersoon is.

Terug naar het verhaal. Een goed onderwerp: Gewoon doen. Een meisje verliefd op je en dan gewoon doen of je dat prachtig vindt, want zo hoort het tenslotte. En toch ... toch wreekt het zich dan uiteindelijk. Of beter gezegd: Uiteindelijk luistert de hoofdpersoon naar zijn hart. Want al heel lang wist hij dat het anders was.

Een goed geschreven verhaal met een duidelijke boodschap. Heel mooi!

Blij toe dat er hier verhalen blijven verschijnen, Amexic! Blij toe, dat jij productiever bent dan ik.

Groeten,
Lucky Eye

Plaats reactie