Een gevulde Kerst

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Plaats reactie
Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Een gevulde Kerst

Bericht door Lucky Eye » di 25 dec 2018, 07:03

Dit onderwerp geopend zodat een ieder zijn reacties kwijt kan op het verhaal van Consigliere met als titel 'Een gevulde Kerst'.

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: Een gevulde Kerst

Bericht door Lucky Eye » di 25 dec 2018, 07:04

Goedemorgen Consigliere!

Toen ik mijn eigen kerstverhaal wilde posten, zag ik dat er al een kerstverhaal stond. PRACHTIG!

Heeft mijn oproep van begin dit jaar succes gehad.

Ik ga het zeker lezen! Het is vroeg ... moet nog kunnen lijkt me ;)

Groeten,
Lucky Eye

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: Een gevulde Kerst

Bericht door Lucky Eye » di 25 dec 2018, 08:21

Twee hoofdstukken heb ik gelezen.

Heel leuk en vlot geschreven. Dat je het niet hebt laten lezen door een ander, doet helemaal niets af aan de kwaliteit. Vaak doe ik dat zelf met mijn verhalen ook. Tikfouten maak ik zelf ook en hoewel ik altijd alles goed doorlees, kijk ik toch vaak er wel wat over het hoofd. Geen probleem.

De inhoud vind ik belangrijker en dat is in dit verhaal prima. Een keurige schets vooraf, dan een onverwachte ontmoeting en ... verder ben ik nog niet.

Morgenochtend de afsluiting. Heb ik twee kerstdagen met een verhaal!

Bedankt!

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: Een gevulde Kerst

Bericht door Sjack013 » di 25 dec 2018, 12:25

Tegen mijn gewoonte in moest Lucky Eye vandaag maar even wachten. Ik was aan jouw verhaal begonnen en het hield me vast. Lekker leesbaar en meeslepend. Wat wil ik nog meer op 'n kerstochtend?
Van Lucky Eye wist ik dat er een verhaal aan zat te komen en ik was razend nieuwsgierig of er nog meer schrijvers zich zouden melden. Eigenlijk had ik daar een hard hoofd in. Men zegt nogal gauw dingen toe, maar als puntje bij paaltje komt is het oorverdovend stil. Dus mijn verbazing was groot toen ik jouw verhaal vanmorgen vroeg zag staan.
Inmiddels helemaal gelezen. En het hield me vast tot La Fin toe. Natuurlijk zou het verhaal langer moeten zijn, maar dan zou het een herhaling van zetten worden wat afbreuk zou doen aan de inhoud. Nee, op het juiste moment gestopt. Mijn oprechte complimenten.

Consigliere, ontzettend bedankt vor het schrijven en plaatsen van dit mooie kerstverhaal,

Sjack

grensgeval
Berichten: 59
Lid geworden op: ma 17 mar 2014, 21:29
Vul het getal in: 123
Locatie: De Nederlands Duitse grens (dus ben ik nu Nederlander of Duitser??)

Re: Een gevulde Kerst

Bericht door grensgeval » wo 26 dec 2018, 02:02

Mannen wat een verhalen.
Ik zat me afgelopen week al af te vragen waar ze waren en opeens waren er 2.
Ik kon het (zo als gewoonlijk) niet laten ze niet uit te lezen.
Uiteraard heb ik het moeilijk want ondanks alles ben ik weer alleen deze kerst.
En in beide verhalen komen juist met de kerst de liefdes.
Iets wat mij helaas nog niet gegund is.
Alweer geen leuke jongen die deze kerst gezellig met me kan door brengen.
Afgelopen jaar was het bijna zo ver tot div zaken roet in het eten gooide.
Die zaken zorgde er ook voor dat we half december besloten niet verder te gaan.
Daarnaast had ik hele andere dingen aan mijn hoofd.
Werk in Duitsland en dergelijke.
Gelukkig op het juiste moment het besluit genomen weer naar het oude nest terug te gaan.
Deze kerstdagen kan ik eindelijk bij vrienden en familie door brengen.
1e kerstdag was gezellig bij een vriend van mij.
2e kerstdag word deels voor de hobby en deels bij mijn jongste broertje.
De rest van het jaar breng ik aan de andere kant van het land door bij zeer goede vrienden en hun 2 dochters.
Dus in dat geval ben ik de komende dagen niet alleen maar mis toch de warmte van de liefde om me heen.

ik wens iedereen als nog fijne dagen en de beste wensen voor 2019
Groeten GrensGeval
Laat ieder in zijn waarde,
Groot of klein,
Iedereen mag er zijn

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: Een gevulde Kerst

Bericht door Lucky Eye » wo 26 dec 2018, 07:20

Goedemorgen Consigliere!

Zoals ik al had gezegd, heb ik zojuist het laatste hoofdstuk van 'Een gevulde Kerst' gelezen.

En inderdaad, ook mijn tweede kerstdag kan niet meer stuk. Een prachtig verhaal met een prachtig einde. Heel erg goed geschreven. Uitstekend divers taalgebruik. Mooi hoe er citaten soms voorbijkomen, of hoe je soms net even (ik denk bewust) iets naast een vaste uitdrukking zit ;)

Romantisch. Liefde die nog echte liefde moet worden, zal worden want daar heb ik eigenlijk geen twijfel aan. Maar ook duidelijk die strijd nog bij Mischa, die Sam al achter de rug heeft. Fijn om te weten dat Mischa bij hem terecht kan.

Kortom: enorm genoten van dit prachtige (mijn woordkeuze is niet zo divers vandaag merk ik op) verhaal.

Groeten,
Lucky Eye

Consigliere
Berichten: 14
Lid geworden op: di 02 apr 2013, 00:21
Vul het getal in: 123

Re: Een gevulde Kerst

Bericht door Consigliere » do 27 dec 2018, 12:17

Allen veel dank voor de positieve reacties! Het afronden van een verhaal en het plaatsen ervan is al een beloning op zich en het weten dat het gewaardeerd wordt, doet die beloning alleen maar zoeter smaken.

Soms verhaspel ik inderdaad bewust een uitdrukking of gezegde, zeker als jonge mensen aan het woord zijn. In mijn dagelijkse werk merk ik namelijk dat het taalgebruik van adolescenten en jongvolwassenen niet alleen op 'd- en t-gebied' te wensen overlaat. Meer en meer kiezen ze verkeerde voorzetsels, verkeerde lidwoorden en vervoegen ze werkwoorden op een creatieve, maar onjuiste wijze. Ook het door elkaar halen van vaste zegswijzen is een trend. In mijn werk corrigeer ik dat steevast, hier ben ik vooral benieuwd of en zo ja aan wie het opvalt. Maar, om met Reve te spreken: het is gezien, het is niet onopgemerkt gebleven.


Henk

Oliver
Beheerder
Berichten: 821
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: Een gevulde Kerst

Bericht door Oliver » do 27 dec 2018, 13:37

Het is een heerlijk verhaal, met een mooie kerstgedachte.
Ik heb er van genoten, al was het even zoeken naar een geschikt moment om er goed voor te gaan zitten in deze drukke tijd.
Dank je wel!!

Amexic
Berichten: 142
Lid geworden op: wo 10 jun 2015, 20:14
Vul het getal in: 123
Locatie: Antwerpen

Re: Een gevulde Kerst

Bericht door Amexic » vr 28 dec 2018, 22:24

Een Kerstverhaal. Een leuke traditie op 'Oliversverhalen'. Een stereotiep begin: de gewonde Mischa die in huis genomen wordt, vond ik eerst. Al heel snel liggen ze samen in bed. 'Gaan we die toer op?' dacht ik. Maar het is erg goed geschreven: verzorgd en gedetailleerd.
Het verhaal kreeg me te pakken. In ruk heb ik de drie delen gelezen. Nee, het ging niet die toer op, integendeel. Een mooie, zachte landing.
Honderd procent geslaagd als Kerstverhaal is mijn besluit.

Plaats reactie