Wollig

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Amexic
Berichten: 142
Lid geworden op: wo 10 jun 2015, 20:14
Vul het getal in: 123
Locatie: Antwerpen

Re: Wollig

Bericht door Amexic » vr 29 sep 2017, 20:17

Ha Sjack,
Ik volg je i.v.m. taal die evolueert. Ik heb een lans willen breken voor het Vlaams.
Strippoker heeft iets puberaals, ik volg je ook hier. Ik herinner het me levendig van als veertienjarige.
Eric en de ik-persoon hebben gebruik gemaakt van een momentum. Eric was behoorlijk suggestief daar aan de Italiaanse grens. Het hoofdpersonage valt niet als naïef te beschouwen. Ik denk dat Eric in de eerste plaats op de kamer van zijn nieuwe vriend wilde geraken en dat het vervolg door hem evenzeer als onvoorspelbaar beschouwd werd. Het stripschaken was een ingeving, geen vooraf beraamd plannetje. Schaken is een denksport. Gecombineerd met het oplaaiende verlangen naar elkaar krijg je een heel rare 'cock'tail. Dit is geen puberaalse situatie waar veel om 'stoerdoenerij' draait. Ze maken natuurlijk, zoals je zegt een opening op deze manier. Het gaat hem in de eerste plaats om de sfeer van de gecreëerde situatie. Ze gaan dezelfde ervaring nooit kunnen herhalen. Zie het schaakspel ook niet als een poging om onwennigheid te overwinnen.
Ze weten beiden waar ze naartoe willen. Of zijn ze zich aan het vergalopperen? Is het niet te vroeg voor dit als een stabiele relatie je hoogste doel is?
Ben je stijf in je kuiten als je zo'n sportieve inspanning niet gewend bent?
Eric is goed getraind. Hij zou niets mogen voelen. De ik-persoon ben ikzelf. Ik reed de beschreven tocht 2 maanden geleden. Ik fiets het gewone woon-werk verkeer tijdens het jaar . De fietstocht was behoorlijk zwaar en de pizza heeft werkelijk heerlijk gesmaakt. Spierpijn: nee. De voorwaarde is in de loop van het jaar je conditie onderhouden.
Als je wat cardiaal getraind bent, verzuur je niet snel. Dan kan je het je permitteren om dingen te doen die je niet gewoon bent. Doseren is de boodschap. Als je in het rood gaat heb je prijs... Op eigen tempo, een goeie douche en alle vermoeidheid is weggespoeld. Ik kan enkel voor mezelf spreken. (Over de juiste genen beschikken, zal een pluspunt zijn). Fietsen is een roterende inspanning die veel minder belastend is voor spieren en gewrichten dan bij voorbeeld lopen. Zolang niet anaeroob gaat verbranden, hoef je geen spierpijn te krijgen.

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: Wollig

Bericht door Sjack013 » za 28 okt 2017, 15:42

Bijna had ik dit deel over mijn hoofd gezien, omdat ik nieuwsgierig was naar het vervolg van Lucky Eye.
Ik kan jouw redenering volgen, Amexic. Sinds anderhalf jaar heb ik last van mijn knieën. Daardoor beweeg ik minder wat tot andere klachten leidt. Toch lukt het mij wel om te fietsen. Je gebruikt dan duidelijk andere spieren.
Tot zover mijn medisch verhaaltje. Nu terug naar jouw verhaal. Die schaamte na de spontane "verovering" van Eric is, vind ik, begrijpelijk. Als oudere voel je ook verantwoordelijk voor de gang van zaken. Onterecht, maar zo zit de mens immers in elkaar. Toch wordt de leeftijdsbarrière tussen beiden minder. Ze gaan steeds meer gelijkwaardiger met elkaar om. Heerlijk om dit zo te lezen.
Heel veel succes met het vervolg, Amexic,

Sjack

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: Wollig

Bericht door Lucky Eye » wo 27 dec 2017, 17:09

Hoi Amexic!

Net bijgelezen. Lag wat achter.

Het verhaal blijft zich leuk ontwikkelen. En ... nodigt uit tot verder lezen.

Sterkte met het vervolg!

Groeten,
Lucky Eye

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: Wollig

Bericht door Sjack013 » di 02 jan 2018, 16:24

Hoi Amexic,

Zo juist heb ik deel 7 gelezen. Die vertwijfeling omschrijf je geweldig. Zo herkenbaar. Aan de ene kant wel willen en aan de andere kant zo huiverig voor de consequenties. De angst om betrapt te worden. Waarom eigenlijk? De tijd dat homoseks zondig was ligt ver achter ons. Blijkbaar heeft de schaamte meer tijd nodig. Zelfacceptatie is een moeizaam proces.
Dit verhaal wordt steeds aangrijpender den het raakt me dus echt. Een groter compliment kan ik je niet geven, Amexic!
Ik hoop echt dat je dit niveau kunt vasthouden. Ook al moeten we dan wat langer wachten op 'n vervolg. Het zij je vergeven.

Sjack

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: Wollig

Bericht door Sjack013 » vr 23 mar 2018, 13:55

Helaas. Uit de tekst begrijp ik dat dit het slot is van dit verhaal. Een open eind. Ik zou dit jammer vinden. Dit verhaal leest lekker weg en je gaat er helemaal in op. Je voelt jezelf als mede-betrokkene. Aan alle vakanties komt een eind, maar deze kwam echt te snel. De harde realiteit van het echte leven heeft weer zijn aanvang. Toch blijven er voldoende vragen over. Gaat die afspraak nog door of kruipt de ik- figuur weer in zijn oude schulp? Heeft deze vakantie-ervaring toch invloed in z'n omgang van zijn seksualiteit?

Amexic, reuze bedankt voor dit verhaal,

Sjack

Amexic
Berichten: 142
Lid geworden op: wo 10 jun 2015, 20:14
Vul het getal in: 123
Locatie: Antwerpen

Re: Wollig

Bericht door Amexic » vr 23 mar 2018, 21:20

Helaas? Het zou een open einde kunnen zijn, klopt. Maar als je deel 1 herleest dan...
Mijn schrijftempo is zo traag dat de lezers kunnen vergeten wat vooraf ging in de vorige delen.
De harde realiteit? Is het echte leven zo hard? Is er niet veel perceptie mee gemoeid? Wat een gedrochten van gedachten spoken er toch door een mens zijn hoofd. De ik- figuur is inderdaad een schelpdier. Maar niets menselijks is ons vreemd hé. Dat getwijfel van de ik-persoon: is het enkel irritant of heeft het iets moois?
Je zal geduld moeten hebben Sjack... als ik je mag plagen.

degil57
Berichten: 27
Lid geworden op: vr 18 feb 2011, 12:52
Vul het getal in: 0
Contacteer:

Re: Wollig (deel 8)

Bericht door degil57 » do 29 mar 2018, 00:31

Dag,
Bedankt voor een vervolg. Er mogen er nog vele volgen
Bert
degil, boekenhebeerder bij de holebibib antwerpen.

Oliver
Beheerder
Berichten: 821
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: Wollig

Bericht door Oliver » zo 15 apr 2018, 23:56

Eindelijk de tijd gehad om het te lezen. Ik was na een paar delen blijven hangen.
Heb ik vaker, als ik zelf midden in een eigen verhaal zit, kan ik er weinig bij hebben, zeker als ik weet dat het me kan raken. Ik verlies dan snel de sfeer van mijn eigen verhaal.

Mooi einde aan het laatste deel, het begin van deel 1 geeft genoeg om het verloop te fantaseren. Open einde, en toch ook weer niet.

Ik vind het erg prettig om te lezen. Het Vlaams gaf het iets persoonlijks.
De twijfel en voorzichtigheid herken ik.
Heel erg zelfs.

Mooi verwoord, mooi verhaal, dank je!!

Dionysos
Berichten: 46
Lid geworden op: do 20 aug 2015, 23:41
Vul het getal in: 123

Re: Wollig

Bericht door Dionysos » di 01 mei 2018, 05:38

Die twijfel die je beschrijft van de hoofdpersoon die raakt mij. Ik net zo een twijfelkont zijn.
Ik hoop stiekem op nog wat delen om de goede dokter toch verder te laten groeien.
Al zou ik met dit deel als afsluiting ook kunnen leven.

JeanGuillaume
Berichten: 2
Lid geworden op: za 12 mei 2018, 07:30
Vul het getal in: 123

Re: Wollig (deel 9)

Bericht door JeanGuillaume » zo 13 mei 2018, 13:42

Gelukkig, ze hebben weer contact gehad, was even bezorgd dat het niet meer zover zou komen. Hun ontmoeting biedt perspectief, het geeft vertrouwen voor een toekomst. Voelen ze dat alletwee zo? Ik kijk uit naar de volgende aflevering. Het Vlaams/Nederlands is een taal die veel beter uiting geeft aan (hun) gevoelens. Deze taal kan dat (nog) beter beschrijven. Mooi. JG

Plaats reactie