MORGENSTER

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: MORGENSTER

Bericht door Sjack013 » do 16 nov 2017, 19:40

Wat een openbaring!!!!!! Ouders, die niet zijn/hun ouders zijn. Broer, die niet zijn broer/halfbroer is. Het doet me denken aan een oud liedje: Wie is wie (Groot schandaal in de familie) of zo iets.
Je hebt het mooi verborgen kunnen houden tot nu toe, Lucky Eye. Maar.......... we zijn er nog niet. Ik vermoed dat Richard, als alle stof is neergedaald, toch wil weten wie zijn ouders zijn en waarom hij is afgestaan.
Maar het belangrijkste is wel, dat Richard en Stan nu eindelijk eens eerlijk tegen elkaar kunnen zijn. Hopelijk begrijpt Stan deze omschakeling.

Lucky Eye, enorm bedankt voor dit uitvoerig en helder hoofdstuk,

Sjack

Oliver
Beheerder
Berichten: 821
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: MORGENSTER

Bericht door Oliver » vr 17 nov 2017, 01:34

Een flinke stap inderdaad!

Stiekem verwachtte ik zoiets. Of hoopte ik het? :D

Benieuwd naar de rest, want er komt volgens mij nog genoeg.... ;)

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: MORGENSTER

Bericht door Lucky Eye » za 18 nov 2017, 07:21

Goedemorgen Sjack!

Bedankt voor je reactie op hoofdstuk 24.

Een openbaring. Ja, zo kun je zo'n mededeling wel noemen. Als je niet anders weet dan dat een man en een vrouw je ouders zijn en dan ineens ... blijken ze het niet te zijn! Maar ... ook opluchting bij Richard. Het gevoel voor hen is er nooit geweest.

Heel bewust heb ik dit hoofdstuk niet afgesloten met vraagtekens erin voor mijn lezers. In eerste instantie eindigde dit hoofdstuk voor de toelichting van Max. Maar ik heb het gewijzigd. Wilde geen vragen laten hangen nadat Richard had bekend dat hij ook verliefd was op Stan.

Groeten en een goed weekend!
Lucky Eye

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: MORGENSTER

Bericht door Lucky Eye » za 18 nov 2017, 07:24

Hoi Oliver!

Ook jij bedankt voor je reactie op dit hoofdstuk.

Als je het aan hebt voelen komen, dan ben je niet de enige. Er waren meer lezers van het verhaal die een vermoeden hadden en het is in dit Forum door één van hen ook al in een vroeg stadium uitgesproken.

En natuurlijk komt er nog meer. Nog lang niet alles is op zijn plaats gevallen. Vragen nog genoeg om te beantwoorden:
- Hoe is Richard bij de Donahues gekomen?
- Als die niet zijn echte ouders zijn, wie zijn dat dan wel?
- Hoe gaat het verder met die taxichauffeur?
- Wie is mrs. Carlier?

En ... wellicht nog wel meer vragen die ik nu niet opnoem.

Groeten en een goed weekend!
Lucky Eye

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: MORGENSTER

Bericht door Sjack013 » za 25 nov 2017, 10:41

Eerder dan verwacht wordt mijn vraag over het verleden van Richard al beantwoord. Tjonge, wat 'n toneelspel allemaal! Schijnzwanger vluchten naar Canada en schijnzwanger weer terug naar de VS, door 'n ander. Het zou allemaal in een soap kunnen passen! Maar de vraag van Edith kwam bij mij ook omhoog. Is Vicky later getrouwd en heeft Richard toch wel halfbroers en/of zussen? Tja, daar moet ik een week op wachten.
En waar ik ook benieuwd naar ben is de reactie van Stan. Kan hij dit allemaal wel bevatten? Al dat gegoochel met namen? Enfin, gewoon weer afwachten :(

Lucky Eye, weer enorm bedankt voor het plaatsen van dit deel,

Sjack

DomiNiC
Berichten: 163
Lid geworden op: zo 30 mar 2014, 02:41
Vul het getal in: 123
Locatie: Somewhere under the rainbow

Re: MORGENSTER

Bericht door DomiNiC » zo 26 nov 2017, 07:39

Goedemorgen...

Letterlijk ;-)
En ook in het verhaal, wat een onthullingen allemaal.

Goed dat mensen zijn die zich het lot aantrekken van diegene die moeten knokken en doorgaan om te kunnen blijven knokken.
Want dat houdt niemand vol. En van waar komt het?
Wat een 'simpele' mistrap of kleine valpartij niet allemaal tot gevolg heeft...

Goed dat onze jonge man rust kon vinden.
Mooi dat het mooie in hem, dat er altijd was, ruimte krijgt en kan ontluiken. Het groeien kan beginnen.


Vragen blijven, het éne antwoord zal al belangrijker zijn dan het ander.
Familie, biologische dan?
Ms. Carlier en de taxichauffeur? Iemand die op TV komt en kan 'gegoogled' worden, dat zal geen talkshow met 'onbekenden' zijn?

En wellicht "het belangrijkste"... Hoe zal Stan reageren? Zal hij het een beetje kunnen snappen, of is het allemaal te ingewikkeld en zal hij verder gaan met de boodschap van het verhaal?

Benieuwd... ;-)

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: MORGENSTER

Bericht door Lucky Eye » zo 26 nov 2017, 15:57

Goedemiddag Sjack!

Bedankt voor je reactie van deze week.

Toneelspel allemaal. En dat om een 'foute hobby'. Het één lokt het ander uit.

En ja ... is er dan familie, biologische familie van Richard?
De vraag van Edith zal natuurlijk een antwoord krijgen.

Aan Stan gaat lang niet alles voorbij. Hij loopt met dingen in zijn hoofd rond.

Groeten,
Lucky Eye

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: MORGENSTER

Bericht door Lucky Eye » zo 26 nov 2017, 16:06

Hoi DomiNiC!

Vind het leuk dat je er weer bent met een reactie, bedankt daarvoor!

In dit verhaal ben ik begonnen met het opwerpen van heel veel vragen. Ik heb heel veel situaties geschetst die onduidelijk waren en om antwoorden vroegen. En ... ja ... als ik dan toe ben aan de onthullingen, dan zijn het er ook heel veel.

De rol die Edith en Max spelen is werkelijk heel erg mooi. Ze hebben de nood gezien die er bij Richard was en hebben daarop ingespeeld. Maar waarom doet iemand zoiets? Want ik kan me voorstellen dat zoiets ook heel belastend kan zijn.

Je kunt alleen maar groeien als je de ruimte krijgt. En die ruimte lijkt Richard nu volop te krijgen.

Er zijn nog vragen zat. Antwoorden moeten nog komen. Er zijn nog blanco's die ingevuld moeten worden.

Groeten,
Lucky Eye

DomiNiC
Berichten: 163
Lid geworden op: zo 30 mar 2014, 02:41
Vul het getal in: 123
Locatie: Somewhere under the rainbow

Re: MORGENSTER

Bericht door DomiNiC » za 02 dec 2017, 09:34

Goedemorgen!
Ja, deel 26 is er :-)

Dank je wel voor het nieuwe deel.


Het is goed dat je disclaimer er is. Niet gebaseerd op.

En toch.
Het kan zomaar zo lopen.

En toch.
Niet verrassend.
Keuzes maken. Over wat binnen je macht ligt. Over wat je niet onder controle kunt krijgen. Kan je daar wel een keuze over maken? Kunnen we dit onszelf aandoen? Wat als je het niet of op den duur niet meer ziet?
Wat voor keuze je ook maakt, "goed" doen blijft veraf en steeds slechts een hevig verlangen.
Vechten zal het enige zijn wat je tegen komt.
Moedeloos.
Onmacht.

If you can't beat them, join them.



We zijn er niet. Nog niet. Nog lang niet.
Knuffel aan Richard en Stan vanuit de mistige winterse Westhoek.

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: MORGENSTER

Bericht door Sjack013 » za 02 dec 2017, 09:37

Goh, ik sta versteld hoe Richard zo goed kan relativeren in zo'n emotionele situatie. Het wordt gaandeweg steeds duidelijker hoe alles is verlopen. De rol van Mary is duidelijk geworden. Ook voor haar was de situatie onhoudbaar. Maar Stan is dus echt de zoon van Shaun. Althans tot nog toe. Je weet het bij Lucky Eye nooit zeker tot het eind!!!

Nu nog de vraag van Edith. Ik hoopte vandaag al meer hierover te lezen, maar helaas...... dat wordt weer wachten tot de volgende keer.
Enfin, Lucky Eye bedankt weer voor dit deel en ik blijf halsreikend uitkijken naar volgende week.

Sjack

Plaats reactie