MORGENSTER

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: MORGENSTER

Bericht door Sjack013 » vr 03 nov 2017, 14:03

Een nieuwe verhaallijn? "Opa Johnson" doet zijn intrede. Ik gok erop dat het iets met Stan's verleden te maken heeft.

Hè, hè, Het hoge woord is er uit bij Richard. Hij is homo! Ik had eerder verwacht dat hij dit aan Jocelyn zou vertellen, dan aan Max. Maar ja, z'n woonsituatie is voor Richard ook belangrijk. Maar waarom vertelt hij het nu aan Max? Omdat hij nu hoort dat hij voorlopig nog daar kan blijven wonen, of heeft hij kriebels gekregen voor 'n bepaald persoon? Tja, ik ben niet gauw tevreden en telkens zijn de hoofdstukken tekort naar mijn zin. Ik wil verder lezen!

Lucky Eye, je maakt het mij niet gemakkelijk. Dit hoofdstuk roept nieuwe vragen op en ik heb er al zo veel!!! Gelukkig lig ik er niet wakker van, maar toch zit ik nu met een onbevredigend gevoel. En het ergste is, dat ik nu een volle week moet wachten op het vervolg.

Lucky Eye, weer enorm bedankt voor het plaatsen en ik probeer de week te overleven........... :D

Sjack

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: MORGENSTER

Bericht door Lucky Eye » vr 03 nov 2017, 16:30

Hoi Sjack!

Elke week een reactie van jouw kant. Heel erg bedankt daarvoor!

Voor het eerst in dit verhaal valt het woord homo. Maar .. had er iemand van mijn lezers twijfels of het over over homoseksualiteit zou gaan? Ik hoop van niet, maar hoor het graag als die twijfels er wel waren.

Waarom Richard kiest voor Max in plaats van Jocelyn om uit de kast te komen? Ik denk omdat Max op iets aangestuurd heeft. Op iets aangestuurd heeft dat Edith hem verteld heeft. En ja ... dan wil het voorkomen dat van het een het ander komt. De vraag is veel meer, zo denk ik, of Max hier tevreden mee gesteld is.

De hoofdstukken zijn soms kort. Valt niet te ontkennen. Laatst ook weer een lezer gehoord die aangaf toch echt de voorkeur te geven om alles achter elkaar te lezen. En ja ... valt iets voor te zeggen. Met 22 hoofdstukken nu houdt ik de lezers die wekelijks het hoofdstuk lezen wel heel erg in spanning. Meer dan een half jaar zal ik erover doen om alles gezegd te krijgen, zie ik nu als ik alle hoofdstukken bekijk ... want ik ben er nog niet. Nog niet eens alles uitgeschreven maar wel hoofdstuk nummers geplaatst.

En ook dit hoofdstuk roept weer vragen op. Maar ... ik denk dat dit gesprek - waarvan het eerste gedeelte nu verschenen is - wel eens lang zal kunnen gaan duren.

Groeten en een heel goed weekend, Sjack!
Lucky Eye

DomiNiC
Berichten: 163
Lid geworden op: zo 30 mar 2014, 02:41
Vul het getal in: 123
Locatie: Somewhere under the rainbow

Re: MORGENSTER

Bericht door DomiNiC » vr 03 nov 2017, 21:18

Zo. Deel 22. En we zijn er nog niet.
Omdat er nog veel vragen zijn.
Omdat je het aangeeft.

Prima. We houden van lectuur. ;-)


Veel vragen.
Opa komt er bij. Wiens opa issie, of is "opa" slechts een roepnaam?
Wie is die Mrs.?
Wat is er met de broodtrommel...

En nog zoveel meer.

Hij is homo.
Onverwacht? Ergens niet.
Verwacht? Nou. 22 delen... Er mocht wel eens iets wat gebeuren met het homo-thema ;-)

Schrijf ze.
We wachten benieuwd. ;-)

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: MORGENSTER

Bericht door Lucky Eye » za 04 nov 2017, 06:28

Hoi DomiNiC!

Bedankt dat je weer een reactie hebt geplaatst op een hoofdstuk uit 'Morgenster'.

We zijn er nog niet, heb ik zelf aangegeven dus ... mag je aannemen dat het waar is. Zou ook wel gek zijn als hoofdstuk 23 ineens het einde zou zijn. Toch? En dus kon ik dat met een gerust hart vertellen.

Er hangen nog te veel losse draadjes. Vragen waarop antwoorden moeten komen en ik ga ervan uit dat zodra het woord 'EINDE' in beeld verschijnt, alle vragen zijn beantwoord. Mocht ik dan nog iets gemist hebben dan mogen lezers hun vragen stellen en zal ik hier op het Forum antwoord geven.

Opa Johnston is niet iemands opa. Gewoon een bijnaam voor de oude taxichauffeur.

Eindelijk dan het woordje 'homo'. Het heeft lang geduurd. Maar ... is dit het hete hangijzer?

Groeten en een goed weekend!
Lucky Eye

DomiNiC
Berichten: 163
Lid geworden op: zo 30 mar 2014, 02:41
Vul het getal in: 123
Locatie: Somewhere under the rainbow

Re: MORGENSTER

Bericht door DomiNiC » do 09 nov 2017, 22:38

Er is meer.
Wat een suggestieve hint... Maar is de hint wel wat Richard zal gaan vertellen?

Je gaat dieper in op de oorsprong van een gevoel, een gedrag, een patroon.
Ik schreef het eerder. Voor mij zó herkenbaar.
Je beschrijft "mooi" van waar het komt, die angst, die werkelijkheid. Voor zover dit "mooi" is.

/ben er even stil van geworden...
/tot schrijfs... tot lees'...

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: MORGENSTER

Bericht door Sjack013 » vr 10 nov 2017, 00:06

Hoofdstuk 22 eindigde met een "hete hangijzer". Inmiddels hoofdstuk 23 gelezen. Toch weer een behoorlijk hoofdstuk en die hete hangijzer is er nog steeds!!!!!! Ik dacht dat ik nu wel iets meer van Richard te lezen zou krijgen en wat hij bedoelde met: er is nog meer....., maar daar moet ik nu weer een week op wachten, Lucky Eye. Ja, zou hou je de spanning er wel goed in.

Wel dapper dat Richard voor een volle kamer zijn verhaal wil doen. Gelukkig is Jocelyn erbij om dat proces toch te kunnen "bewaken". Ben en blijf nog altijd stik nieuwsgierig naar het vervolg.
Lucky Eye, wederom hartelijk dank voor dit deel,

Sjack

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: MORGENSTER

Bericht door Lucky Eye » za 11 nov 2017, 17:45

Hoi DomiNiC!

Bedankt dat je weer wat je van je hebt laten horen met betrekking tot het laatste hoofdstuk (23) van mijn verhaal.

In dit hoofdstuk worden dingen wat duidelijker. Waarom zolang zwijgen over iets waarvan Richard heel goed had kunnen weten dat het geen probleem zou zijn voor Edith en Max? Heeft alles te maken met waar de jongens vandaan komen.

De angst die soms niet gevoeld wordt als werkelijkheid, is een vreemd fenomeen. Terecht dan ook dat Jocelyn Richard terecht wijst, zo denk ik.

Groeten,
Lucky Eye

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: MORGENSTER

Bericht door Lucky Eye » za 11 nov 2017, 17:54

Hoi Sjack!

Bedankt dat je er weer was!

Hoofdstuk 23 is inderdaad langer dan zijn voorganger. Niet bewust - zo zul je inmiddels weten.

Ooit eindigde ik een hoofdstuk met als cliffhanger een opmerking van Richard dat Max nog iets moest weten over Stan. Die vraag is in dit hoofdstuk beantwoord. Een stukje duidelijkheid.

Wat er nu eigenlijk uit moet komen, is er nog steeds niet uigekomen. "Er is meer" hangt nog steeds in de lucht. Ik voer de spanning nog wat op.

Richard kiest er heel bewust voor om zijn verhaal te doen tegenover zijn vrienden, mensen die belangrijk zijn voor hem. Begrijpelijk ook wel, zo denk ik, want hij weet dat hij op hen kan terugvallen.

Groeten,
Lucky Eye

DomiNiC
Berichten: 163
Lid geworden op: zo 30 mar 2014, 02:41
Vul het getal in: 123
Locatie: Somewhere under the rainbow

Re: MORGENSTER

Bericht door DomiNiC » za 11 nov 2017, 22:00

Hm.
Je schrijft in raadels.
Ik ga ff herlezen... ;-)

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: MORGENSTER

Bericht door Lucky Eye » ma 13 nov 2017, 07:54

Het is nooit mijn bedoeling om in raadsels te schrijven. Daarom voor alle duidelijkheid dit:

Hoofdstuk 15 eindigde ik met de volgende zin: 'Oh ja, dit moet ik je in elk geval nog vertellen over Stan,' zei Richard nadat zijn woordenstroom was opgedroogd. 'Het is belangrijk.'

Deze zin slaat op het feit dat Stan als hij een nachtmerrie heeft soms geen controle heeft over zijn blaas, iets waar Richard in het laatst gepubliceerde hoofdstuk aan herinnert. Het is dus een huishoudelijke mededeling om te voorkomen dat het nieuwe matras nat zal worden. Met deze informatie kan er gezorgd worden voor bescherming van het matras.

Groeten,
Lucky Eye

Plaats reactie