MORGENSTER

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

MORGENSTER

Bericht door Lucky Eye » vr 09 jun 2017, 07:25

Goedemorgen!

Zojuist het eerste hoofdstuk van mijn nieuwste verhaal 'Morgenster' hier geplaatst.

Reacties zijn hier van harte welkom.

Groeten,
Lucky Eye

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: MORGENSTER

Bericht door Sjack013 » vr 09 jun 2017, 13:25

Zo, eindelijk weer eens een verhaal van formaat. Alhoewel het het eerste hoofdstuk betreft, belooft het weer een spannend verhaal te worden. Een scholier, Richard, gaat IT werk doen bij de dean. Het speelt zich dus af in USA, begrijp ik. Een rustige opbouw, wat ik gewend ben bij Lucky Eye. Het kan nog alle kanten op, maar de toon is gezet. Ben dus reuze benieuwd naar het vervolg.

Lucky Eye, reuze bedankt voor het eerste deel,

Sjack

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: MORGENSTER

Bericht door Lucky Eye » vr 09 jun 2017, 16:51

Hoi Sjack013!

Bedankt voor je snelle reactie.

Het eerste hoofdstuk. En ja ... rustig opbouwen een verhaal, dat ben je van mij gewend.

Het verhaal speelt zich inderdaad af in de USA. Mijn meeste verhalen zijn in Nederland gesitueerd maar eerder al heb ik eens uitgeweken naar het buitenland.

Groeten,
Lucky Eye

Oliver
Beheerder
Berichten: 821
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: MORGENSTER

Bericht door Oliver » za 10 jun 2017, 12:11

Mooi begin. We blijven volgen!

Goed dat je weer "terug" bent Lucky! ;)

Amexic
Berichten: 142
Lid geworden op: wo 10 jun 2015, 20:14
Vul het getal in: 123
Locatie: Antwerpen

Re: MORGENSTER

Bericht door Amexic » ma 12 jun 2017, 20:28

Goed begonnen Lucky : alles ligt open. Verzorgd taalgebruik nodigt uit om verder te lezen. Geen haast, ik ben mee...

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: MORGENSTER

Bericht door Lucky Eye » wo 14 jun 2017, 12:08

Hoi Oliver!

Bedankt voor je reactie.

Voor mij voelt het heel erg goed om er weer te zijn. Om weer eens iets te publiceren. Het heeft wat moeite gekost maar ... ik ben er weer.

Het verhaal is nog niet helemaal af. Ik worstel nog met het einde maar dat gaat ook goed komen. Het vergt nog wat tijd maar het belemmert het publiceren niet.

Groeten,
Lucky Eye

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: MORGENSTER

Bericht door Lucky Eye » wo 14 jun 2017, 12:12

Hoi Amexic!

Het begin is inderdaad vaag, en laat alles nog open. Voor mij werkt dat vaak het beste. Eerst langzaamaan mijn hoofdpersoon schetsen en dan pas later het diepe met hem ingaan.

Taalgebruik is voor mij belangrijk. Vroeger vond ik de Nederlandse Taal een crime. Op de lager school (later basisschool) had ik op mijn rapporten steevast een 5 voor dat vak. Ik snapte het gewoon. Ook in de eerste drie jaren van de MAVO was dat het geval. Later werd dat pas beter. Een nieuwe leraar maakte alles veel duidelijker. Daarna is het een soort van "hobby" geworden. Ook in mijn werkzame leven hield ik me veel bezig met publicaties en ja ... dan moet goed taalgebruik wel een feit zijn.

Vrijdag het tweede hoofdstuk. Meer duidelijkheid? Wacht maar af ;)

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: MORGENSTER

Bericht door Sjack013 » vr 16 jun 2017, 13:34

Inmiddels met grote nieuwsgierigheid deel 2 gelezen. En meteen gaan bij mij de hersenspinsels werken. Ik moet een verhaal kunnen verklaren om het te snappen. Een afwijking van mij.
Richard komt bij mij over als een introvert persoon met autistische kenmerken. Maar ja, zo in het begin van een verhaal kan ik er (weer) helemaal naast zitten. En Nancy is een zorgzaam type. Zo leren we de karakters van dit verhaal beter kennen, alvorens het de diepte ingaat. Het maakt mij wel nieuwsgieriger naar het verloop hiervan. In het verleden moest de lezer 2 weken wachten op 'n vervolg, dat is nu gelukkig één week geworden. Nog 7 nachten..............

Lucky Eye bedankt weer voor het plaatsen en succes met het slot,

Sjack

caprys
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 04 jun 2017, 03:19
Vul het getal in: 123

Re: MORGENSTER

Bericht door caprys » vr 16 jun 2017, 16:06

Sjack013 schreef:Inmiddels met grote nieuwsgierigheid deel 2 gelezen. En meteen gaan bij mij de hersenspinsels werken. Ik moet een verhaal kunnen verklaren om het te snappen. Een afwijking van mij.
Richard komt bij mij over als een introvert persoon met autistische kenmerken. Maar ja, zo in het begin van een verhaal kan ik er (weer) helemaal naast zitten. En Nancy is een zorgzaam type. Zo leren we de karakters van dit verhaal beter kennen, alvorens het de diepte ingaat. Het maakt mij wel nieuwsgieriger naar het verloop hiervan. In het verleden moest de lezer 2 weken wachten op 'n vervolg, dat is nu gelukkig één week geworden. Nog 7 nachten..............

Lucky Eye bedankt weer voor het plaatsen en succes met het slot,

Sjack
Ik dacht ook meteen aan autisme :D .

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: MORGENSTER

Bericht door Lucky Eye » za 17 jun 2017, 07:22

Hoi Sjack013 en caprys!

Bedankt voor jullie reactie hier op het Forum.

Jullie hebben deel 2 gelezen en beginnen al meteen met het verder invullen van het verhaal. Heel erg leuk!

Altijd goed om te weten dat mijn verhaal mensen bezig begint te houden.

Voor mijzelf werkt dat ook altijd zo als ik een verhaal lees. Ik wil het gewoon weten ... en ... dus vul ik voor mezelf al dingen in. Ik meen dingen te herkennen ... en geef het een naampje.

Zo werkt dat met een vervolgverhaal. En dat is heel erg leuk!

Twee weken tussen de hoofdstukken is niet nodig dit keer omdat er nog voldoende hoofdstukken volgen om mij de tijd en ruimte geven het verhaal af te maken. En met dat slot ... daar gaat het wel goed meekomen. Maar ... ik ben erg aan het twijfelen op dit moment ... en daarover moet ik dus eerst duidelijkheid zien te krijgen. Hoe? Ik weet het echt niet! Hink gewoon op twee gedachten en ja ... dat is nooit handig.

Groeten,
Lucky Eye

Plaats reactie