MORGENSTER

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: MORGENSTER

Bericht door Lucky Eye » za 14 okt 2017, 16:30

Hoi Sjack!

Bedankt voor je reactie van deze week.

Met dialogen heb ik vaak geen probleem. Als ik schrijf overheersen vaak van de dialogen en moet ik nadien sommige omschrijven zodat het meer beschrijvend wordt.

De reden voor de lengte van dit hoofdstuk is opnieuw dat het een mooi geheel vormt.

Groeten,
Lucky Eye

DomiNiC
Berichten: 163
Lid geworden op: zo 30 mar 2014, 02:41
Vul het getal in: 123
Locatie: Somewhere under the rainbow

Re: MORGENSTER

Bericht door DomiNiC » za 14 okt 2017, 20:16

Oew... Nee, kondig maar niet aan. Ik laat me graag leiden en verrassen door het verhaal, hoe je het brengt, ...
;-)

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: MORGENSTER

Bericht door Lucky Eye » wo 18 okt 2017, 08:05

Hoi Rientje!

Als eerste mijn excuses. Regelmatig kijk ik na het publiceren van een hoofdstuk of er iemand heeft gereageerd maar jouw reactie zag ik over het hoofd. Pas vanmorgen zag ik hem staan.

Bedankt voor de complimenten die je me maakt met betrekking tot 'Morgenster'.

Het is altijd leuk om te horen dat ik mensen een plezier doe met dat wat ik schrijf.

Groeten,
Lucky Eye

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: MORGENSTER

Bericht door Lucky Eye » wo 18 okt 2017, 08:07

Hoi DomiNiC!

Doe ik het zoals jij het wilt ;)

Groeten,
Lucky Eye

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: MORGENSTER

Bericht door Sjack013 » za 21 okt 2017, 13:54

Later dan gebruikelijk heb ik eindelijk deel 20 kunnen lezen. Nachtmerries is iets verschrikkelijks. Het kan een mens compleet slopen. En vaak kun je pas tegen de ochtend weer in slaap komen en kost het je een groot deel van de dag.
Gelukkig heeft Richard Jocelyn om zijn gedachte ten kunnen spuien. Joëlle is lekker nuchter. Ze kan zelfs midden in de nacht nog kwinkslagen maken. Maar ze heeft gelijk. Je moet altijd voorzichtig zijn met je toezeggingen en de consequenties ervan dragen. Ikzelf zal niet gauw in de nacht iemand bellen, tenzij het 0011 is.
Maar je hebt me wel nieuwsgierig gemaakt, Lucky Eye. Wat schoot er bij Richard binnen, waardoor hij Jocelyn wil spreken? Iets met zijn "vader" en met boterhammen voor school? Enfin, weer een week wachten dus.....

Lucky Eye, weer reuze bedankt voor het plaatsen van dit deel,

Sjack

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: MORGENSTER

Bericht door Lucky Eye » za 21 okt 2017, 15:21

Hoi Sjack!

Nachtmerries zijn inderdaad vreselijk. Vooral - mijn ervaring - omdat ze zo levensecht zijn. Je zit er midden in en zelfs als je wakker bent lijkt het soms nog of het allemaal echt is, echt is gebeurd.

Bedankt voor je respons, Sjack!

Heb een goed weekend!

Groeten,
Lucky Eye

DomiNiC
Berichten: 163
Lid geworden op: zo 30 mar 2014, 02:41
Vul het getal in: 123
Locatie: Somewhere under the rainbow

Re: MORGENSTER

Bericht door DomiNiC » ma 23 okt 2017, 17:55

Zo zeg...

Weken...
Tot rust komen...
Afkoelingsperiode... Goed. Goed. Ergens ben ik terughoudend, nog niet juichen. We zijn er nog niet, eh?


En... Geef je nu halverwege je deel al aan dat er iets is, zonder het te vertellen? Cliffhanger halverwege en die nog eens mee nemen tot bij het einde van het hoofdstuk?
/in some way "gefopt", and somehow I like it ;-)

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: MORGENSTER

Bericht door Lucky Eye » di 24 okt 2017, 05:30

Hoi DomiNiC!

Leuk dat je gereageerd hebt op dit hoofdstuk!

Een sprongetje in de tijd gemaakt. Even een aantal weken verder want anders wordt dit verhaal wel heeeeeeeeel erg lang. Soms idat nodig. Voor de verhaallijn moet er een bepaalde tijd verstreken zijn tussen het begin en het eind van het verhaal. En ja ... het begint ergens eind maart en zal eindigen ergens in november. En dus koos ik ervoor om nu een sprong te maken, binnenkort nog een keer en dan later de laatste grote stap vooruit in de tijd.

We zijn er dus zeker nog niet. Er komen nog wat hoofdstukken. Hoofdstukken waarin de grote antwoorden in dit verhaal naar voren zullen komen. Eerst de vraag die in dit hoofdstuk wordt opgeroepen. Waarom komt die broodtrommel naar voren in de gedachten van Richard? Wat heeft dat met alles te maken?

Groeten,
Lucky Eye

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: MORGENSTER

Bericht door Sjack013 » vr 27 okt 2017, 12:54

Zo, weer typisch Lucky Eye. Een lekker lang deel met een brok psychologie met een boeddhistisch sausje. En als toetje Tangle, wat prima bij deze combinatie past. Een waar feestmaal, Lucky Eye!!!
Zodra het psychologisch wordt, zit ik op het vinkentouw, dat weet je. Heerlijk om zelf ook verder hierop te filosoferen. Het Zenboeddhisme ken ik vrij goed, omdat ik in het verleden een collega had, die dit ook hanteerde. Veel gesprekken hierover tussendoor. Tangle ken ik niet, maar volgens mij past dat goed bij de rest.
En ja, de broodtrommel..... De rol van "moeder" blijft duister. Toch heeft ze zoiets als een moederinstinct. Als dit zo is, dan snap ik niet, waarom ze dan nog bij die vent blijft. Mijn ervaring is dat moeders eerder voor de kinderen kiest dan voor een echtgenoot. Uitzonderingen daar gelaten. Het kan ook zijn dat zij 's avonds alvast de broodtrommel vulde, om 's morgens eerder van de kinderen "verlost" te zijn. Enfin weer volop denkrimpels voor de komende week.

Lucky Eye, weer hartelijk dank voor het posten en alvast ook een prettig weekend toegewenst met 'n uurtje langer slapen in de nacht van zaterdag op zondag.

Sjack

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: MORGENSTER

Bericht door Lucky Eye » za 28 okt 2017, 06:39

Hoi Sjack!

Bedankt voor de mooie complimenten die je me maakt, Sjack!

'Een feestmaal' zo benoem je dit hoofdstuk. Een lang hoofdstuk inderdaad omdat ik nergens een geschikt moment zag om een knip aan te brengen. En ... zou ik dat wel gedaan hebben dan was één van beide hoofdstukken wel heel erg kort geworden. Dus ... gewoon in één keer. Zo werkt dat vaak bij mij: kijken of het past en anders niet.

Zentangle(r) is iets dat door twee Amerikanen is "uitgevonden" en in dat land is het al heel wat jaren populair. In ons land begint het te komen maar als ik zie dat een van de basisboeken deze week al bij de drogist Trekpleister lag voor een wel heel erg lage prijs ... dan vraag ik me af of het zo groot gaat worden als in de USA. Hoeft natuurlijk ook absoluut niet! Voor mij is het iets dat ik onlangs heel toevallig ontdekt heb. Mijn zus heeft een beperking. Zij heeft een abonnement op het puzzelblad Win! maar het komt er vaak op neer dat ik de meeste puzzels maak. En bij een van die puzzels kon je een basisset Zentangle winnen. En ... wist ik veel wat dat was. Dus ... zoeken op internet en al zoekende groeide bij mij - vooral vanwege het woordje zen en mijn niet aanwezige (of niet aangeboorde creativiteit) - de interesse erin. Inmiddels heb ik een basisworkshop gedaan en ik vind het leuk om te doen. Mijn eerste werkstukje ziet er heel leuk uit. Moet alleen thuis nog tijd vinden om er echt regelmatig mee aan de gang te gaan.

De rol van de moeder blijft nog steeds onduidelijk. Iets wat - zodra de afwikkeling op gang gaat komen - duidelijker zal worden. Dus nog heel even geduld voor jou en alle anderen.

Dat uurtje extra slapen dit weekend zou ik best goed kunnen gebruiken.

Een heel goed weekend gewenst, Sjack!

Groeten,
Lucky Eye

Plaats reactie