MORGENSTER

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: MORGENSTER

Bericht door Sjack013 » vr 11 aug 2017, 09:15

Toch weer snel deel 10 gelezen. Weer een hoop duidelijk.
Een verstandige keus om Richard tijdelijk in huis te nemen. Alhoewel dat tijdelijk toch nog waarschijnlijk een lange tijd zal worden. Het werken met hypnose kan verduidelijkend werken. Het kan ook door hypnotiseurs gedaan worden, maar door een psycholoog kan er meer diepgang gezocht worden.
Een verwantschapsonderzoek brengt meteen nieuw licht in dit verhaal. Inderdaad, Stan wordt wel erg snel geaccepteerd door de vader als zijnde zijn zoon. Of spelen hier andere motieven een rol? Je maakt wel ineens heel veel los. Zo'n onderzoek kan positief, maar ook negatief uitpakken. Zoiets doe je niet na één nacht ijs, lijkt me.
Nu waarschijnlijk Richard en Stan een tijdje "logeren" bij Max en Edith lijkt het me wel verstandig om naar Nancy en Nathan openheid te geven. Vooral ook omdat zij betrokken worden in het ophalen van Stan.

Tot slot wens ik jou weer een prettige vakantie en hoop dat het weer nu een beetje meezit voor jou, Lucky Eye.
Bedankt voor dit deel en tot de volgende week,

Sjack

DomiNiC
Berichten: 163
Lid geworden op: zo 30 mar 2014, 02:41
Vul het getal in: 123
Locatie: Somewhere under the rainbow

Re: MORGENSTER

Bericht door DomiNiC » vr 11 aug 2017, 19:31

Wat een snelheid...
Waarmee dingen gebeuren, beslissingen genomen worden, plannen gemaakt worden...
Hoe gaat dat aflopen?

Wat een emoties...
Waarmee je vertelt. Schrijft. Ons laat kennis maken en ons laat lezen.

Hoe gaat het verder...
Laat de week maar snel vooruit gaan ;-)

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: MORGENSTER

Bericht door Lucky Eye » za 12 aug 2017, 07:10

Hoi Sjack!

Bedankt!

Duidelijkheid. Ja, voor een iedereen belangrijk. Maar niet al te veel duidelijk hoop ik want anders kan ik wel ophouden met schrijven ;)
Wat er nou precies aan de hand is met de vader-zoon relatie (weet niet of ik dit volgens de officiële regels schrijf) zal nog wel duidelijk worden.
Ook waarom Max zijn vraagtekens zet.

Ik ga er het beste van maken, deze komende vakantieweek. Goed weer of niet. Er even helemaal uit zijn, is goed voor me. Even geen zorgtaken, geen vaste dingen. En ... dan neem ik toch mijn laptop mee om ervoor te zorgen dat ik jullie volgende week vrijdag weer een hoofdstuk kan presenteren. :?

Groeten,
Lucky Eye

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: MORGENSTER

Bericht door Lucky Eye » za 12 aug 2017, 07:14

Hoi DomiNiC!

Ook jij bedankt voor je reactie.

De snelheid lijkt er ineens in te schieten, zo lijkt het inderdaad. Geeft ook aan dat Max tegenstrijdigheden in zich heeft. Enerzijds kan hij heel geduldig zijn en alles op een rijtje willen zetten, afwachtend zijn maar ... aan de andere kant kan hij ook heel snel handelen als het moet. En ... voor hem is het duidelijk dat er gehandeld moet worden.

De week met normale snelheid, alsjeblieft, want ik heb vakantie ;)

Groeten,
Lucy Eye

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: MORGENSTER

Bericht door Lucky Eye » do 17 aug 2017, 08:15

Goedemorgen!

Vanuit Zuid-Limburg een vakantiegroet en een nieuw hoofdstuk van 'Morgenster'.

Groeten,
Lucky Eye

Oliver
Beheerder
Berichten: 823
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: MORGENSTER

Bericht door Oliver » do 17 aug 2017, 22:26

Wat is een vakantie zonder internet. ;) ;)

Dank je wel, en geniet van jouw vakantie!!

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: MORGENSTER

Bericht door Lucky Eye » vr 18 aug 2017, 05:54

Goedemorgen Oliver!

Vakantie zonder internet is ondenkbaar. Toch?

De laptop gaat nu al een aantal jaren mee. Dit jaar gebruik ik hem dus voor de publicatie van een hoofdstuk van 'Morgenster': om de spanning bij de lezers dus niet al te groot te laten worden :D
En voor de e-mails: anders moet ik thuis zo'n enorm berg van dingen die ik toch niet wil lezen weggooien, en nu doe ik dat elke dag dus beetje bij beetje.

En ... omdat ik toch vaak 's ochtend vroeg wakker ben - ook tijdens mijn vakantie - werk ik aan het verhaal. Heb de afgelopen dagen weer de nodige woorden aan het geheel toegevoegd.

Genieten doe ik volop. Ik wandel erg graag en daar is deze streek uitermate geschikt voor. Soms moet je hier zo steil omhoog dat de wandelpaden haarspeldbochten hebben ;)

Groeten,
Lucky Eye

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: MORGENSTER

Bericht door Sjack013 » vr 18 aug 2017, 08:51

Lucky Eye, nou doe je het alweer!! Eindigen met een cliffhanger. Ik haat dit :evil:

In dit deel gebeurt er feitelijk maar weinig. Toch leren we de relatie tussen Richard en Nancy beter kennen. Nancy is wat nuchterder en denkt meteen weer verder. Aan school en hun klas. Prima rationeel vind ik dit. De relatie tussen sport kijken en leren vloeken vind ik ook interessant. Ik kan me daar wel iets bij voorstellen. Heel mooi gevonden, Lucky Eye.

Maar nu de hamvraag: Waarom belt Stan naar Richard? Is er een kink in de kabel gekomen? Verdomd, alweer een week wachten op antwoord!!!

Vakantie is rust en afleiding, Lucky Eye. Om je laptop mee te nemen om zo de berg reclame dagelijks te kunnen verwijderen en om je mails te beantwoorden, vind ik nogal ver gaan. Ik zou dat nooit doen. Vakantie is even weg uit de sleur en automatisme. Ontspanning en afleiding is heel belangrijk om de boog gespannen te houden. Denk hieraan.

Lucky Eye, ik wens jou nog een prettige voortzetting van je vakantie en tot volgende week,

Sjack

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: MORGENSTER

Bericht door Lucky Eye » vr 18 aug 2017, 17:26

Hoi Sjack!

Ik vond dat dit hoofdstuk precies passte bij jouw vraag van de vorige week. Er moest het een en ander uitgelegd worden aan Nancy en Nathan, volgens jou, en jawel ... ik doe het meteen de week erop.

Nancy weet wat ze heeft aan de anderen in haar klas. Weet wat vriendschap kan betekenen in je leven en dat is iets dat Richard niet kent. Richard heeft er zijn leven lang alleen voorgestaan en daarom kan hij niet verder kijken dan hij kan. Het is iets - mijn idee - dat hij nog moet leren.
De opmerking over sport en vloeken komt van een overbuurvrouw. Haar man mag geen sport meer kijken van zijn cardioloog omdat hij zich veel te veel opwindt bij het kijken van voornamelijk sport en volgens zijn vrouw vloekt hij tijdens het kijken als een ketter.

Mijn vakantie is heel erg ontspannend. Die paar minuten die ik 's ochtends vroeg (zo tussen 5.00 en 6.00 uur) besteed aan het weggooien (niet bekijken) van de reclame in mijn mailbox is ook vakantie. Het betekent dat ik het straks thuis niet hoef te doen. Naast ontspannend is mijn vakantie ook heel erg vermoeiend. Maar wel lekker vermoeiend. Heb volgens mij nog nooit zo veel gewandeld als dit jaar. Alle vaste wandelpaden gehad en daarna ook nog een nieuwe gelopen. HEERLIJK!

En ja, die cliffhanger, Sjack! Die houd ik er gewoon in. Blijf het leuk vinden.

Groeten,

caprys
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 04 jun 2017, 03:19
Vul het getal in: 123

Re: MORGENSTER

Bericht door caprys » vr 18 aug 2017, 23:00

Geniet van je vakantie Lucky.

Je houd het spannend. Het geeft iedere week weer iets om naar uit te kijken. Ik ben zo benieuwd naar Stan. Dat is een personage waar ik meer over te weten wil komen.

Plaats reactie