Ome Sietse

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Michael87
Berichten: 458
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 08:22
Vul het getal in: 123
Contacteer:

Ome Sietse

Bericht door Michael87 » za 07 jan 2017, 12:22

Dag allemaal,

Het heeft even geduurd maar nu is het dan bijna zover, vanaf zondag 15 januari start mijn nieuwe verhaal, 'Ome Sietse'. Een verhaal over vroeger en over nu. Een verhaal over ome Sietse, maar ook over Steven, zijn achterneef. Een verhaal vol nostalgie maar ook vol liefde, verdriet en spanning. Voor de nieuwsgierigen onder jullie, lees de korte inleiding in het verhalendeel!

Net als altijd ga ik weer proberen elke twee weken een nieuw deel te plaatsen, maar garanderen dat dat altijd zal lukken, kan ik helaas niet. Privé heb ik het tegenwoordig een stukje drukker dan vroeger. ;-)

En toen dacht ik, bij een nieuw verhaal hoort ook een vernieuwde website. Ik moet een beetje met mijn tijd meegaan nietwaar? Dus heb ik de boel in een fris nieuw jasje gestoken. Mijn afgeronde verhalen zijn op mijn site als ePub of PDF te downloaden en mijn nieuwe verhaal kun je er online volgen. Tot het afgerond is natuurlijk, dan verschijnt het ook als ePub of PDF.

Onderaan elk hoofdstuk heb ik een reactieformulier geplaatst waar je kunt inloggen met je social media account, of een aparte account met een nickname via Disqus kunt aanmaken. Zou leuk zijn als jullie op die manier af en toe laten horen wat je van een hoofdstuk vindt. 

Tot slot, ik geniet ervan te schrijven, ik hoop dat jullie ervan genieten te lezen wat ik schrijf!


Groet,
Michael
[i]**Als je alles loslaat, heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen**[/i]

DomiNiC
Berichten: 163
Lid geworden op: zo 30 mar 2014, 02:41
Vul het getal in: 123
Locatie: Somewhere under the rainbow

Re: Ome Sietse

Bericht door DomiNiC » za 07 jan 2017, 16:33

Mmmm...ichael!

Ik zag eerst de inleiding... En ik dacht: Katapulteer je ons lezend naar lang geleden tijden? Dat wordt boeiend :-)

En nu deze aankondiging... Welkom terug, man! Benieuwd met welk nieuwjaarskado je de trouwe lezer verwent!


Groet,
Een fan ;-)

Oliver
Beheerder
Berichten: 821
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: Ome Sietse

Bericht door Oliver » zo 08 jan 2017, 18:39

En hier worden wij zeker blij van! :D

En nieuwsgierig!
Altijd fijn om weer een verhaal van jouw hand te kunnen volgen.

Michael87
Berichten: 458
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 08:22
Vul het getal in: 123
Contacteer:

Re: Ome Sietse

Bericht door Michael87 » di 17 jan 2017, 00:12

Dag allemaal,

Dat begint al meteen goed, direct een dag te laat ;-)
Maar goed, deel 1 van 'Ome Sietse' staat online!
Aardbeien en wortels... Waarin Steven wat in de war is omdat een vriendje wat verder gaat dan hij wilde...

Veel leesplezier!

Groet,
Michael
[i]**Als je alles loslaat, heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen**[/i]

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: Ome Sietse

Bericht door Sjack013 » do 19 jan 2017, 13:12

Gelukkig weer een verhaal om te volgen. Ik moet toegeven dat ik maar sporadisch op deze site zit, omdat er weinig nieuws op staat. Nu heb ik weer iets om tweewekelijks naar uit te kijken.

Je begint meteen heel sterk, Michael. Je legt duidelijk niet alle kaarten op tafel. Ook dit verhaal dwingt me om te fantaseren. Ja, je weet het. Ik ben het nog niet verleerd om mijn hersenspinsels los te laten om het een en ander logisch te verklaren. Ook het eerste hoofdstuk zette mij aan het werk. Natuurlijk moet Steven zijn ei kwijt en oom Sietse lijkt mij de juiste persoon hiervoor. Alleen moet Steven de eerste stap zetten.
Een oom die de EO gids gebruikt om z'n achterste mee af te vegen, is inderdaad een rare. Zelfs ik zou dat nog niet doen. Maar ja, omdat dit verhaal over hem gaat, zal er nog wel meer "rare" fratsen van hem bekend worden. Ook dit verhaal heeft een religieus randje. Een handelskenmerk van jou. Hoewel ik uit een Rooms nest komt, zie ik toch regelmatig raakvlakken met jouw verhaal. Daarom vind ik dit ook zo boeiend.

Michael, reuze bedankt dat je weer begonnen ben met publiceren en heel veel succes met het vervolg.

Sjack

Oliver
Beheerder
Berichten: 821
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: Ome Sietse

Bericht door Oliver » za 21 jan 2017, 03:23

Vergeet de eerste alinea niet, Sjack!

Intrigerend.

Oom Sietse lijkt me een kleurrijk figuur, waar we nog veel plezier aan gaan beleven. :)

De sfeer staat meteen lekker, Michael!

Michael87
Berichten: 458
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 08:22
Vul het getal in: 123
Contacteer:

Re: Ome Sietse

Bericht door Michael87 » zo 29 jan 2017, 09:29

Dag allemaal,

Sjack en Oliver, bedankt voor jullie reacties. Sjack, ik ben blij dat ik je weer terug naar hier heb kunnen trekken en ik kijk weer als vanouds uit naar je hersenspinsels! ;-)

Goed, hier issie dan, deze keer wel keurig op tijd, deel 2 van Ome Sietse.
Wat niet weet, wat niet deert, waarin jullie Steven en zijn familie wat beter leren kennen.

Veel leesplezier!

Groet,
Michael
[i]**Als je alles loslaat, heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen**[/i]

Oliver
Beheerder
Berichten: 821
Lid geworden op: vr 05 dec 2008, 21:45

Re: Ome Sietse

Bericht door Oliver » zo 29 jan 2017, 17:38

Apart, die splitsing tussen het heden en het verleden.
Benieuwd hoe dat gaat samen komen.

Je zet een scherp beeld neer van de gezellige beklemmende familiesfeer...
;)

Sjack013
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 15:18
Vul het getal in: 123
Locatie: Tilburg

Re: Ome Sietse

Bericht door Sjack013 » ma 30 jan 2017, 14:05

Ja, dat springen in tijd en andere situaties dwingen mij om dit verhaal aandachtig te lezen. Er gebeurt zoveel in zo'n kort tijdsbestek. Ik moet echt bij de les blijven en af en toe 'n alinea opnieuw lezen.

De vrouw blijft de schuld krijgen. Het begon al in Genesis! Eva pakte de verboden appel. "It's takes two to tango"! Terecht ageert Steven hier tegen. Verplichte familiebezoek op zondag is mij gelukkig bespaart gebleven. Wat dat betreft ben ik vrij opgevoed.

Michael, bedankt voor dit deel en succes met het vervolg,

Sjack

Michael87
Berichten: 458
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 08:22
Vul het getal in: 123
Contacteer:

Re: Ome Sietse

Bericht door Michael87 » zo 12 feb 2017, 21:48

Dag allemaal,

Deel 3 van Ome Sietse. Waarin Steven op zoek gaat naar antwoorden op zijn vragen en terugdenkt aan hoe het allemaal zo gekomen is.

Veel leesplezier!

Groet,
Michael
[i]**Als je alles loslaat, heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen**[/i]

Plaats reactie