EEN BIJZONDERE KERST

Onderwerpen en discussies over de verhalen.
Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: EEN BIJZONDERE KERST

Bericht door Lucky Eye » vr 25 dec 2015, 19:13

Hoi Sjack/Ivan/dwaallichtje/Olivers!

Bedankt voor jullie reacties. Ik vind het heel erg leuk dat jullie de tijd hebben genomen om dit laatste - ellenlange - hoofdstuk vandaag op eerste kerstdag te lezen.

Natuurlijk, ik had er de spanning ingebracht. Blij ook te horen dat in elk geval dwaallichtje door het begin van het hoofdstuk toch nog in twijfel was wie er nou met wie in dat bed lag, want dat was natuurlijk mijn bedoeling. Ik had Henri niet laten uitspreken op wie hij nou een oogje had en ... dat eerste gedeelte van hoofdstuk 8 maakte dat ook niet duidelijk. Was erg lastig om te schrijven want ik moest regelmatig mezelf op de vingers tikken omdat ik weer net iets te veel had neergepend! Maar ... heel leuk om te doen.

En ... ik kreeg maar geen end aan dat hoofdstuk. Volgens mij heb ik nog nooit een hoofdstuk geschreven dat zo lang is maar miscshien vergis ik me. Weet niet inmiddels niet meer wat ik allemaal geschreven heb ;)

De draden uitzetten in een verhaal is leuk maar het is best wel lastig om alles ook weer op te pakken. Hoe zou ik bijvoorbeeld Eta (de vrouw van Jacob) introduceren zonder meteen prijs te geven dat zij het was. Ja, het hoge stemmetje natuurlijk want dat had ik wel genoemd in hoofdstuk 2. En zo moet je flink draden ophalen en verbanden leggen. Prachtig werk gewoon en dat maakt het schrijven, vind ik, ook zo leuk!

Zelf dus enorm genoten. Wel een beetje problemen gehad met de tijdsdruk die ik mezelf had opgelegd want vanmorgen ben ik nog anderhalf uur bezig geweest met het corrigeren en redigeren van dat laatste hoofdstuk omdat er bij mij - vanwege mijn omstandigheden - ineens een dag uitviel. Tja ... kan gebeuren. Maar ik vind dat het resultaat er is.

En wat betreft die tissues ... tja ... heb ik niet al eens eerder gezegd dat ik aandelen heb?

Nu ga ik genieten van de feestdagen. De verplichtingen zijn geweest vandaag. Straks op de bank kijken naar 'Skyfall' en hopen dat het eten van vandaag niet verkeerd gevallen is want ... het zit niet helemaal lekker ...

En tot een volgend verhaal!

Groeten,
Lucky Eye

Thomas
Berichten: 59
Lid geworden op: di 21 okt 2014, 13:20
Vul het getal in: 123

Re: EEN BIJZONDERE KERST

Bericht door Thomas » zo 27 dec 2015, 17:54

Bedankt, Lucky Eye, voor dit mooie en bijzondere kerstverhaal.
Thomas.

Lucky Eye
Berichten: 680
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 19:35

Re: EEN BIJZONDERE KERST

Bericht door Lucky Eye » ma 28 dec 2015, 13:01

Hoi Thomas!

Bedankt voor je reactie hier in het Forum op mijn verhaal 'Een bijzondere kerst'.

Groeten,
Lucky Eye

Plaats reactie